Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
nån ska det stå då.. inte nås
ISLA
Ja varför man ryser har jag ingen aning om.. ?? Konstigt eller hur??
Isla o Jengirl!
Hade oxå rysningar i början, första två veckorna! Och jättelätt för att frysa! Men det har gått över nu. På lör är det 5 veckor sen!
Måste bara säga en sak! Var o tittade på Qvinna.info och jämförde mina bröst med andras. Mina är snygga, och jättefin form! Har annars inte kunnat bedöma, men nu har de blivit jättefina! Inte alls lika svullna upptill, börjar få ett naturligt "häng" nertill! Är jättenöjd!
Däremot tyckte jag det var många bröst på den sidan som hängde långt ner efter op, vad tycker ni? O en del såg ut som tennisbollar.
Har ännu inte sett snitten ordentligt. Men tejpen har lossnat lite runt vårtgården, så jag har kikat lite. Den har dom flyttat men det syns knappt! Ser ut som den alltid suttit där!
Ville bara dela med mig lite av glädjen!
Izadora, hur är det med dig? Hoppas du börjat återvända till det vanliga livet igen!
Nu börjar jag känna att jag vill shoppa bikini! Undrar hur man ser ut i en ny??
Pernilla25 med flera som snart ska op.
Själv skulle jag vilja skruva tillbaka tiden o göra om det igen. Bl a så var det en härlig känsla när min sambo släppte av mig vid kliniken, då äntligen så kändes det att jag verkligen skulle göra något som jag velat göra i ca 12 år. KÄndes nästan overkligt.
Efter det att jag kom in på klin så blev jag i princip behandlad som en prinsessa. Jag (jag älskar dessutom att bli sövd) Visst kändes det när man vaknade upp, men gjorde mkt mindre ont än jag trodde att det skulle. Vilket klart berodde på all smärtlindringen. Jag fick smärtstillande med morfin i, vilket gjorde att man befann sig i ett rus. Ungefär som om man druckit ett par glas rödvin. För min del var det skönt med lite lugn o ro också o komma hemifrån. När man har småbarn är det en lyxvara. I vilket fall så hade jag kunnat tänka mig att vara på kliniken o bli ompysslad i en vecka till.
Nu är det 9 dagar sen jag opererades o har fortf inte vant mig vid nya bröst även om de börjar se mänskliga ut nu. På jobbet känner man sig som ett UFO,kollegorna vet inte om något. Var tvungen att gå in på toan på rasten o massera dem lite eftersom resårbandet spände, o det är det enda som eg. gör ont nu. O att ta sig upp och ner sängen är fortf. knaggligt.
Kan tillägga att jag blir mer o mer nöjd med dem för varje dag som går. Även om jag fortf tycker att de sitter för högt upp. Men den kan tydligen ta upp till ett halvår innan man ser resultatet. Får väl annars börja gå utan BH så att tyngdlagen tar ut sin rätt.
Hej Jengirl!
Jo jag har både gjort bröstförstoring för ett år sedan och bukplastik nu (2 maj) Båda op gjorde Jan Jernbeck och han är helt suverän!!
När gjorde du dinoch hos vem?
Kram Marran
ISLA
Vill inte tappa tråden med dig, så vi kan följas upp hur utvecklingen går :)
Nu har jag varit på min dotters skola och tittat på henne då hon spelat teater och nu känns magen hård och spänd liksom, det känns att man överansträngt sig plus att ryggen värker.... usch va man klagar :)
Gjorde du förresten en stor bukplastik el liten? behövde du även fettsugas? Måste varit jätte jobbigt hur som helst att op både mage och bröst!?! Tufft! Jag gjorde mina bröst först och tyckte de blev jätte snygga och sedan började jag störas av allt löst hängande skin på magen efter mina förlossningar att jag bestämde mig för att op den också.
Kram Marran
Lemon:
Ja, då får man väl hoppas att mina kanske ocks har hängt till sig om några v. Det var i allefall tur att jag inte gjorde ett lyft som läkaren tyckte. Hur många cc var det du tog, var det gelehallon ?
Ja, det är lustigt på före- och efterbilder. Ibland ser de ut som bollar o ibland inte, trots samma förutsättningar o implantat. Man kan ju undra om det inte har lite o göra med hur läkaren lägger in implantatet ??
Marran05
Vist känns det nästan som när man var gravid och hade hållit igång "för mycket" och man fick sammandragningar och magen blev hård och spänd. Jag känner det direkt så ifall ja varit uppe och rört mig mycket....märkligt.
Jag gjorde ett bröstlyft + inlägg och en stor bukplastik med navelförflyttning. Fast det har konstigt nog inte gjort ont, vist det spänner och man har behövt hjälp att sätta och ställa sig upp, och hjälp med allt. Vist känns det, men ingen jättesmärta direkt.
Vill inte heller tappa kontakten, känns nästan overkligt att det finns någon mer som just nu går igenom samma sak .
Gjorde du en navelförflytning också? Jag gjorde ingen fettsugning förresten, hade "bara" en massa löst läbbigt skinn efter att ha gått upp rejält vid mina graviditeter.
Så roligt att u ändå orkade vara med och titta när din dotter uppträdde . Hur gamla är dina barn? Min son fyller 3 imorgon (!), och min dotter är nyss fyllda 7 år.