• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • ISLA

algit

Du som är op av samma läkare (för det var du väl?)när tog du stygnen? Ska dit imorgon på mitt andra återbesök (13 dar sen op)tror du han tar stygnen då?
    En sak till förresten, hur länge ska man ha bh:n på sig?

• algit

Hej ISLA
    Ja vi har samma läkare.
    Men jag var bara på ett återbeök efter 14 dagar och stygnen var såna självupplösande.
    Men du har kanske annat, det är väl du som gjort bukplastik med.
    Jag ska dit igen i mitten på juni.

BH hade jag dygnet runt där bandet på natten lite till.
    Sen fick jag ha vad jag ville på dagen men jag har kört bygel bh mycket.
    Inget alls bara små stunder ,jag tycker det känns bra att ha nåt som stödjer.
    Fråga honom imorgon varför vi ska massera.
    Inte för att det gör mej något bara nyfiken.

• ISLA

algit

Okej, nått band har jag inte, skulle bara ha bh dynet runt. Men jag kommer inte ihåg hur länge?
    Jag ska verkligen höra med honom imorgon om det här med att massera och det här med bh/inte.

Blir nog IKEA imorgon med när man ändå kör förbi. Var på IKEA när jag var hos doktorn i måndags också....i rullstol. Blir till å låna rullstolen på IKEA imorgon igen. Kan inte begripa hur jag ska kunna börja jobba igen om 2 veckor?!
    Ni som gjort samma op som mig, när kunde ni röra er som vanligt igen? Det börjar bli riktigt tjatigt nu!

• Jojjsan

hej!

Har läst någonstans om att man kan ringa o kolla upp sin läkare..nån som har det telefon numret???
    (tror jag har läst det här också men jag pallar inte leta igenom alla sidor)

• linslusen

Jojjsan: Här är telefon numret: 08-786 99 00, det är alltså till Hälso och sjukvårdsnämden. Lycka till :)

• Jojjsan

Ok tack så mycket!
    Ska ringa på engång!!

• blåsippa

Ja det är ju jätte bra o viktigt att kolla upp sin ev blivande plastkirurg så de inte har en massa anmälningar o så.

• Mamma03

OK då kör jag på med lite frågor här då:) Hoppas på mååånga svar!
    Hur ont hade ni? Jag har en dotter på 2 år som kräver väldigt mkt uppmärksamhet och ofta vill bli buren,hur löser man det? Får man överhuvudtaget lyfta något?
    Ingen som vågar/vill lägga upp bilder så man kan få se resultatet,ir det kanske ä rlite för personligt?

• loppalina

Hej mamma 03!

Jag opererade mig för 11 månader sen. Visst gör det j***igt ont men äter man sin medicin så går det ;) Jag fick tiparol av min läkare som jag tyckte funkade kanon bra.

Jag opererades en måndag o vi hade folk på middag hos oss på fredagen.

Min lilla kille var 1 ½ år när jag opererades och för min del var det ok att ha honom i knät. Skulle jag bära honom fick jag bära tätt intill kroppen och försiktigt.

Jag tyckte att det jobbigasste var att ta mig i och ur sängen dem första dygnen men man vande sig. Klart att det var jobbigt att lyfta upp saker, som att ställa in i skåp och ta ner saker som stog högt upp. Sedan var man ganska trött efter narkosen också (eller om det var pga sömnlösa nätter??)

Min sambo var hemma 1 v och jag var sjukskriven i 3 v. Det var inga problem att ta hand om barnen själv 2:a veckan.

qvinna.info kan du se på före och efter bilder.

• Jojjsan

Mamma03: säger som loppalina..gå in på qvinna.info
    där finns det jätte mycket bilder med alla olika implantat!!
    När ska du operera dig då? eller funderar du bara än?

Jag e ju så osäker på storleken..blev ju så annorlunda med ristestet hemma..Det e väl bästa o ringa dit o fråga om man får komma igen?? Hoppas man inte behöver betala för en till konsultation då..kostade 500 kr sist..dyrt tycker jag!

Svar på tråden Bröstförstoring