Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Tjejer!
Det har gått 11 dar sen min op, och jag kan säga att det är nu man börjar bli människa igen. Igår kunde jag som ni såg ta en öl tex.. . Och idag när jag skulle kliva upp, så gjorde det inget ont! JIHHHOO!!
. Så små framsteg varje dag. Fast en grej som jag stör mig på nu är att jag tycker att ena bröstvårten pekar för mycket snett..
Algit !
Ja, samma klinik fast olika läkare. Varför har dom helt olika åsikter ? Man blir lite förvirrad. Jag ska som sagt bara gå med kardborrbanadget i 1 vecka till. Sedan utan något i 3 månader. Vissa ska gå med sportbehå i 3 månader och andra bygelbehå. Mina bröst har redan väldigt naturligt fall och jag vill inte dom ska "hänga" ännu mer. Är rädd att det kan bli för mycket
Hej Izadora!
Jag fattar vad du menar,Jag köpte en sån värsta push-up bh.Får en mycket snygg "klyfta" det är ju lättare när brösten blir mjukare att experimentera med olika bh.
Jag som alltid tyckt att BH kan man handla på rea för 49 kr ,har nu köpt några fina märken BH =dyra vilken skillnad.
Känns inte att man har dem på och brösten
får en mycket snyggare form.
Så det är mitt tips hellre att ha färre ,men några riktigt bra BH.
Mamma till 2!
Min läk. snackade också om att de skulle hänga till sig.Men jag vill inte det .Dom är snygga nu som dom är, vill inte ha dem längre ner.
Han sa att jag kunde ha vad jag ville ,men jag har alltid bygel bh.
Kan jag det kan du väl med.
Det är ju inte alltid man vill gå utan bh.
Tex. under ett tunt linne.
Det verkar som vi har lika många olika besked som vi är tjejer här eller?
Algit och Mamma till 2!
Om era bröst redan är så långt ner som ni vill ha dom så låter det ju mest logiskt att inte låta dom sjunka mer?!
Algit, du använder ju BH men jag tänker på Mamma till 2 som inte ens skall använda sportBH?! Jag tycker att du visst kan använda en sportBH om du vill. Vad kan det göra för skada? Det är ju vad dom flesta blir instruerade att använda!
Själv har jag mina tuttar lite för högt nu. Fast det kanske mest känns som det för att det är mest svullet upptill. Men det är väl meningen att dom skall sjunka iallafall 1-1,5 cm för att det ska se mera naturligt ut tycker jag.
Hoppas dom sjunker snart!! Det är det jag oroar mig mest för nu, att dom kommer att sitta för högt konstant sedan...Tänk om min sportBH håller dom för hårt på plats så dom "fastnar" där uppe?
Annars så mår jag förträffligt idag vad gäller tuttarna. Jag har sovit dåligt så jag är lite trött och jag hade ont i ryggen och tuttarna när jag vaknade. Tog faktiskt två Panodil. Men nu när jag är uppe och igång så är allt hur bra som helst!!! Det är underbart!!! :) :) :)
Min läkare satt på bandage som satt typ på brösten för o trycka ner dom i 1vecka, var på återbesök efter 1vecka sen så tog han bort den, och tog bort all tejp gjorde rent o la på nya, sen efter det skulle jag börja använda en stadig bh dygnet runt i 3veckor, utan bygel, efter dom där 3veckorna, skulle jag bara använda det under dagen o sova utan bh. Efter 4veckor gick jag tillbaka för o ta bort stygnen, och nu sitter jag här med Världens snyggaste bröst. Är så himla nöjd och glad över dom, mest är jag nog stolt. Att det kan var aså olika från klinik till klinik... Aja... bara ni e nöjda så :)
Ha en bra dag idag!
hej hej på er alla!
nu är det endast 5 dagar kvar! nu är det en sån enorm längtan i mig!
jag funderar lite kring borttagning av stygn. hur länge väntade ni innan ni tog bort era? jag har hört att vissa gör det efter 1-2v medan någon nämnde 4v.
tog ni bort er vid första återbesöket eller?
ikväll ska jag ut å grilla i vårsolen...ska bli så härligt! trist bara att man inte kan ta sig ett gott glas rött till :) men det är det värt. utan tvekan!!!
ha det bra! //Farida
Farida
Härligt, snart är det din tur! Jag var så himla lycklig dagarna innan (och naturligtvis ännu mer nu :D )när man verkligen insåg att man snart skulle få boobisar igen.
Varför får du inte dricka rödvin menar du? Med tanke på op så är det ingen fara, okej dagen innan kanske det inte är så bra, men 5 dagar innan spelar det ju ingen som helst roll.
Det där med stygnen vet jag faktiskt inte, jag var på koll efter 6 dagar men då tog de i.a.f inga stygn. Ska dit nu på måndag igen (då har det gått 13 dagar) så jag får väl se ifall han tar stygnen då.
Farida.
Klart du kan ta ett glas vin! Ingen fara med det.. .
Jag har själv upplösande stygn, som försvinner av sig självt. Skönt, med tanke på att man slipper ta stygn.
Fråga din läkare vad som görs på dig.
ISLA: men jag som ahr hört att man måste vara ska hålla sig borta från nikotin och alkohol 1-2 vecor innan op.
anledningen att jag funderar på stygnen är att jag bor uppe i norra sverige men ska operera mig i sthlm. jag funderade på hur länge jag kommer bli tvungen att stanna i sthlm. min läkare sa att vi kunde ta återbesöket redan efter 4-5dagar.. men det är ju på tok för tidigt att ta stygnen då!!! men det kanske är okej att låta någon här uppe ta bort dom senare när det börjar bli dax. ...fast det vore ju skönt att få göra det hos den läkare man skaffat sånt förtroende för..å det är ju skönt att hon (min läkare) får se kolla att allt är som det ska..
Ni tjejer som tycker att Era bröst sitter för tätt eller sitter för högt! Tala med Era kirurger omgående, det är mitt tips!
Låt dem förklara sina ställningstaganden om varför Ni ska bära bh. Förklara för dem Eran oro och be dem sedan ge sin bild på varför det skiljer sig så mycket i eftervården bland kirurger i Sverige.
Information är den bästa medicinen mot oro och Ni har ju faktiskt investerat mkt pengar i Era bröst så därför har Ni all rätt att kräva "alla kort på bordet".
Just detta med att brösten sitter för högt upp eller att dom sitter för tätt är det första som skvallrar om att man har "fake bröst". Det syns ju i och för sig nästan aldrig när man har kläder på (om man inte har väldigt stora bröst) men utan kläder eller med bikini så är det kanske mindre roligt Om Ni exempelvis tittar på kvinna med ID nr; 11 på www.qvinna.info så har ju hon extremt tätt-sittande bröst och hon har ju uppenbarligen använt BH eftersom hon har en solbränna som får Donatella Versace att se blek ut
, men sedan är det ju farligt att jämföra resultat då Ni säkert inte alls är exakt lika långa, väger lika mkt (eller lite) eller har samma mängd/typ av implantat.
Min plastikkirurg sa att det finns en mängd olika faktorer som avgör huruvida slutresultatet blir "naturligt" eller inte (sedan finns det ju alltid personer som inte eftersträvar att det ska se naturligt ut och helt enkelt struntar i vilket). Min kirurg sa rätt ut att tjejer med mkt små, ickeammade, ickehängande bröst ALDRIG kan se "naturliga ut" (vad nu naturlig nu än må vara) med mer än max en full B-kupa men att kvinnor med utammade eller hängande bröst kan ha en full C och en liten D utan att man med säkerhet kan säga att brösten är opererade.
Min kirurg sa att utammade bröst med mkt överskotthud ofta får ett riktigt bra slutresultat då gravitationen redan infunnit sig hos dessa bröst, plus att bröstvårtorna ofta är lite större än hos icke ammade kvinnor och på så sätt ser det naturligare ut eftersom "naturligt" stora bröst aldrig har små bröstvårtor eller står rakt upp.
Sedan sa han att han aldrig råder tjejer med små, ickehängande bröst (typ a-kupa liten b-kupa) att lägga in mer än 300-330 ml om dom eftersträvar ett naturligt och fysisk realistiskt resultat. Jag tyckte denna information var mkt ärlig av en läkare som faktiskt livnär sig på plastikoperationer. Vad sedan Ni andra tycker är ju upp til var och en. Men jag ville delge Er denna information då jag finner det högst relevant då många av inläggen här just tar upp "skräcken/oron med att få "plastic looking breasts"
Slutligen för att inge lite hopp för Ni tjejer som tycker brösten sitter för högt, kolla in denna länk; www.justbreastimplants.com/gallery/set16_collage.htm
Lycka till alla Ni modiga tjejer!