Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
ISLA!
Har du ifrån armhålan? Jag tror nog att varje läkare bedömer individuellt. Det som kanske är bäst för dig, kanske inte är lika bra för mig. Ja jag har snitten under bröstet vilket förklarar att jag INTE kan ha bygelbehå där skavandes. Men jag har också fått veta att man kan trycka upp brösten i konstig form om man använder det för tidigt. Oavsett snittplacering.
Men som SAGT! har anatomiska inplantat, vilket jag verkar ensam om här..
Det kanske är annorlunda för mig än er med runda inlägg. Who knows...
Eller är det någon som har anatomiska?
ISLA.Så ritade han på mej med.
Han gjorde på mej en "ny!" bröstlinje han la inplantatet en halv cm under mina gamla bröst för att ta bort det halva cm häng jag hade.
Han gjorde en ny början på brösten alltså.
Därför var det viktigt att bygeln var på samma ställe för att göra en ny linje.
Svårt att förklara men han kanske gjorde så på dej med.
Jengirl
Nej,jag har ärr runt bröstvårtorna och rakt ner från vårtorna (har gjort ett lyft också). Jag har haft bygelbh sen dagen efter op, och jag är supernöjd med formen och placeringen, de ser ut precis som jag ville ha dem .
det skulle inte vara en blinkande smileys där
Det är kanske så enkelt att läkarna hittar "sin" grej sen kör de på det.
Resultatet blir kanske detsamma
ISLA och algit.
Ni har gjort lyft och jag har anatomiska, så det kanske blir lite skillnad då..
Hej tjejer!
Det är så att läkarna har olika metoder som dem tycker funkar bäst och gör därför på det viset och rekomenderar det. Jag ffrågade min läkare när jag var på återbesök. När jag hade opererat mig skulle jag varken ha bh eller top. Det var bra OM jag kunde ha en top på mig men inget måste. Han svarade att bröstmuskeln kommer att arbeta för att hålla implantatet på plats. Jag hade en top iaf o tycker att resultatet har blivit bra.
Jengirl du undrade om kapselbildning!? Jag vet en tjej som fått det och hon tyckte att det var outhärdligt. Bröstet kändes som en tennisboll :o Ajajajaj Det var bara att operera igen o ta bort ärrvävnaden. Min läkare sa att det är olika på olika personer med kapselbildning. Vissa får bara lite hårdare bröst o andra får stenhårda :( Låter verkligen inte kul.
Jag har även en fråga till dig Jengirl, hur funkar det med anatomiska implantat? Får man det "naturliga hänget" eller hurser det ut??? Jag har nämligen funderat på detta jättemycket:?
Jag har ca 1.5 - 2 cm mellan mina bröst och använde sporttop på dagarna i 2 mån.
Jengirl!
jag ska ha dom anatomiska implantaten..alltså dom droppformade..e det dom du har? har läst att dom kan vrida sig..inget du har märkt av?
O sen undrar jag som loppalina..visst får man en "naturlig" bröstform??