• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Gnägget

Smultronsaga;

En lämplig BH är Champions sport BH, smooth sport, som finns hos de stora sporthandlarna.

• Jengirl

smultronsaga

Det där är så olika vad man tycker och har för smak. Själv ville jag ha lite större än normal stora bröst, men absolut inte se op ut. Jag la in som sagt 295, och det är alldeles perfekt till min kropp. Jag är smal och har smala höfter och så. Man har ju velat fram och tillbaka, blev dom för små? eller tom med för stora? Man kanske funderar mer i början när man inte är van. Jag är glad att jag tog den strl som kändes bra för jag vill absolut inte ha större. Jag känner en som har lagt in 350 och hon är jättesmal, jag tycker att hennes är för stora för hennes kropp och det är inte snyggt när implantaten tynger ner tuttarna så dom nästan hänger.

• smultronsaga

Ja jag förstår inte... jag e inte rädd för själva operationen eller att det ska göra ont..för det vet jag ju att det gör.. utan att jag ska gå igenom allt det här och inte bli nöjd! Men jag får lita på att Charles vet vad han gör och jag är helt säker på att det ska bli mycket bättre än vad jag har idag!

Har tittat på många före/efter bilder, men det är ju så inviduellt.

Tack för tipset om sportbhn! Alltså allt ni skriver är till en stor hjälp! Eftersom han inte sa nått om nån bh så förmodar jag att man får en till och börja med, men det är ju aldrig fel att ha en annan om man vill byta!

• Swing

smultronsaga: jag skulle nästan tro att du bör gå upp en implantatstorlek för att bli nöjd, om du mer eller mindre har a-kupa nu! Jag har 360g och gick från full b till full d = exakt två storlekar större. Formeln att är man av normal längt och vikt ger 180g en kupstorlek större funkade perfekt på mig. Är 169cm 64kg.

• smultronsaga

ok.. men om jag är 164 och väger 52?

• lemon

Välkommen hit smultronsaga!

Jag op mig 16/4 och lade in 300 cl runda geléhallon. Jag hade typ hängiga små A-kupor innan. Har ammat två barn.

Efter op tyckte jag de var alldeles för stora, typ Pamela Andersson! Men jag var ju van att inte ha nåt! Men nu efter 6,5 vecka tycker jag de passar till min kropp. Jag är lagom smal,inte benig, 1,65 cm lång och gillar att träna så det blir nog bra!

Men vissa dagar tycker jag de är lite stora, men i det stora hela ångrar jag mig inte. jag kan inte säga att jag la in för lite i alla fall. Är 80 bred runt bröstkorgen förresten.

Det enda just är att jag har ett sår, blev för tätt av tejpen tror jag, men det håller på o läker nu! Skönt!

• smultronsaga

Hej!

Tack! Ja det är bra att höra lite kommentarer osv än att kolla på alla dess före/efter bilder.

Vad har du för Bh storlek nu då? Var operade du dig nån stanns?

• sliQ

Pernilla 25: ohh så himla förväntansfull man är!!! å super glad och allt härligt. kvinnlig!
    har just bokat biljett till "omprovning" av imp strl..kände att det blev så mkt intryck och nya "rön" som mötte mig på konsultationen att jag "missade" det viktigadte. nämligen att fokusera på strl..gud vad veligt man känner sig men nu har jag provat runt i 1 1/2 veck m rätt bh och inlägg så nu vill jag bara försäkra mig om att det faktiskt var så här vi kom övereens om. men dom är super trevliga på citadell!!!! (så tycker dom att jag är lika velig och jobbig som jag känner mig så visar dom det iallafall inte. BÄSTA BÄSTA kliniken ;)

kraaaam alla vackra kvinnor!

• sliQ

smultronsaga: lindex har käcka bhar i strl som 70D. Sköna och ser helt ok utfaktiskt. brukar inte handla där så jag blev glattöveraskad över deras sortiment.

tips är att hälla ca 3 dl popcornkärnor eller liknade i påsar och stoppa i bhn. gå runt m d en vecka och prova dig fram till du är nöjd. ta med och visa på konsultationen!

vi måste försöka ordna ngn form av träff i sommar?!!

• ISLA

SliQ
    Ska vi inte ta tag i det då och boka en datum och en plats?

Svar på tråden Bröstförstoring