• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • ISLA

Jengirl

Nej, det har det kanske inte :D . Men de är lika mjuka nu som de var innan op, och de ömmar inget.

• Jengirl

Isla.

Så bra för dig att dom redan är mjuka..

Jag har ju anatomiska, lite skillnad från vanliga runda inplantat. Jag får lixom inte göra hastiga rörelser, klämma för mycket osv, för då kan dom vrida sig.
    Kanske är lite skilland då, därför jag inte ska massera kanske.. .?

• Jengirl

skilland?? skillnad ska det stå..

• Mamma till 2

Algit !
    Ska du massera brösten ? Då har du koksalt va ? För med gelehallon så ska man inte massera. Det var vad Johan sa till mig iallafall. Var opererades du någonstans ? Var det på citadell ? Blir nyfiken

• Jojjsan

ISLA! Ok, tack så mycket
    Hade faktiskt tänkt o åka dit en gång till..känns mer säkrare!
    Ja det e så svårt det där med storlekarna!!
    Jag vill som sagt ha en stor B / liten C och min doktor sa att hon tyckte inte mer än 310 för då kunde det bli så man såg kanterna på implantatet osv..och med det skulle d bli en fyllig B..så jag hoppas det stämmer!
    Usch det e så svårt det här...

• ISLA

Mamma till 2

Jag har gelehallon (inte koksalt) och enligt min läkare på citadell så är det jätteviktigt att man masserar flera gånger om dagen!

• Mamma till 2

ISLA
    Har du också opererats av Johan ? Eller var det av Cosmo ? Nu blir jag nästan lite irriterad på dom !!! Inte kan en saäga att man INTE ska massera medan den andra s'ger att det är JÄTTE viktigt att massera. SUCK, jag blir så trött !!
    Jag ska ringa på Måndag och fråga igen. Känns ganska viktigt att det blir rätt.

• ISLA

Mamma till 2

Jag op av Dr.Cosmo, ska dit på måndag och då ska jag fråga honom om varför vi alla får olika råd om bh/inte och massera/inte. Är det något jag missar, är det något mer som vi får olika råd om?

• Jengirl

Ja det är synd att man inte har samma regler för vad som gäller efter en bröstop. Jag måste säga att jag valde säkert Sveriges dyraste klinik, för jag ville vara 100% säker på att jag hamnade i goda händer. Med risk för att skryta (inte meningen) så är min klinik den största i Sverige , och alla kirurger har vetenskapligt arbete inom plastikkirurgi, och flertalet har författat plastikkirurgiska doktorsavhandlingar, samt utbildat andra kirurger. Om då min kirurg säger att man inte ska massera texturerade inplantat, så litar jag på honom till hundra procent. Ni litar på eran kirurg, och jag på min. Jag tror inte att man ska massera, delvis så har den texturerade ytan en funktion, släta inplantat ska däremot masseras. Om denna disskution fortsätter här om vad som är rätt eller fel, så kommer jag säkerligen ta ett snack med min kirurg, med bra förklaringar till vissa frågor som råder.

Det är våran rätt!

• algit

Oj vad satte jag igång!!!!!Hahahaha
    Men visst är det konstigt?????
    Jag opererades av Cosmo på citadell.
    har gelehallon och han berättade för mej hur viktigt det var för slutresultatet att massera.
    Varför säger alla olika eller inget av det vi gör :olika bh eller sport top eller inget , massera eller inte osv har någon betydelse man börjar undra eller?
    Ni som ska dit nu FRÅGA!!!!!!!!!!!!

Linslusen:
    Jag la in 350 .Jo det är mycket mjukare ,känns nästan som ett par vanliga bröst, lite hårdare nere o vid sidorna.Fast jag kan känna skillnad dag från dag eller inbillning?
    Idag har jag varit öm som jag inte varit innan.Men jag kanske har anstängt muskeln för mycket.

Svar på tråden Bröstförstoring