• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Marran05

ISLA

Nu kom jag på två frågor! Visst har du också stygn som kommer förvsinna i kroppen? En sköterska klippte bara av ändarna på mig och ändarna sticker ju upp typ en millimeter från naveln samt nere i styngen, hur länge kommer det ta inna de fösvinner tro? Sedan undrar jag om du också upplevde att minsta skratt el hostning man gjorde kändes som hela magen sprack upp ivändigt och fick som en brännande äcklig känsla i magen precis som om såret innen i magen sprack upp !?! Nu idag känns det faktiskt som en väldig skillnad när man hostar till el skrattar. :) Skönt med lite framsteg ellerhur? :)
    Kram Marran

• ISLA

Hej Marran05

Känner igen det där med den otäcka känslan när man skrattade eller hostade till lite, känndes som om ärren gick upp. Fast det har blivit mycket bättre, idag har jag faktiskt t.o.m kunnat skratta någorlunda som vanligt .

När jag var hos doktorn i måndags så klippte de bort ändarna, men något kvar som sticker ut har jag inte märkt. Fast å andra sidan så har jag inte kollat, vill inte riktigt kika eller känna efter där. Är lite knepig med det där, vist jag vet att de har skurit upp mig...men jag vill liksom inte låtsas om det, förtränger det lite ....knäppt va?
    Vet inte heller hur lång tid det tar till stygnen försvinner.
    Hur är det där du har op, när ska du på nästa kontroll? Och hur många efterkontroller är det sammanlagt som du kommer att gå på?
    3 år fyller min lille going förresten .
    KramISLA

• Marran05

Isla!

Jag har varit på 3 efterkontroller och nu ska jag dit nästa gång om 5 månader. Dock om ej svullnaden går ner el om den blir värre ska jag ringa för att få en tid för punktering, men hon trodde det skulle försvinna av sig självt. (hoppas det) sedan kommer jag nästa vecka att gå på min första LPG-behandling och den ska också skynda på läkningen.
    Vi har en sån där stor studsmatta hemma och jag bara längtar tills jag kan börja hoppa igen (barnen tjatar) :) När tror du jag kan börja hoppa? Borde kunna det om ca 3 veckor väl!? Kram Marran

• algit

Hej Kickan:
    Det var det mest plågsamma tyckte jag att inte kunna sova på sidan ,fick jätteont i ryggen.Smörjde på sån iprengel det hjälpte lite.
    Jag kunde sova på sidan efter 10 dagar himmelriket!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag hade en kudde som jag "kramade" typ kändes som att det hjälpte att hålla brösten på plats.
    Min snuttekudde sa min man hahaha
    Hade nog den i 14 dagar.

Jengirl:Det med musklerna känner jag igen jag känner det fortfarande när jag gör något där jag anstänger bröstmuskeln.
    Skum känsla ,undrar om det går över man har ju ändå stoppat nåt under muskeln.

Försvinner det helt ni som har opererats för länge sedan?

• ISLA

Marran05
    Jag måste bara fråga dig, vad betalar du för LPG-behandlingen, och hur många ggr ska du gå på det? Funderar på om det kanske är något jag också skulle göra. Fast jag har ingen aning om var man gör det någonstans.

• Marran05

Isla!
    Hör med kliniken om de har el kan rekommendera ngn som har i din stad.
    LPG-behanlingen kostar som en vanlig massage ungefär men jag får lite rabatt där eftersom jag är operationspasient. De rekommederar 6 gånger minst och det kostar 3000 kr varje gång kostar 600 kr så jag får 1 behandling gratis. Ganska dyrt men det är det nog värt jag menar själva operationen var ju inte heller gratis :)
    Jag kan som sagt berätta mer nästa vecka så jag varit där :)
    Kram kram

• KickanF

Hej algit:
    TAck för tipset. Ska prova med Zon-kräm. O att ha en kudde att gosa med. Min sambo är ju ändå i NOrge nu så den får väl ersätta honom också. Kan halvligga på sidan ibland, i ett desperat försök, men är inte snällare mot ryggen.
    Var förresten nere o köpte en ny halsterneck BH idag i 80 C. Har ju flera sådana sen innan men de är ju en aning för små nu :D

• Pernilla 25

Hej!!
    Tack för era svar.
    Hur känns det i armhålan efteråt? kan man röra armarna någorlunda normalt utan att det gör ont?
    Hur var det och duscha första gången och tvätta håret efter op? Gick det bra eller stramade det väldigt i armhålan?
    Låter kanske som fjantiga frågor?!? men man vill ju gärna vara så förberedd som möjligt.
    Är oerhört tacksam för alla svar.
    Kram Pernilla!!!

• algit

Hej Pernilla 25!
    Här finns INGA fjantiga frågor ok.
    Ärren i armhålan har inte varit något problem alls.Har knappt känt av dem.
    Enda nackdelen som jag ser är att man inte kan tvätta sig ordentligt under armarna.Läkaren sa med lite vatten försiktigt för att inte tejpen skulle lossna.Tills återbesök 14 dagar efter.

Men jag stod inte ut så jag tvättade ändå och ibland med sån sårsprit, satte på ny tejp när den gamla lossnade.
    Mina ärr är hur fina som helst nu 10 v. efter.
    Man har vad jag förstått lite mer problem med armarna.
    Första dagarna fungerade de inte alls.
    Jag tvättade nog håret efter tre dagar allt går men sakta och försiktigt små rörelser.
    Det jobbigaste är att ta sig upp ur och lägga sig i sängen.
    Men det gick efter en v.
    Svårt oxå att lyfta armarna ovanför huvudet om man ska nå nåt.
    Jag känner två som gjort via armhålan för ett tag sen man kan inte se ärren om man inte tittar väldigt noga .Och vem gör det i ens armhåla ????
    När ska du operera dig och var?

• sliQ

hej alla ni som opererat er på citadell! å vad glad jag blev att hitta er!
    var på konsultation hos peter cosmo häromdagen. 300 ml silikon med lågprofil är planen.(lite a-kupa, 55kg 175 lång) beslutet grundar sig på femårs research dock missade jag ju såklart en del när jag var där...

har ni masserat brösten efter op? (vad jag förstått efter all research ska man inte göra det med gelehallonen så vad är det i deras ??)

några komplikationer?
    nån antydan till kapselbildning?
    vet ni någån som varit på citadell för 6-10 år sedan? eller haft sina implantat länge?

snälla ni svara för jag ska ligga på bänken om en månad.. blev ju lite orolig att de inte är bra där. Skulle besökt dr wieslander på plastikinstitutet men ändrade mig i sista sekund. VAR DET DUMT?
    kramisar :)

Svar på tråden Bröstförstoring