• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • linslusen

Elektra03: Hej Hej :)
    Jo jag vet stället kändes verkligen som ett spa, vilket gör att man kände sig lugn.
    Jag gjorde också ett lyft eftersom jag skulle ha stora implantat.
    Är såååå nöjd med Charles han är verkligen super!
    Aha.. du har anatomiska implantat,jag valde runda geléhallon implantat 460cc.

Är också rikigt nöjd.. har du varit på återbesök? JAg fick gå på återbesök efter 1vecka, o sen den andra efter 4veckor för o ta bort stygnen o sen ska jag på 6mån kontroll i augusti.
    Jo dina bröst kommer o blöi finare o finare för varje vecka som går, i promise!! Det har mina iallfall gjort :)

Ha det bra :)

• Elektra03

Det där med kalla kårar, så känner jag med!!
    Jag har sovit halvsittande i soffan tills nu, har inte kunnat legat plant...
    Men nu två veckor efter, så känns det mycket bättre, men på sidan kan jag inte ligga. Jag har två kuddar under varje arm i sängen nu, det är ganska skönt faktiskt!

Tur det går över! =o)

• linslusen

Vaxad

Hej Hej :)
    Jag vart inte svullen på magen men det jag har läst här så har många blivit svullna o så, det är ingen fara, har för mig att det är vätska bara.
    Det med Kalla kårar och att det bränner till är helt normalt, et betyder att dina känselnerver/trådar håller på o byggas upp igen o att dom håller på o få liv :)
    När blev duu opererad?
    Själv så blev jag opererad för 11veckor sen och är såå nöjd!
    Bästa sättet o sova nu den närmsta tiden är på rygg tyvärr, min läkare sa till mig o inte sova på sidan direkt eftersom implantaten sitter inte fast ordentligt så dom kan flytta på sig.Alla läkare verkar säga olika..!
    Kom ihåg o ta det lugnt det är det viktigaste!

Lycka till :)

• Elektra03

460 cc, shit vad stora!!!
    Jag tycket att mina är hur stora som helst och jag la bara in 270.....

Jag var på återbesök i fredags, allt såg bra ut. Det var ett litet sår runt ena bröstvårtan som inte hade läkt ihop riktigt, men det ser bättre ut nu....
    Jag slipper åka ner till Sthlm för att ta stygnen, jag skulle få göra det själv!

Ha en trevlig kväll!!

Jag skulle ta mina stygn efter 3 veckor, du tog dina alltså efter 4 veckor?! Vad skumt att det skiljer så!!!

• Marran05

Elektra03

Ta stygnen själv? Använder de inte såna som kroppen själv tar hand om och man bara behöver klippa av ändarna? De gjorde det i alla fall på mig när jag opererade mig för ca ett år sedan, å andra sidan är det nog olika på olika kliniker. Hur som helst mina "ändar" klippte de av efter en vecka sedan gjordes inget mer. Annat än att man skulle tejpa ärret länge efterråt. Kram Marran05

• Jengirl

Hej alla!

Vilket väder va? jag längtar efter våren nu.. Men det verkar många från södra Sverige här, ni kanske har det varmare än oss i mellan Sverige?

Jaha man fryser och ryser i tuttarna hela dagarna tycker jag . men mitt problem idag är , att när jag fryser eller ryser så blir bara ena bröstvårtan styv, den andra reagerar inte ens, har ingen känsel på det bröstet heller.. . Men det är inte säärskiilt snyggt om bara en bröstvårta "syns" direkt . Hur var det för er ni som är någorlunda klara med er läkning å så??

• Elektra03

Marran05

Det är nog som du säger att man bara klipper av ändarna och drar ut tråden. Det är någon typ av nylontråd....
    Doktorn sa att jag skulle ringa till deras sjuksköterska och så skulle hon förklara i telefon hur jag skulle göra. Det känns lite onödigt att åka 65 mil för att göra någonting som man kan göra själv!!

Kram, Kram

• KickanF

Ni som ska operera er. Jag vill inte låta negativ men, en sak som jag inte var beredd på efteråt var att brösten skulle vara fulla av blåmärken o en del blodutgjutningar. Såg rätt läskigt ut. Men jag har iochförsig lätt för att få blåmärken. Det tog ca 2 v innan det försvann.
    Nu är det 2½ v sedan o svullnaden o allt har lagt sig. Har bara lite stickningar i "sömmarna". Men imorgon ska jag ta stygnen. ska bli skönt att bli av med den gamla kir.tejpen. O spännande att se hur det ser ut.
    Annars kan jag hålla med om att det definitivt gjorde mindre ont än man trodde. Värktabl gjorde ju klart sitt också o den supergulliga personalen. Man kände sig verkligen omhändertagen.

Om du läser detta innan så Lycka till Lindistjejen. Det går säkert kanonbra !!!

• Elektra03

Jag fick inga blåmärken eller blodutgjutningar!!
    Men det är nog väldigt olika från person till person - En del får ju blåmärken för ingenting....

• KickanF

JO, det var just det jag skrev. Jag får lätt blåmärken. Det kan ju också berott på att jag la in rätt stora 550 cc, o de fick böka mer för att få in dem. I vilket fall så fick jag en smärre chock, var inte alls beredd på att det skulle se ut så. Fast när jag ringde ssk efteråt så sa hon att det var vanligt ! Nu är de superfina o jag är glad att jag inte la in mindre, även om jag först tyckte att de var lite stora. Men man vänjer sig nog snabbt. :)

Svar på tråden Bröstförstoring