Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Farida
När jag var på min sista konsultation innan op(4 dagar innan op) så frågade jag min läkare om vägen till systemet för att jag som jag sa till honom på skoj kände att jag behövde något "stärkande" (började bli lite nervös) + att man inte får dricka på 1 månad efter (i mitt fall i.a.f , kanske för att jag gjort flera op), tycker att han i.s.f borde ha sagt något om det om det varit så.
Jag har varit på konsultation, och det kändes bra, men hon var ca 30 min försenad för att hon fick prata med en annan patient. Ska operera mig den 9 juni, vad spännande jag längtar....
Det var till jojjsan!
Nää, jag tycker nog att dom är för små..
Jag vet inte , men har dom krympt så mycket eller är det bara så att jag har vant mig? Vad tror ni? Hur var det för er? . Att man ska bekymra sig, jag önskar att jag slapp tänka och vara 100% nöjd. Dom är JÄTTESNYGGA det är inte det, men lite större trodde jag att det skulle bli. Kan brösten ändra sig mycket dom första månaderna, både bli större el mindre? Igår var jag jätte nöjd, idag känns det HALLÅÅ vart är ni, när man kollar under tröjan. Bara på en dag känns det sån skillnad, konstigt!
Jengirl
Mina har inte ändrat sig någonting ännu, varken minskat eller blivit större. Så jag kan inte svara på det, men kan det verkligen vara en sån skillnad från igår?
Farida! Ja du kan ju ta bort stygnen hos vem som helst där du bor..på nån sjukvårdscentral eller nåt! eller om du känner nån som kan det! som min mamma e undersköterska o kan ta bort stygn så ja behöver inte gå dit o göra det du behöver ju inte göra det hos din plastikkirurg just!
Men jag förstår att man kanske vill göra det hos nån plastikkirurg så man får "bekräftat" att brösten ser ut som dom ska!
Gnägget! Ok vad kul!! ja jag längtar också men jag e sjukt nervös!! tänk om det inte blir som man hade tänkt sig liksom!
Tittade du på operations salen??
Det gjorde jag! usch höll på o svimma haha
Isla!
Ja det är ju det jag undrar, sån skillnad kan det ju inte vara. Tror du det sitter i psyket mer?? Ja jag vet faktiskt inte, hmm.. Sen har man ju en tajt sportbehå på sig oxå hela tiden, Som nästan trycker in brösten. Kanske blir bättre sen när man kan börja använda vanlig behå.. Hoppas ialla fall..
Jengirl: Mina minskade en kupstorlek under tiden dom var svullna. Hade en e-kupa som gick ner till en ddkupa sen när svullnaden la sig. Det kommer o bli bra, Den "rätta" formen på brösten ser man efter 6-12mån eftersom dom ändras hela tiden.
Lycka till!!
linslusen
men jag vill inte att dom ska minska mer..
Jengirl: hur mycket la du in? JAg sa till min läkare att jag vill ha stora, men inte extrema men att man ska se skillnad när man har kläder på sig o så, han föreslog 390-410, men jag tog 460cc eftersom jag ville vara säker..
Jag tror att man vänjer sig vid svullnaden att det är därför man upplever dom små,eftersom svullnaden minskar för varje dag, jag upplevde också att dom blev små men det är dom inte... låt tiden har sin verkan!! Det tar tid tills dom formar till sig som det ska :) Så du kan nog vara lugn, det kommer o bli kanons ska du se :)
Ett tips är att du tar foton på dina bröst varannan dag då ser du skillnaderna hur fina dom blir med tiden :)