Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Tjohooo!!!
Idag var min första arbetsdag på 2 veckor. Det gick bra, men nu har man ju blivit hemmatam så jag kunde gott vara hemma några veckor till . Det är ju så skönt..
Det var nån här som skulle lägga in anatomiska gelehallon ( minns inte namnet). Men hursomhelst så ville jag ha i KLARHET hur stor risk det är att det vrider på sig. Jag mailade honom idag och fick till svar:Risken för rotation är enormt liten ty implantatet löder fast i
vävnaderna runtikring. Det är bara vid ett sekundärt ingrepp som risken
finns dvs man lägger in implantatet i samma ficka. Ehh?? Tänkte jag först, men han menar att om man tar ut inplantatet och lägger tillbax det igen (kanske vid möjlig kapsellbildning) så är det större risk att det vrider sig sen. Och det har vi inte gjort . Ville bara dela med mig till dig som snart ska ha detta inplantat!
Jengirl!!
Det är jag som ska ha anatomiska gelehallon!
Åhh jag blev mycket lugnare nu!! Har tänkt på just det där dom senaste dagarna faktiskt..och gått o oroat mig lite.
För min doktor sa inget till mig om det.. och det e nu efteråt som jag har läst om att det kan vrida sig..
Men nu känns det mycket bättre!! tack vare dig
så tack så mkt för infon!!
så du e så pass återställd nu så du kan jobba? bara efter 2 veckor..låter ju kanon!!
Kram!!
Mamma03
Jag opererades för precis 3 veckor sedan. Jag har 2 flickor. Min stora flicka är 3 år & 3 månader och min andra är 15 månader. Jag fick hjälp den första veckan, och efter 2 så var jag nästan helt som vanligt igen. Nu efter 3 veckor har jag redan glömt att jag har opererats. Jag kan bära båda mina flickor utan problem, sova på sidan osv (det kunde jag redan efter 2 veckor). Men jag hade det JÄTTE jobbigt första veckan. Jag hade jätte ont och behövde hjälp med precis allt. De första 2 dagarna satt jag mycket för mig själv i sovrummet, för jag orkade inte se barnen bara. Men som sagt, efter en vecka var jag som vanligt igen.
Lycka till vad du än bestämmer dig för !
Yehooo !!! Har köpt min första bikini idag !! SÅ FIN ! Jag blev så snygg. Första sommaren på många år som jag kommer känna mig snygg i bikini. Längtar tills den 2 juni då vi ska till Kreta. Var bara tvungen att berätta. Ska nog gå och prova den igen. . . bara för 7 gången idag
Jojjsan!
Nä det är mycket hysteri kring detta implantat. Hjälp det kan ju vrida sig osv osv. Att din läkare inte har sagt något kan ju bero på att det inte är så stor risk, som med allt annat helt enkelt. Så man kan ju vara lite skraj om man får en kapsellbildning och måste ta ut det igen och sen lägga tillbax, hoppas hoppas man inte får det. Och som min läkare säger lyssna inte på allt, utan ta reda på fakta istället.. .
Jo jag kan jobba, har inget ont längre
Skööönnnnttt... Men man är ju lite stel å så i ärren.. Men annars helt ok
Jojjsan!
Jag lovar du kommer få skitfiiinna bröst av anatomiska. Mina är perfekta! Har tom vant mig med strl nu. Helt PERFA!
Nu har jag varit hos min läkare och klippt bort ändarna på stygnen. Och jag passde på att fråga honom, som jag lovade er om det här med bygelbh/inget och massera/inte.
När de här implantaten med textruerad(eller hur det nu stavas?)yta kom så skulle de växa fast och då skulle man INTE massera, men allt eftersom utvecklingen har gått framåt så har de kommit fram till att det inte är bra om de växer fast(och dessutom inte så snyggt med ett par bröst som alltid står rakt ut i exakt samma vinkel hela tiden), och därför har de utvecklat implantaten och nu ska de INTE växa fast och man SKA massera. Han sa att det är möjligt att en del kirurger fortfarande använder sig utav de äldre implantaten.
Och anledningen till att jag inte har haft något slags band över boobisarna för att trycka ner dem, är att redan på samma kväll när de tog bort mitt förband så satt brösten på rätt plats. En anledning till att det var så är att jag hade tillräckligt med hud. På de som inte har det måste huden töjjas ut och därför kan de ta tid innan boobisarna kommer på rätt plats.
Och anledningen till att man använder bygelbh är att då får en naturlig och fin "början" på brösten.
En sak till förresten, om man masserar brösten flera gånger om dagen den första tiden så blir brösten mycket mjukare, som vanliga bröst.
Jojjsan.
ISLA skrev att man ska massera texurerade implantat! Tänk nu på att du har anatomiska, för dom ska INTE MASSERAS! Dom ska växa fast i vävnaden, annars kan dom som tidigare sagt vrida på sig! Vilket vi inte vill..
ISLA !
Tack så jätte mycket för infon ! Men du, den här textruerade ytan. Är det på gelehallonen. Jag har faktist ingen aning. För i sånafall så ska mina ju masseras (fast att min läkare sa att det inte behövdes). Ska ringa han i morgon. Jag sitter här som ett frågetecken ?!
Mamma03: Hej Hej :)
Min upplevelse om bröstförstorningen är bara positiv, har inte haft ont alls, lite har det spänt men inte värkt. Jag fick penicillin mot infektion och en tablett kombinerad infektions och värktablett, Heracillin och Bextra, samt vanlig alvedon forte 1mg. Min läkare sa att man ska vara Väåldigt försiktig att man inte ska bära tunga saker eller lyfta upp armarna för högt upp, eller sova på sidan direkt, eftersom implantaten kan fortfarande röra på dig när man e helt nyopererad. HAr du tänkt på vad du ska ha för implantat?
Själv har jag runda geléhallon hög profil 460cc, och är mycket nöjd.
Kan varmt rekommendera Viktoriakliniken, Charles Randquist och hans kollegor. Visserligen är det lite dyrare än alla andra kliniker vad jag hört men det är värt varenda krona! I operationen ingår Narkos, övernatting, mat, samt alla återbsök vilket är 3st.
Jag tog bort stygnen efter 4veckor och det ser riktigt bra ut, man måste verkligen anstränga sig för att se dom. Och på onsdag är det 10veckor sen jag opererade mig. Om det är något mer du vill veta så är det bara o fråga på.
Rekommenderar även www.qvinna.info och www.implantinfo.com/
Lycka till :)