• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • loppalina

Gonatt på er tjejer för nu skall jag krypa till kojs ;)

• KickanF

Gomorron !
    Jag har precis gjort min första dammsugning efter operationen som nu är 6 dagar sen. Så tyvärr så blir det väl till o masa sig till jobb imorgon. O där har de ju ingen aning om "vad jag har gjort" sedan jag var där senaste. De vet bara om att jag opererat mig. Håll tummarna för att ingen frågar, då vet jag inte vad jag ska dra till med.
    Brösten ömmar forfarande o spänner som attan. Masserar också ibland efter jag har duschat o innan jag sätter på resårbandet. Känns bättre då! Mina sitter fortfarande högt upp så jag har resårbandet rätt hårt för att jag vill att de ska ner. Då kommer de att bli naturligt stora o fina. Tycker fortfarande att de ser stora ut när jag är näck, men med kläder på så tänker man knappt på dem. Så det blir nog bra i slutänden hoppas jag.

• linslusen

KickanF: Hej Hej!! Grattis till dammsugningen :) hehe.... det känns väl skönt o kunna göra lite vardgas saker som man brukade göra innan op:n?
    Oj, ska du redan tillbaka till jobbet?
    Själv så var jag sjukskriven 3veckor, läkarens order, visserligen kunde jag gå tillbaka till jobbet efter 2veckor men jag fick inte... det beroe också på vad man jobbar med.
    Ha en bra dag, nu ska jag till tvättstugan :)

• KickanF

Usch, kollade just på mina nya behag i spegeln igen ! (min sambo tycker nog att jag blivit helt tuttefixerad efter op.
    I vilket fall så är de inte speciellt granna ännu. Gul-, svartröda o blåa o små blodutgjutningar, alltså fulla med blåmärken o sitter forfarande högt upp. Trodde inte att de skulle sitta högt upp på mig då jag hade en del "häng" att fylla ut. Känns som evigtheter tills man ska till återbesöket så att experterna på klin kan bedöma hur det kommer att bli om några mån.
    Ska ut o gå med lillan i vårsolen så känns det nog lättare sen.

• algit

Kickan:Hade inte du gjort ett lyft med ?
    Då kanske de sitter högre ibörjan.
    Mina var nog fulla med blåmärken i tre v.
    Låter inte som du är redo att jobba imorgon.
    Det var inte jag heller när jag skulle börja .Jag ville bara vara hemma ensam o läka typ inte träffa massa folk.
    Jobbade en vecka som var fullkomligt gräslig,men ville inte sjukskriva mej mer pga. frågor.
    Du får stå ut lite till .
    Efter tre v. var en tydlig gräns för mej då kände jag mej ok igen.
    Flera andra som skrivit det här med.
    Efter en v. kan man fungera igen men efter tre är man ok.
    Så du får göra det vi kvinnor är såååååå bra på bit ihop.
    Och tänk på så snygg du ska vara i bikini o linne i sommar.

• KickanF

Tack algit:
    Det där med att bita ihop kan jag ju eg.. Var inte längesen jag födde barn o efter det tog det också tid innan man blev människa igen.
    Men jag lyfte inte mina p g a att jag skulle lägga in så pass mycket o jag ville inte ha 2 stora tonårsbröst. Tänkte att det nog ser mer naturligt ut om man inte lyfter. O än så länge hänger de ingenting kan jag säga.
    Känner igen mig i att man blir en aning folkskygg. Helst skulle man bara vilja vara hemma o "slicka sina sår". Känns bara rätt att träffa de som vet om det.
    Får väl stå ut då i 2 v till. Var i allefall på Väla o kollade lite bikinis idag, som en "morot" ! Körde t o m bil dit.
    Börjar vänja mig lite vid mina nya meloner. Ibland känns det som om det kommer att vara lönt mödan ändå.
    Ska försöka komma ihåg också att göra de armövningarna som du nämnde innan för bröstmuskelns skull. Lät vettigt !
    HOppas att vätskeansamlingen o pösmagen snart försvinner. Nu ser man mer gravid ut med stor mage o stora bröst.

• _loovely_

Hejsan!

Jag har blivit tillsagd att jag ska ha med mig en stadig bygel-bh, när
    jag ska operera mig..
    Kanske dum fråga... men vad menas det med?

Jag frågade om den bygel-bh som jag hade vid konsultasionen var ok.
    Men den var inte tillräckligt stadig...

E det någon som opererat sig på citadell kliniken som vet vad han menar?? skulle behöva lite tips.. ?? =)

• ISLA

Jag op mig på citadell den 3 maj. Cosmo tippsade mig att gå till Lindex och köpa BH där (2 st för 189 kr, tror jag det var). En vanlig rejäl bygelbh helt utan vaddering skulle det vara.

• algit

Hej loovely!
    Samma för mej två för 199 på lindex.
    Finna svarta ,vita natur.
    Litet vågigt mönster framtill.
    Vilken läkare ska operera dej?
    Sa han inte vilken storlek du skulle köpa?
    När ska du op?

Jag opererades där för 9 v. sen ,de hade massa bh från Lindex som som hängde där. Jag undrade om de sålde såna efteråt om man inte hade nån som passade.

• algit

Hej !
    Nån annan som fått ont efter ett tag när man inte haft ont på flera veckor?
    Brösten är mjuka ,mjukare än de varit innan ,men jag har ont långt inne på en punkt typ som att jag skulle ha en finne mitt inne i ena bröstet.
    Konstig smärta kan inte riktigt förklara den.
    Kanske mera nervtrådar som spökar?
    Samma sida som jag har haft min knasiga arm som inte fungerat riktigt men det är nästan bra.
    Det sa han var nervtrådar som letar tillbaka igen.

Svar på tråden Bröstförstoring