Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Piluttapinglan:
Jag är "i storlek" med dig,165 cm väger 61 (exkl bröst)Den 9/5 så opererade jag in 550 cc. Låter mkt men på mig så blev det en full C-kupa (80 C). Men det beror jättemycket på vad du har i dig själv innan. O vilken storlek du hade tänkt dig på bysten, C eller D. Jag hade en liten utammad byst, A-kupa. Sen beror det ju också på just om man har ammat o har "häng" att fylla ut. Men att prova med ris i nylonstrumpor är en bra storleksvisare. Men du får tänka på att om du tex tycker att 3,5 dl ris är bra så motsvarar det 400 cc då en del försvinner bakom bröstmuskeln. Är det s.k gelehallon eller koksalt du ska ha ?
Sen om du läst igenom tråden så kanske du märkt att många trodde att de skulle bli större o någon som ångrar att hon inte tog större. Det verkar vara det vanligaste. Men försök förmedla till din läkare vilken storlek du vill ha. Det är ju han som är proffset o skall kunna se hur resultatet kommer att bli ! Så ställ han mot väggen. :D
Hurra! Nu är allt bestämt, och nedräkningen till operationen kan börja (1/6)! ÅH vad bra det känns!
Det blir anatomiska gelehallon, 360, och det kommer att bli superbra! Jippi!
(var tvungen att glädjebomba lite :) )
jag hade tänkt mig koksalt
Jengirl!
ååhh vad bra!! hoppas att jag blir lika nöjd som dig!
Vad har du för storlek nu? o vad hade du innan?
Börjar få panik nu med storleken!!
Piluttapinglan!
hur stora bröst vill du ha då?
Jag vill ha en stor B eller kanske liten C, o nu har jag en liiiten A.. o min doktor tyckte att jag inte skulle ha i mer än 310 då..o jag e mycket längre än dig så jag tror inte du har valt för lite då.. Men det beror ju förstås på hur stora du vill ha!
mamma till 2!
åå jag vill också handla ny bikini!! men jag ska nog hålla mig tills efter operationen..hehe om jag kan..har sett sååå snygga!!
Jojjsan
jag har lagt in 295 gelehallon. I början hade jag nog en utammad B strl. Men jag kunde även ha A om jag på nåt sätt försökte få nån slags klyfta.. . Du har inte barn va? Jag har hört att man kan få lite onaturligare utseende om man lägger in för mycket på "oammade bröst" . Så det blir nog bra med din strl. Jag tyckte först i början att dom var JÄTTESTORA,
men sen när svullnaden hade lagt sig. så tyckte jag att dom var nog lite för små.. konstigt det där. Nu har jag vant mig, och dom är inte ALLS för små eller för stora. Alldeles lagom! Perfekt helt enkelt.
Vill bara ge er en upplyftande styrkekram, som tar tag i detta och tar hjälp av varandra för att få information - detta är väl en av de mer aktiva trådarna på BT, eller? Sen finns det ju mycket annan bra info på webben, som t ex qvinna.info mm, men det måste ju vara ovärderligt att kunna diskutera med andra i samma sits!
Kram på er!
/Amelia
PS. Är rätt nöjd med mina boobisar, men får man önska så är nr 608 på qvinna mina favvisar Så naturliga!
Heej!
Jag måste fråga er som vet! '
Idag är dag 11 efter min op Är det normalt att det ömmar på lite olika ställen i brösten?
Tex på vänster så är det lite ömt, svidande känsla på en fläck nedtill, och det högra är ömmare upptill, inte så farligt när jag är uppe och rör på mig men på natten när jag legat still en stund så gör det mycket ondare i det högra och det känns svullnare och stelare på nåt vis..
Jag är oxå jätteorolig efter det jag läst här att geléhallonen växer fast? Tänk om dom växer fast där dom är nu? Jag vill ju att dom ska sjunka lite till så det ser naturligare ut. Dom är lixom lite väl fasta och runda upptill, men om dom sjunker så är det ingen fara.
Jag är ändå orolig att min sportBH håller åt så pass bra att dom kommer att fastna där uppe...
jag hade tänkt mig en full 80 c och jag har liten 75 b nu, blir det för lite? jag har pratat med G,S men hon ringer ju jämt på morgonen då mammsen är hemma(suck) har inte sagt något till henne heller...
Isadora
Jag ger dig tipset att du frågar din läkare om vad som gäller för dig, om du är orolig. Han vet i alla fall vad som är bäst för dig och vad just du har för förutsättningar. Det är ju så olika för varje person och det är ju så lätt att trissa upp sig när ena säger BU och andra BÄ! Så fråga honom, så lovar jag dig att det kommer kännas MYCKET bättre sen när han säger varför det är si å så. Och var inte rädd för att ta kontakt med honom! Tänk på att du har betalat mycket pengar så det är din rätt att ringa och fråga om du är orolig över nåt.
Isadora
Och jag hade ganska så ont varje morgon när jag gick upp, spände som satan
Så det är helt normalt. Och det blev bättre när jag var uppe och gick en stund.
Ingen fara, klart det spänner, svider, drar å så,helt normalt.