• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Jengirl

linslusen.

Ja egentligen ska jag vara glad, jag var ju den tjejen som kom till läkaren och sa att jag ABSOLUT inte ville ha jättebomber. Utan jag ville ha lagom bröst till min kropp, var LIVRÄDD för att jag skulle se opererad ut osv. Jag stormtrivdes när jag provade ut 295. Satt och kändes perfekt. Så det fick bli det, men så sitter man ändå här och beklagar sig när man har fått det man vill ha. Jag har ju bröst nu, alldeles lagom. Ingen kan se att jag är op, jag har fått som jag vill. Men jag trodde ändå kanske att dom skulle bli lite större, tom i början tyckte jag dom var förstora..Ser du vad knäpp man är!! Men då kanske dom var lite svullna oxå, det är väl som du säger man har vant sig med sina svullna bröst, sen när det lägger sig så känns det mindre.

• linslusen

Jengirl:Jag kan nästan tänka mig att det är det att man upplever sina bröst mkt större när dom e svullna, men dom kommer o bli finare o finare med tiden.
    Jo men man förväntar sig ganska mycket att det ska bli bra, att storleken ska passa, hoppas att man e nöjd med tanke på att man har lagt ner så mkt pengar på det också. Det är 9veckor sen jag blev opererad och dom är mycket snyggare än när det hade bara gått 2-3veckor, så det tar tid tills det lägger sig fint.
    Jag tror inte du kommer o beklaga sen när det har gått en tid när svullnaden har lagt sig helt, Det kommer o bli bra ska du se :)

• Jengirl

Tack för stödet linslusen
    Känns lite bättre nu..

Har dina mjuknat?

• linslusen

Jengirl: Varsågod :) Så lite så Jag vet ju själv hur det är och har varit..!!
    Jo, mina har börjat mjukna upp, det känns bra..men dom sitter ganska högt uppe..jag känner implantet när jag känner på sidan men det har också börjat mjukna upp.
    Har du "geléhallon" Själv har jag det hög profil...

• Jengirl

linslusen

Ja jag har gelehallon, anatomiska.

Jag känner också det som lite "kuddigt" på sidorna.. Har dock ingen känsel i ena bröstvårtan . Hoppas det kommer tillbaka.

• linslusen

Jengirl: Nej det hade inte jag heller känsel i början, men nu har jag full känsel i båda brösten :) Det tar också sin tid tills det kommer tillbaka!!!

Att det ska ta sin tid till allt... hihi!!

• algit

Jengirl.
    Så höll jag oxå på i början ena dagen tyckte jag de var för stora andra dagen för små.
    Det sitter nog i huvudet.
    Tills jag började mäta för att se faktiskt hur det är.
    Det är ju sån skillnad oxå vad man har på sig.
    Mina har inte blivit mindre (9veckor sen)
    Snarare större provade idag den bh jag hade efter op. den satt för hårt tryckte in brösten.
    Jag tror på att som min läk. sa att töja på bröstmuskeln,hjälpa den att ge efter.
    Töj på alla håll som du känner att det drar i muskeln .Alltså armarna bakåt,uppåt, åt sidorna på alla sätt du känner en töjning.Jag gör de flera gånger om dagen.
    Han sa att annars kan muskeln bli för kort och man blir lite hopsjunken.

Ska ni andra massera era bröst?
    Det ska jag i tre månader.

Om stygn jag hade såna självupplösande.

• algit

Linslusen :jag trodde att e cupa och dd cupa var samma sak fast olika beteckningar.
    jag köpte en bh som på prislappen stod 70 dd men inne i bh och på en annan lapp 70 e.
    Har jag fel?

• linslusen

Algit: Jag har ingen aning faktist det där med bh:ar, när jag var hos min läkare mätte vi och han sa att det var en e-kupa, det har krympt nu till en Stor d, dd-kupa, eftersom det största delen av allt var ju svullnad och det är borta nu.
    Ah.. du har också blivit opererad för 9veckor sen, vart då?
    Nope mina ska inte masseras, har texturerad yta, vad har du för implantat?

• Jojjsan

Var det nån som läste mitt inlägg om ristestet?
    det stämmer inte alls in mot vad jag provade på kliniken! Blir så himla stort med riset!!
    Min doktor sa att jag skulle testa o bestämma mig hemma om storlek..
    men det e skit svårt ju när det inte stämmer! Nån som har nå annat tips man kan testa med eller hur ska man göra???

Svar på tråden Bröstförstoring