Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Det jag tycker är värst med operationen är inte risken för komplikationer och den garanterade smärtan, utan att jag måste ljuga hela tiden. Bröstoperationer är ju inte direkt något som är ickeladdat och totalt socialt accepterat, så det känns helt otänkbart att berätta det för alla. Jag har varit tvungen att ljuga för ett 20-30-tal människor, och det är jättejobbigt.
Visst, ni undrar säkert varför jag inte bara håller snattran, men det har verkligen inte gått i mitt fall. På universitetet har de krävt anledning till varför jag måste senarelägga min tenta, mina mindre närstående kompisar har behövt en förklaring varför våra planer går i kras (och varför jag inte är tillgänglig i juni), mina släktingar behöver ursäkter till varför jag inte kommer på dop- och studentfester. Gah.
Är det någon som känner igen sig?
För mig är det här jättejobbigt, för jag hatar verkligen att ljuga.
Just ja, jag håller på att planera inför min operation (den är ju snart! ihhh!) och vilka är bättre att konsultera än ni här - superexperterna!
Vad säger ni, vad är god idé att köpa upp sig på innan operationen?
Och vad rekommenderar ni att man tar med till kliniken till operationsdagen (jag ska övernatta)?
Hej Kexet!
Synd att du ska behöva ljuga.Jag har inte behövt att ljuga (jo när jag ringde o sjukskrev mej för feber), annars har jag antingen berättat det eller inget sagt.
Trist att folk är så oförstående.
Eller är det vi som tror att de är oförstående?
Ingen som jag har berättat för har varit negativa eller tyckt att det är särskilt "chockerande".(jo min mamma en liten stund)
Jag trodde jag skulle få massa kommentarer och frågor ,men ingen har sagt något.
Jag vet att folk på jobbet har undrat bakom min rygg men ingen har sagt något till mej.
Och det verkar vara så vad jag förstår på andra som opererat sig ingen säger något.
Inte ens på mitt lilla gym där alla känner alla.Där jag ju innan varit platt intryckt i tajt träningstopp nu har jag helt plötsligt d cupa.Efter att ha varit borta ifrån träningen flera veckor.
INGEN frågar inte ens nära vänner som oxå tränar där.
Jag menar att där på träningen är det såååå stor skillnad i vanliga kläder och som jag haft inlägg i bhån så är skillnaden inte så stor.
En del har undrat varför jag inte tränar body pump längre .Är det tjejer som frågar har jag sagt som det är men är det killar så svamlar jag om att jag ska snart börja igen varit skadad.OK där ljuger jag ju faktiskt oxå.
Men det känns svårt att berätta för män som man inte känner väl.
Att ta med till operationen :byxor utan knappar, tröja du inte behöver dra över huvudet,skor som är lätta att sätta på, telefon, en bok ,cerat man blir torr om läpparna( eller jag blev det.)
Och lägg det du vill ha typ telefon nära dej där du ska ligga innan op. du kommer inte vilja att rota i väskor efteråt.
Man är ganska slö av allt smärtstillande så man slumrar mest.
När ska du opereras?
Jag har inte heller berättat för så många om min operation, altså jag har inte ljugit utan bara valt att inte berätta!
Det är så känsligt så här nära operationen så de problemen får jag hanskas med efter op. Jag fick min tid bara 3 veckor efter att jag ringde och bokade.
De som jag berättat för är kompisar som jag vet känner mig så väl så att jag vet att deras bild av mej inte förändras bara för att jag gör en bröst op. Faktiskt så har dom flesta av dem erkännt att de oxå vill göra en om de hade pengarna!
Men jag har valt att inte berätta för mamma och pappa än. Tror det kommer ta ett tag för dom att svälja nyheten så därför drar jag mej för att berätta.
Men just nu försöker jag att koppla bort det så länge och lägga energin på att göra mej så förberedd som möjligt till på onsdag, då jag äntligen ligger där på op bordet!
Hej alla!!
JAG SKA OPERERA MIG IMORGON!!!
Är SÅ förväntansfull!!!
Kommer inte att vara sövd, vilket känns ganska skönt, har lite fobi för det...
Men jag har många tankar just nu...
Kommer det att göra skit ont???? Har iallafall ställ in mig på det...
Blir de för stora, eller för små, kommer det att se onaturligt ut, sitta för högt upp eller för brett...
Ja ja... Imorgon kl 8.00 sker det...
Har länge följt denna sida och tackar Er alla för all information ni har delat med er!!!!!
Man blir genast lite lugnare när man kommer hit och läser vad ni har skrivit!!!!
KRAM!!!!
Hej Vaxad!
Lycka till! Jag skall tänka på dig när jag sitter o mumsar min frukost ;) Vad har du valt för inlägg? Vart skall du operera dig? Håller tummarna för att allt skall gå bra för dig.
Kram loppalina
Vaxad!
Jag håller alla tummar jag har för dej imorgon! Har själv op på onsdag så jag kan förstå hur det känns :)
Lycka till!
Hej Tjejor!!
Hur är läget med er? Med mig är det fint. Det märks att man tillbringar tiden här på BT mindre o mindre ju bättre man mår. .Igår var jag på min första fest efter op. Allt gick bra, lite synd det här med sportbehån bara, man kan ju inte klä sig riktigt som man vill nu med nya tuttisar å allt när man ska använda den i 6 veckors tid
. Annars så stramar det fortfarande i ärren och jag är ganska så öm när man rör brösten. Hur länge ska det hålla i sig tro.. ? Och på morgonen när jag vaknar är dom oftast stenhårda? Är det nån annan som har det så? Men ett stort + i kanten är att i fredags kunde jag SOVA PÅ SIDAN!! JIHHOOOOOO.. det var så skönt att kunna kura ihop sig som vanligt igen.
Vaxad!
Lycka till imorgon.Det blir jättebra ska du se ,klart att man är nervös det är ju ändå en stor grej, håller alla tummar.
Jag hittatde idag av aen slump bilder som jag tog med till operationen (trodde att jag skulle få ett litet snack med läkaren innan)
Det var bröst bilder hur jag inte ville ha och hur jag ville ha det.
Konstigt nog är mina bröst som jag är sååå nöjd med lika stora som de jag hade med som jag tyckte var alldeles för stora.
Och de jag ville ha hade de blivit så små hade jag blivit grymt besviken.
Jag menar man ändrar sig och vänjer sig efteråt ser det med helt andra ögon.
Jag blev jätteförvånad när jag såg biderna för jag har aldrig tyckt att mina blev för stora.
Helskumt eller ?
Jengirl :Mina var oxå hårdare på morgonen och olika dag för dag men nu efter drygt 10 v. känns de bara mjuka hela tiden.
Har oxå varit öm från och till men nu känns det bara bra.
Visst äääär det uuunderbart att kunna sova på sidan snacka om högsta vinsten.
Jag skulle ju ha bygelbh hela tiden ,du måste väl kunna ha bh en kväll om du ska på fest .Det kan väl inte göra någon skillnad?