Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Det är så otroligt skönt att det finns en sån här sida där man kan ventilera sina tankar och känslor dessutom så förstår alla vad man går igenom.
Godmorgon alla,
ql att vi är så många nu!
själv har jag ventilerat operatioen med många vänner. det finns så mycket fördommar mot sillisar (och jag håller med till viss del. just att det är så himla vanligt, att så få är supernöjda som d är. MEN finns möjligheten och man vet vad man gör så varför inte??) tror att det är bättre att konfrontera innan en operation eftersom folk då säger vad de tänker. och då kan man blåsa hål på många myter! för efter fem(!) år av research har jag funnit två nackdelar(runt nya texturerade koehesiva imp, under bröstmuskeln):
- ett ev implantatsbyte (10, 20 kanske 30 år. ingen vet. per hedén, akademikliniken sa att han tagit ut ett par som suttit i 20 år. detta ingrepp var dock inte beroende på implantaten utan för att kvinnan inte ville ha sillisar alls längre)
- att man ev ångrar sin size. för stor/liten
- risken för kapselbildning är hos skickliga kirurger mindre än en procent.
- enligt mammografi mott. kan det i vissa fall även underlätta (om man som mig inte har ngra bröst). - förutsatt att implantaten ligger under bröstmuskeln.
- enligt amningsmottagning ska även amning inte innebära alltförmycket smärta. Huden tänjs ju. däremot har kirurgen inte föstört nerver, körtlar och mjölk"kanalerna" varför amning oxå är möjlig.
så nu vet ni..fast det kanske ni redan kollat upp ;)
folk säger just att " men du har väl fins bröst!" själv vet man att d är just pga alla inlägg. och det känns oxå fel. falsk marknadsföring i mitt huvud men i min spelel tvärsnyggt ;)
och jag gör det för min egen skull. jag vill känna mig hel och kvinnlig. kunna hitta en bikini (vilket idag är i princip helt ommöjligt:,( )
hade jag gjort något för nån annan hade jag låtit bli. alla mina manliga vänne, ganska många, tycker att jag är sååå välsvarvad. men som tjej/kvinna vill jag få känna mig just kvinnlig.
så nu fick jag sagt det...
Halloj !
Sharkie: Jag fick en hudfärgad kirurgtejp att ha av min läkare, Den syntes inte mycket alls:) Men jag tycker att du kan kolla på apoteket om dem har den där.
Jag har oxå mina ärr under brösten o tejpen syntes inte när jag hade en top eller bh;)
Så prova i affärerna hur bikini överdelen sitter där , så vet du om den sitter snyggt eller om tejpen kommer att synas.
Sharkie
Jag trodde att du menade under bikinin som du skrev, men du menar kanske igenom(?). Jag har hudfärgad tejp, och den syns inte igenom.
Sharkie
"Valerina Natt" finns att köpa på hälsokostaffärer, det är insomningstabletter som fungerar.
Loppalina och Isla: Jag har också hudgfärgad tejp som det satte på när det tog stygnen men jag har inte någon sådan tejp själv. Jag får kolla på apoteket. Sen är det väl bara att ut och leta bikinis som täcker. Grejen är att jag kan se mina ärr när jag ser mig själv i spegeln. När jag har sportbh på mig så syns inte ärren eller tejpen men med en mindre bh så syns det. Men brösten "hänger" väl till sig lite mer så då ser man väl det mindre hoppas jag. Och så får jag tejpa lite bättre inte så mycket under bröstet utan bara precis ovanför ärren.
Kiaa: Jag får pröva Valerina Natt och se om det hjälper.
Tack för tipsen!
Ni som opererat er hos Dr Cosmo hur länge fick ni vänta på att få op tiden?
Om man nu gör dte i Juni hur länge ska man vänta för att sola ute/solarium? Kan man överhuvudtaget visa sej på stranden detta året?
Med tanke på solen så är det helt ok så länge du tejpat o skyddar ärren från solen. De är ju de som ej ska solas resten av brösten är ok.
O hojj allehop!
Nu är det dags för min op på onsdag. Känns väldigt pirrigt. Nu slipper jag änligen att gå rund i mina plastpåsar fyllda med vatten (ska ha koksalt)! :)
Hoppas allt går bra bara. Håll tummarna för mej!