• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Marran05

SliQ

Kom på en sakt till eftersom du går och funderar över storleken på dina bröst. Om man lägger impl under bröstmuskeln ser bröstet mer naturligt ut i och med att man lägger sitt naturliga bröst ovanpå! Och storleken blir inte mindre för att man lägger den bakom bröstmuskeln. Sedan är det som ngn sa innan att det är lättare att upptäcka ev förändringar (knölar) osv..

Kram Marran05

• Marran05

SliQ

En sak till :)
    ska du op dig på ak.kliniken? hos Per Hedén? Jag op mig där hos Janne Jernbeck och han är helt suverän! Det är nog även Per ;) Hela stället är mysigt och man blir väl omhändertagen :) Kram Marran05

• KickanF

Gomiddag töser !
    Skiner nästan ikapp med solen idag. Var nyss o kollade mina boopisar nere på Citadellklin mott o tog bort tejpen. Allt såg bra ut o jag måste säga att jag är supernöjd.

Till er som fortfarande inte har bestämt storleken. Idag har jag på mig en tröja o BH som jag brukade ha när jag provade med"rispåsar" och det blev mindre precis som läkaren sa att det skulle bli. Jag la in 550 cc o det motsvarar 4,5 dl ris. I allefall på mig blev det så !!

• Pernilla 25

sliQ:
    Det stämmer, vi op samma dag.
    Jag ska lägga in geléhallon via armhålan.
    Vet inte vilken tid än, skulle få reda på det ca 1 vecka innan vilket ju är rätt så snart.

• sliQ

marran 05: koksaltimp har visat tecken på utmattningar i höljet och vissa går sönder. därav imp byte av dessa.

ska op mig på citadell men intervjuade per heden på ak-kliniken eftersom han har forskat i ämnet. ett tips till alla som vill läsa in er:www.plasticsurgerybook.com/index2.html

ang rispåsarna- 300 ml är väl 300 ml?! ris som silicon!?

pernilla 25: jag ska me ha gelehallon via armhålan ;) åhh visst börjar man bli lite pirrig!

• KickanF

sliQ:
    Jovisst, är 300 ml samma mängd, spelar ingen roll om det är ris eller silikon, men det är ju lite svårt att prova själv hur det kommer att se ut bakom bröstmuskeln ! Det försvinner en del när man lägger in bakom muskler, körtlar o annat, mot om man bara lägger 2 rispåsar löst i BH:n.

• sliQ

"550 cc o det motsvarar 4,5 dl ris" skrev du så det var därför jag blev fundersam ;)

• KickanF

Har hört att cc o ml är samma sak.

• sliQ

jo de var just det jag trodde. MEnade du inte 5,5 dl ris? Eller 450 cc?

• KickanF

SliQ:
    JO, åhär var det;) jag provade rispåsar med 4,5 dl ris o tyckte det blev bra. Läkaren rekommenderade mig då att MINST ta 500 cc, d v s 5 dl silicon o han hade rätt ! Jag tog ju då 5,5 dl silicon (bestämde mig 10 min innan operationen) o det blev ungefär samma som med 4,5 ris. Det låter stort men jag hade i princip inget i mig själv innan. 2 utammade bröst som krymt från B-kupa till A.
    Vilken storlek var det du skulle ha ?

Svar på tråden Bröstförstoring