• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Izadora

;) Hehe...måste bara skriva...när jag gick på stan och kollade så såg jag ju en del tjejer med stora bröst och då kom jag på mig själv med att undra om dom hade "äkta" vara eller ej...
    Nu är jag nog siliconskadad för resten av livet ;)

Sen undrar jag; när brösten har mjuknat, går det att klämma ihop dom då så det ser ut som en naturlig klyfta?

• ISLA

Izadora

Korkad fråga kanske, men vad menar du med en naturlig klyfta?

• Izadora

Ehh, jo jag menar om det går att klämma ihop dom helt så det bara blir en springa imellan eller om dom blir så fasta och orörliga lixom så att det inte går att klämma ihop dom?

• KickanF

Hej algit:
    Ja, då får man väl härda ut ett tag till. Börjar kännas lite frustrerande nu med att det spänner o stramar o drar hela tiden minsta lilla man rör sig. har mer ont i högra bröstet.
    Då måste du haft en del i dig själv innan, eftersom du bara la in 350 o jag 550, o du gick om mig i storlek ändå, ha ha. Faktum är att det ser mest stort ut när jag är näck, o det är man ju oftast inte. Med en vanlig lagom tajt top på så ser det ok ut. Inte som om brösten kommer först, o sen jag. :D

Verkligen förvirrande om vad man ska ha o inte ska ha för BH o när och hur osv. Men resårbandet verkar ju logiskt för att trycka ner brösten så de sjunker snabbare. Men att det kan vara så olika kan ju bero på att läkaren bedömer individuellt. Man får ju hoppas att det är därför ??

Jag är 40, bor i Helsingborg o nicket är mitt smeknamn.

• KickanF

Isadora:
    skönt för dig att du mår så bra bara 6 dagar efter. Själv är jag i en svacka just nu. Ser härdad ut när man ser sig i spegeln, men det beror väl på sömnlösa nätter o smärta. O att man inte kan röra sig som vanligt för då blir det genast - Aj, aj, aj ! Får väl hoppas att trycket lättar för mig också snart. Jag är förresten också gul mellan brösten , o runt om med för den delen.
    Men visst längar man till brösten ser mer naturliga ut o de känss mer som en del av en själv. Just nu känns det verkligen att man har 2 implantat inopererade. Mina är förresten gjorda i Nederländerna, Made in Netherlands, hi hi.

• ISLA

Izadora

Okej, anledningen till att jag undrade var att så är mina bröst nu.

Hur brett har ni andra mellan brösten?

• ISLA

Alltså jag menar att jag bar har en smal springa längt in.

• Izadora

Kickan F!
    Visst är man en aning sliten! Är inte riktigt kompis med min spegelbild ännu. Har sett förskräcklig ut, helst på morgnarna. Blek, mager och trött i ansiktet, svullen mage, går som en gammal kärring...

Det är först idag som jag tror att det har vänt! Imorgon är det alltså en vecka sedan ingreppet! Jag har hållt igång idag och det har gått bra. Får väl se hur jag mår imorgon när jag vaknar...

Iaf så tänker jag försöka få lite sol imorgon så ser jag nog lite piggare ut!

Och visst känns det att det är implantat! Min Dr sa att det tar ca två månader innan huden har anpassat sig efter implantatet så det är ju lite tight ett tag framöver ;)

• Izadora

Jag har ca 3 cm mellan tuttarna upptill och ca 5 lite längre ned.

• KickanF

Isadora:
    Jo, visst är humöret lite berg- o dalbana nu. Men de flesta säger ju att man blir människa igen först efter en vecka.
    Kände igen mig till 100% i beskrivningen av svullen mage o går som en gammal kärring osv. Fast mager kan jag ju inte beskylla mig själv för att vara.

Har förresten 1,5 - 2 cm mellan brösten.

Svar på tråden Bröstförstoring