Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Jengirl:
om du är välidgt orolig för att man inte ska kunna göra så bra mammografi så ring till röntgen och hör. De kanske har erfarenhet av alla sorters implantat o operationer. Här i HBG hade de det faktiskt.
KickanF
ja jag får ringa och höra. Men vad sa dom till dig då i dim hemstad om just mammografi när man har implantat?
Hej pernilla 25.
Jag opererades på Citadellkliniken i Landskrona för 13 v. sedan.
Isla & Loppalina
Tack för era svar! =o)
Hej Isla,
Det känns ok att börja jobba, jag har till skillnad från dig kontorsjobb, så det är helt ok men kände dock framåt em att det skulle vara rätt skönt att lägga sig ned, men det gick bra!
Ja jag håller med dig, man ska verkligen lyssna på kroppen och den säger ifrån det vill jag lova :) :)
Ja jag har berättat på jobbet! Fick blommor hemskickat så de är så himla gulliga :)
Kram så länge
//Marran
Är det sant att implantatet kan "svettas" och läka ut till organen i kroppen? Har läst det på internet. Känner ni någon som har haft sina implantat många år men fortfarande mår bra? Gud!!!! man funderar så mycket , man skulle villja ha en garanti att allt blir bra.
Gnägget: Geléhallon implantat ska "svettas" silikon, så det hamnar ju inne i kroppen. Så om man säger såhär så är ingen av implantaten, koksalt, vanlig silikon eller geléhallon säkert. Det är bara vad jag har hört. Har en beknat som jobbar just i en plastikkirurgi klinik.
Jag har själv geléhallon, Orkar inte bry mig om sådana saker eftersom allting är farligt nuförtiden.
Lycka till :)
Farida: När jag opererade mig så hade jag enorma bröst med E! När svullnaden la sig kändes dom normal stora, men nu när det har snart gått 3månader känns dom ENORMA igen.. jag är nöjd med allt, dom see bra ut, och känns bra. Skönt o gå utan bh ibland måste jag säga :)
Men jag kan tro att det är ganska mycket inbillning att dm känns mindre när svullnaden har lagt sig, eftersom man har vant sig vid att dom är svullna och stora!
Det tar en stund innan man ser slutresultatet, lång process!
Ha det bra :)
Jengirl:
Hon jag pratade med på röntgen sa att det är så vanligt med implantat nuförtiden och att hon aldrig varit med om att det varit problem med att kunna röntga. Men ibland fick de använda sig av en viss teknik. Det var precis samma som läkaren sa till mig.
Gnägget:
Jag har flera väninnor som op. sig för över 10 år sedan och som inte haft några problem alls av sina. En av dom har dock haft lite problem med inkapsling. Men det fick hon in och "skära upp lite" så nu är allt ok igen.