Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Lindistjejen27:
Ok, då förstår jag bättre.
sliQ:
Ja, nu är det snart dags. Känns lite overkligt att det är så nära nu, men som jag längtar!!!
Idag är det 3 v sen operationen och jag har bygelBH och ska ha det i en vecka till enligt min läkares rekommendation. Kan säga att det är allt annat än bekvämt. Skaver på ärren. men jag ska ha det då jag är lite svullen under ena bröstet, för att det skulle formas snyggt. Resten av sommaren ska jag gå BH-lös. Efter att ha följt denna tråden ett bra tag så kan man ju bara säga en sak; Ingen läkare säger samma sak !!
Kreverad: jag ska operera mig på platikkirurggruppen imorgon =) Så om några dagar kanske jag kan ge dej lite mer info om dom!
Jo, just det. Skulle inte ha någon kirurgtejp heller, men har det ändå. Känns inte rätt att ha bygelBH o sen ingen tejp att skydda dem. Man vill ju ha fina ärr.
linslusen!
oj vad glad jag blev när jag läste ditt inlägg! menar du verkligen att dom kan bli större? jag förväntade mig att dom skulle bli mindre...
jag känner att dom blivit mindre nu när svullnaden lagt sig lite. till en början var sporttoppen så otroligt tight.. jag fick röda märken efter alla sömmar. Men nu känns den bekväm.
jag opererades av Dr Oya på strandkliniken i sthlm. la in 400cc med högprofil bakom bröstmuskeln med snitt runt vårtgårdens nerdre kant.
jag är verkligen nöjd med valet av klinik!! trivdes super bra där!
ILSA,
Hej! Har du börjat jobba än? Hur går det med läkningen? Själv känner jag mig rätt ok nu, men kan fortfarande inte gå några längre sträckor utan att det känns tungt och spänner i magen....
Jag har åkt till jobbet idag för första gången och det känns rätt ok, men just nu skulle jag vilja lägga mig ner i sängen och vila lite... :( Jag ska åka hem lite tidigare idag ... det gäller att ta det lugnt i början :) Kram Marran05
Hejsan!
I lördags var jag på fest (ni vet jag hade ju problem med om jag skulle ha behå eller ej)Jag gick helt enkelt på festen i en snygg topp och UTAN sportbehå . Det gick hur bra som helst. Men satt mest lugn å fin hela kvällen. Men VILKEN KÄNSLA att inte ha någon behå! Det har nog aldrig hänt
.
Nu till en annan grej. Jag har ju lagt mitt implantat framför bröstmuskeln. Nu har jag helt blivit så J*äkla orolig för bröstcancer. Tänk om jag får det och det inte märks?? Hur kan man undersöka sina bröst om man har ett implantat där.?? Känna knutor å så borde ju vara omöjligt. Jag menar har man lagt framför bröstmusklen så har man ju hört att det kan vara svårare att upptäcka cancer. .
Och nej jag har inte valt själv att lägga framför, det var läkarens val..
Marran05
Nej, jag är sjukskriven t.o.m fredag denna veckan. Men jag tänkte se på torsdag hur jag känner mig då, ev. så ringer jag min läkare och ber honom sjukskriva mig lite längre ändå.
Men det känns hur bra som helst nu, jag är ute och går och kan leka med barnen och vara med på det mesta. Fast emellanåt får man ju klart lägga sig ner och vila.
Men i.o.m att jag har väldigt tunga lyft på jobbet + att jag jobbar ensam, så får jag se, man ska ju inte lyfta tungt ännu.
Tro det eller ej, men nu har jag varit inne och shoppat min tredje bikini !
Ta det lugnt Marran och lyssna på din kropp, behöver du lägga dig ner så gör det. Vet dina kolegor på jobbet att du op dig?
Skickade iväg inlägget för tidigt.
Klart enklare för dig om de vet vad du går igenom just nu.
Kram ISLA