• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • lemon

Trevlig kväll! Nu ska jag antingen ta en promenad eller ta en öl. Har inte bestämt mig än!!

• Jengirl

Ja det är inte lätt, det verkar SOM alla kliniker säger olika. Vad är då rätt eller fel kan man undra. Det finns ju dom tjejer som inte tål kirurgtejp, hur stor risk har inte dom för diverse komplikationer då kan man undra! Kliar det i dina snitt ibland?

• KickanF

Skål då Jengirl ! Själv vågar jag inte blanda öl med Citodon. Annars är jag också solo hemma för en gångs skull. Sambon tog våra två små o åkte till släkten för att grilla. Så nu ska jag in o vila o njuta av lugnet en stund. (är inte så ofta man ha lugn o ro med en på 1½ år och en på 3).

Förresten, mina bröst har slutat att bubbla nu.

• Jengirl

KickanF

Skål på dig! Nä blanda inte citodon med alkohol.. hehe

Ja mina har oxå faktiskt sluta bubbla.

Bara för att man fråga om det..

• Jojjsan

Annika72! Ok då opereras du någon vecka före mig då! Jag har tid 22 juni på morgonen..nervöst!! Men nu börjar jag känna mig lite lugnare faktiskt..var så himla orolig efter jag hade varit där på konsultationen!
    Jag ska antagligen ta 310..skulle tydligen bli en full B då..och det e det jag vill ha!

Men jag e dock lite förrvirad med det där "ristestet" provade ut som sagt gelehallon 310 på kliniken..och det tänkte jag att det satt perfekt men blev lite orolig att det skulle "försvinna" endel när man opererar in dom..Men sen när jag kom hem o testade med 3 dl ris så blev det värsta bomberna! så stort!!! att det kunde bli sån skillnad?! inte alls som det blev när jag testade på kliniken..
    så nu känns det jätte svårt att välja storlek!

Gnägget! Ok då opereras vi på samma klinik! När i juni opereras du?
    Har du varit där på konsultation?
    Vad var ditt intryck av doktorn o kliniken isf?? hehe du kanske har läst mitt inlägg om mitt lilla intryck!

Hade gott alla o trevlig helg!!

• Mamma till 2

Hallå flickor !
    Var på återbesök idag. Han var så nöjd med mina bröst. Tyckte dom såg ovanligt fina ut för att bara vara 2 veckor (som om han inte säger så till alla *s*). Han tog bort tejpen och ärren såg jätte fina ut ! Jag ska gå en vecka till med bara kardborrbandaget, ingen behå på 3 månader nu. Fick svar på lite små funderingar jag hade och fick en ny tid om 3 månader.

Såg att ni pratede ålder och nicknamn. Ja, min nick kan säkert alla räkna ut varför jag valde Men jag är 25 år (blir 26 i sept) Bor utanför helsingborg. Vi är ju ett gäng som har opererats på citadell nu

• Jengirl

Mamma till 2!

Hehe, jag fick oxå höra att mina bröst såg så fiiinna ut när jag var på återbesök. Och sa att det var såå kul att se såna vackra prop bröst till kroppen. Hmm som att dom inte säger det till alla tänkte jag..

• Izadora

Hej tjejer!

Lemon!
    Häääär är jag!!! ;) Har ju varit på mitt återbesök idag, 6 dgr efter op. Fick se tuttisarna. Dom är hårda och sitter högt upp, hoppas dom sjunker snart, det ser liksom en aaaning onaturligt ut...vill nog inte gå i tajt linne än på ett tag ;)
    Men i skjorta eller tröja så är det ingen fara...

Det var inga blåmärken däremot var jag gul mellan brösten.

Nu är det sportBH som gäller och att tejpa ärren. Jag vet dock inte vad tejpen hette. Funkar det med vanlig kirurgtejp tror ni? Han visade mig nån smalare rulle i metall tror jag...
    Tejparna skulle man inte dra i förrän dom nästan ramlade av så dom får väl sitta...

Sedan gick jag på stan en sväng och provade lite kläder men det blir nog roligare sedan när tuttarna har hängt till sig. Köpte iaf en till sportBH på Stadium en SOC för 199 kr ingen knäppning och med brottarrygg, jätteskön!

Huva, vad trött jag är! Idag har jag alltså hållt igång! Känner hur livet börjar återvända. Jag måste säga att jag mår väldigt bra. Tänk att imorgon är det en vecka sedan! Det har gått så fort! :)

• algit

Hej kickanF
    Det tog nog en månad innan de försvann typ. Har lite lite kvar där det var som värst.
    Mina har aldrig suttit högt eller varit sååå svullna faktiskt.
    De är mycket mjukare nu men har inte ändrat sig mycket.
    Enligt läkaren kommer de inte göra de heller bara mjukna.
    De har inte blivit mindre snarare lite större.
    Jag har mätt hela tiden för att ha koll ,mest för mina nojor om för stora för små.
    jag är 72 under bysten då borde jag känna mej som pamela inte du hahaha,men det gör jag inte.

Mamma till 2 . Skulle du gå utan bh?
    jag skulle ha band på natten i2v efter återbesök bygel bh på dagen.
    Vi har ju ändå samma klinik även om läkaren inte är samma.

Jag bor utanför Malmö är 44 år mitt namn är ett smeknamn på min son en del av vårt efernamn.

• ISLA

Är det någon som har ifrågasatt sin läkare om varför det är så olika "regler" om vad som gäller för våra boobisar? Jag menar en del ska ha band ovanpå brösten för att trycka ner dem, en del ska ha sportbh, en del ingenting och en del som jag ska ha bygelbh dygnet runt och det är jätteviktigt att bh:n sitter på exakt samma ställe hela tiden, man undrar ju hur det kan vara så olika?

Svar på tråden Bröstförstoring