• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • algit

Skulle vara 350 men det fattade du väl? hahaha
    Kreverad o Lindistjejen: gå in på sidan quinna .se om ni inte varit där .Där finns det en massa bilder att titta på.

Vaxad :Är du redan på benen? Gick det bra utan narkos? Verkar läskigt tycker jag.
    Vila dej nu och tänk att du har tre jobbiga dagar sen blir det bara bättre lite för varja dag.

• Lindistjejen27

algit: Jag har kollat där! Jättebra sida! Tog med mig bilder till min läkare... Men han ville ha helkroppsbilder för att se propotionerna...Så jag lär leta på nakna helkroppsbilder..*Skrattar* Svårt!jag hittar bara en massa "ful" sidor..*skrattar*

• algit

Lindistjejen: Var ska du opereras?
    En sak man lärt sig här är att alla läkare vill och säger olika.
    Min ville att vi skulle ha samma uppfattning om vad som JAG tyckte var ett snyggt bröst.Så vi disskuterade det sen fick jag prova inägg i olika storlekar tills jag eller vi kom fram till vad som var bra på mej.
    Jag menar det är ju svårt att jämföra sig med någon annan, vi har ju alla så olika kroppar eller hur?

• Lindistjejen27

algit: Precis! Alla är olika, därför är det sååå svårt att titta på bilder och jämföra! Jag ska OP mig i falun på torsdag. Vi ska då kolla ut den slutgiltiga storleken jag ska ha. Kan inte sluta tänka på det!

• Kreverad

Hej hopp!
    Tack för alla svar, det känns skönt att kunna få kontakt med människor som har lite egna erfarenheter från bröstop. och är lite mer insatta! :)

Jag tror att 350 kommer blir bra för mig för jag satsar på en full B/ liten C...:)Dessutom verkar de flesta som jag pratat med ligga på runt 300-350, och de blir ju nöjda..

Nu till min nästa fundering, hur länge tar det innan svullnaden gått ner så pass att man kan se det färdiga resultatet... Jag har fötstått att de inte "hänger till sig" på ett bra tag, men att svullnaden går ner rätt fort, stämmer det?

Kram

• algit

Kreverad:Jag tror att det är väldigt olika det oxå.
    Jag som har ammat tre barn och fått liksom tomma bröst.Och redan uttänjt skinn.
    Och du som är ung och inga barn, fast i "skinnet" typ.
    Jag blev inte så svullen och mina såg bra ut redan för början satt inte högt, stod lite mer ut för det var hårda ,men de har ändrats väldigt lite.Förutom att de är mjuka nu.
    Min läkare sa att de kan ta upp till ett halvår innan det färdiga resultatet visar sig.

• sliQ

Kreverad: jag ska lägga in 300 är lång och smal. bh storlek under läkning är 70D. tror dock att c blir bra sedan. prova att fyll påsa m ris, popcornkärnor lr vad du har i skafferiet. då ser du ju hur mkt du fyller ut och hur det känns. Riktigt bra idé om jag får tala för mig ;)

Lindistjejen27: var ska du opereras? ja är lite avis att du fick tid så snart! själv väntar jag på samtal fråbn kliniken..syster skulle ringt senast idag om jag fick den sista tiden. inget samtal å ja e nästan lite ledsen. känns riktigt tungt om det inte blir av..avbokade tom min första tid eftersom alla på den här tråden rekomederade min kirurg. men men det är väl alltid nån mening med det som sker och det som inte gör det :,(

ISLA hmmm..var du på åb 17/5 på em?..kanske vi möttes..

• Kreverad

Hallå.:)

Det enda jag oroar mig för är att de ska bli för små... Samtidigt så får de ju absolt inte bli för stora heller, inga pamela-tuttar här! Men det skulle ju kännas lite bittert om man skulle gå och ångra sig att man inte gjorde dom större, efter operationen... Hm. det tåls att funderas på! :)

Det finns föresten ingen här som har opererat sig i Luleå?
    Sedan undrar jag också om det var några problem med kapselbildning eller liknande för någon av er, eller någon i eran bekantskapskrets...?

Kram

• _kakan_

Lindistjejen27!
    Jag har op tid på onsdag, visst kan man inte sluta tänka på det? Det känns så overkligt när jag vet att jag har gjort det om två dygn!
    WOOOOOW!

• algit

Hej sliQ!
    Det var du som skulle opereras på citadell va?
    De skulle ringa till mej om en sak och de skulle skicka recept o pappar till mej jag fick jaga dem lite,för inget hände.
    Så ring dem imorgon och fråga häng på lite.
    De verkar ha det lite stressigt där emellanåt.
    LYCKA TILL!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Bröstförstoring