• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • KickanF

Att läkarna säger olika kan ju vara lite individuellt också. Vissa kanske behöver ha resårförbandet längre osv. Min läkare sa inget alls om massage. Har däremot läst på ett flertal ställen att textuerade implantat INTE ska masseras.

• algit

Jag har fattat det som att man ska massera släta inplantat för att undvika kapselbindning.
    Och att för den anledningen behöver man inte massera textuerade.
    Men jag tror att det inte är för den anledningen han tyckte att jag skulle massera utan för att slutresultatet blev bättre.
    När jag var på återbesök var jag pga. olika anledningar fruktansvärt stressad o fullständigt ur humör.
    Och läkaren var jättestressad och inget kändes bra därför så bara lyssnade jag undrade först efteråt varför.

• KickanF

När jag ska på återbesök så tänker jag ifrågasätta. Om han säger du ska ha bygelBH, så blir min motfråga -Varför det ? osv...

• algit

Ska säga med att det känns bra att massera brösten ,känns som att de slappnar av.Kan känna ett behov att massera dem för att de känns mjukare.
    Är det spända känns det bra att massera dem.
    Nån skrev om koksalt min syster skulle massera sina koksalt.

• Jengirl

kickanF

Där har vi en grej till, vissa ska ha bygelbehå, vissa bandage, vissa sportbehå, några med tryckförband, några utan. Jag har fått stränga order om att inte använda bygelbehå på tre mån! Pga av att om man använder det kan man trycka upp brösten i en konstig form, och dessutom kan det skava på ärren!

• ISLA

KickanR

Jag har fått för mig att det är för att brösten inte ska åka ner som man har bygelbh, min läkare har ritat på mig där bygeln ska sitta, och det var väldigt noga att bygeln är exakt där.

• Jengirl

KickanF

Håller med, flertalet säger att det INTE ska masseras!

• Jengirl

Då är det väl bättre att ha en sportbehå??
    Inga byglar som skaver på ärren, resårbandet sitter strax under ärren. Den är tajt och fast och inga risker för att tuttarna ska hoppa omkring och ramla ner.

• ISLA

Jengirl
    Men jag har inga ärr under, har inte gått in det hållet. Det kanske är därför jag har bygel, och ni som har gått in under har sportbh?!

• algit

Och jag har fått besked på att HA en stadig bygel bh just för att formen ska bli snygg och formas efter bygeln.
    Har ärren i armhålan men ändå.
    Och det ÄR en mycket snygg form på dem tycker jag men det är ju alltid en smaksak.
    Jag tror att det är så enkelt att alla läkare har hittat "sin" metod som de tror på så kör det på det.
    Vem vet resultatet blir kanske det samma.

Svar på tråden Bröstförstoring