• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • lemon

Hej!

Det var ett tag sen jag var här! Det blir mindre o mindre tycker jag efter en op.

Är det nån som fått en infektion i snittet under tejpen?

• lemon

blev visst lite fel, fortsätter här!

Jag har fått det o går nu utan bh så det ska torka ut o läka. Jag jobbar på ett litet ställe, kontor, så det går bra. Mina bröst sitter väldigt högt så det här hjälper dom kanske att falla ner lite!

Ngn som haft nåt liknande? Är lite orolig att ärret inte blir fint.

• Lindistjejen27

Hej tjejer! Men fyyyy vad det gör ont att massera brösten... Fler som känner lika???
    Började att massera dom igår...

• Jengirl

lemon

Har du blivit irriterad av tejpen eller har du fått infektion?

• lemon

Jengirl!

Jag har fått ett sår, ca 1x1 cm. Det börjar bli torrt o läka nu. Men jag tror det beror på att tejpen från op satt för länge. Den ville inte lossna o jag hade fått strika order om att inte dra bort tejpen, så jag lät det sitta. I fre hade jag skitkul o provade bh första gången, då kommer det en klar vätska från bröstet, då var det roliga slut. Sen duschade jag o tog bort nästan alla tejpar o det hade läkt jättefint, utom där det blivit sår.

Igår var jag lite deppig, men nu ser jag att det börjat läka. Men tänk att det alltid ska vara nånting! Jag vill inte ens köpa en bh när det är så här, eller prova bikini. Får vänta tills det läkt..

• ISLA

lemon

Hur länge hade du haft tejpen? Jag har nämligen inte heller tagit bort tejpen på brösten själv någon gång. De bytte i.o.f tejpen när jag var hos doktorn sist och det var för 2 veckor sedan, så var det bra då så borde det väl vara det nu också?
    Tog bort tejpen på magen för ca 1 vecka sedan, och då var där lite vätska, men jag satte bara på ny tejp, skulle man kanske bett någon titta på det? Usch nu blir jag orolig.

• Pernilla 25

sliQ:
    Nu är det bara 1 vecka kvar .

Väntar på att de ska höra av sig ang. min tid, de sa jag skulle få den ca 1 vecka innan och det är det ju nu.

Hur känner du dig? nervös eller?
    Jag är mest förväntansfull, lite nervös är man dock, mest för hur jag kommer känna mig när jag vaknar upp efter op.

• Pernilla 25

algit:
    Hur känns det nu efter 13v?

• ISLA

Pernilla 25
    Jag var också nervös för hur jag skulle känna mig när jag vaknade upp, hur ont jag skulle ha och om jag skulle må illa efter narkosen. Glatt överraskad blev jag dock....inget illamående alls och inte det minsta ont någon stans överhuvudtaget. Var bara trött och torr i halsen.
    Det kommer alldeles säkert att gå jättebra för dig. Tänk snart har du nya boobisar !

• Pernilla 25

ISLA:
    Ja, det känns nästan lite overkligt.

Skönt att du kände dig så bra efteråt, hoppas jag oxå kommer göra det.

Svar på tråden Bröstförstoring