• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • ISLA

algit

Tack för svaren ! Det där bandet du pratar om, något sånt har jag inte haft. Men då är det i.a.f i 9 dagar till typ som jag måste ha bh:n dygnet runt.

• Jojjsan

SliQ! Jag ska operera mig på läkarhuset i uppsala..du då?
    Fick du operations tiden om en månad nu då?
    skulle du lägga in 300 ml? kan du verkligen ha en D kupa då? låter stort!
    Jag ska lägga in 310 (tror jag) o kommer få en B..(??)

Idag är det exakt en månad kvar till min operation!!! overkligt det känns!

Känner igen det där med att man ljuger för folk..har berättat för dom "närmaste" i familjen o bara för mina allra närmaste vänner som jag vet att jag kan lita på till 100 %..alla andra vänner måste jag
    "ljuga" för..hehe speciellt om vad man ska göra på midsommar! (kommer ligga helt nyopererad då)
    Men jag kommer berätta för dom men EFTER operationen..pallar inte med en massa snack o grejer innan..

Vaxad! Lycka till imorgon!!!!

• Marran05

Isla!
    Hej där! Hur mås det?
    Själv skulle jag jobbat idag första dagen, men inser att jag behöver några dagar till hemma. Jag har fortfarande svullen mage. Sårvätskan verkar ta lååång tid på sig att försvinna. Hur känns det för dig?
    Jo dagen efter jag hade varit ute och farit omkring var jag också helt slut! orkade ingenting. Jag tror också att det tyvärr tar längre tid att läka när man inte sitter still en sekund. Jag börjar tröttna på att gå omkring i mysbrallor :(
    Kram Marran

• piluttapinglan

Vaxad! lycka till med op hoppas allt går toppen...
    jag ska själv op på ons nu längtas det enormt!!

• Kexet

Det är så mysko det där med ordinationer av bh & elastiska band. Efter att ha läst den här tråden frågade jag min kirurg om det, och han sa att jag inte behövde ha något alls. Att man fortfarande gör så berodde på tradition, och att det inte fanns någon anledning till det längre. Han medgav att det var lite okonventionellt, men han sa att han lät resultaten tala för sig själv.

Samtidigt som jag har stort förtroende för honom, blir man ju lite skraj med tanke på att jag ska ha anatomiska implantat - och det vore ju riktigt B om de flyttade på sig och blev knasiga under läkningen.

Ni som har opererat er på Victoriakliniken - hur var det för er?

• Jojjsan

Piluttapinglan!
    åhh hur känns det?? e du nervös?
    Du har säker skrivit det förr men jag har glömt bort men vart ska du operera dig?
    och vad ska du ha för implantat?

Kexet!
    Vaddå behöver du inte ha nån sport bh eller nåt annat allas efter operationen?
    Jag ska oxå ha anatomiska o min doktor sa att jag skulle ha sport bh på mig i 2 mån efter..eller det kanske va 3 mån till och med..minns inte riktigt..
    När ska du operera dig då?

• Jengirl

Kexet

Sportbehå har man för att hålla allt på plats. Som ett synligt bandage. Det är tydligen väldigt sällsynt att det vrider på sig när man har anatomiska. Utan det som är risken med vridning är om man tar ut implanataten och sen lägger in dom igen. Som vid tex kapsellbildning. Men man ska ändå vara försiktig tills dom växt på plats, och inte härja o stoja med konstiga armsving o dyl dom förstå veckorna. För mig har det gått 3 veckor sen min op, jag har anatomiska. I fredags kunde jag sova på sidan.. FYYYYYYFFFFF*****NNN vad skönt säger jag bara . Jag kunde säkert tidigare men jag har varit så rädd för att det ska vrida sig, men nu känner jag mig ganska så säker. Jag ska ha min sportbehå ett tag till

• Kreverad

Halloj!
    Har nu smugit omkring här ett bra tag och tycker att det är jättebra att det finns ett sådant här forum där man kan diskutera bröstförstoringar utan att skämmas över att ställa frågor! :)

Jag blir 18 år i år och ska genomföra en bröstop. till hösten, (helst i slutet av sommaren)och jag har lite frågor som jag hoppas kunna få svar på..:)

För det första, det här med storlek... Jag har en väldigt knapp A-kupa nu, och är 75 cm runt bröstkorgen.. 167 cm och 60 kg. Jag funderar på att lägga in 350 cc... Nu undrar jag vilken bh-strl det skulle kunna motsvara? är lite rädd att det blir för litet...?

Tack för svar.:P kram

• Lindistjejen27

Hejsan! Jag har fått tid på torsdag för OP! *nervös* Det blev snabba puckar! Jag har tur för min mamma följer med mig och sover över med mig! Sköönt!!! Vill skrika ut det men det kan man ju inte här på jobbet Men det kan jag göra här!!! Det är så himla skööönt!! Här är det ingen som har fördommar!!! Känns bra att kunna läsa Era inlägg! Nu vet jag lite mer vad som komma skall!!! TACK!

• vaxad

Hej alla glada!!!!
    Nu har jag gjort det!!!!!!!!!!
    Kom hem för 25 minuter sedan, mår jättebra!!!
    Är så nöjd!!! Har inte sett dem ännu, men storleken verkar vara ok!!

Inatt blev det nästan ingen sömn alls...
    Både nervös och fullmåne, är rätt trött nu!!!

Tack igen för alla lyckönskningar, de värmde verkligen!!!!!!

Många kramar Vaxad

Svar på tråden Bröstförstoring