• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • piluttapinglan

jag håller med nr:608 har snygga men en till favvo är 157 hon är oxå snygg!!
    själv är jag 26 år och aldrig haft barn heller,spelar det oxå stor roll vid storleks val?

• Mamma till 2

Ringde min läkare idag och frågade om jag ska massera mina bröst. Han sa att med dom nya inläggen så behöver man inte det. Dom blir mjuka utan att man masserar. Han sa att det var med dom "gammla" inläggen man skulle massera. Någon som blev klokare ? Tror inte det va ?! Vi får nog acceptera att våra läkare jobbar olika och att alla våra bröst kommer bli lika snygga masserade eller inte, med behå eller utan osv. Man måste ju lita på SIN läkare och tro att han vet bäst

• Izadora

Jengirl! Du har så rätt! Jag ska nog formulera ihop ett litet mail till honom med mina frågor. Han sa ju att jag skulle höra av mig om det var något jag undrade.;)

• KickanF

pluttapinglan:
    Enl "min" läkare så blir det ett större o fylligare resultat med koksalt. Men han kan ju ha fel, så kanske bra att dubbelkolla med din läkare.
    Sen är det nog sant som någon skrev innan att det kan vara svårare att få ett naturligt resultat om man inte har lite hängiga utammade bröst. Att ju större man lägger in, desto onaturligare ser det ut då. Men det finns ju dem som tycker det är snyggt det med ! Men om du inte vill ha två stora bollar så förklara det för läkaren. Sen är det ju upp till honoom att hjälpa dig o få rätt storlek.... TA med dig en bild på en tjej som är i samma längd m mera som dig o har ungefär "din drömbyst" ! O fråga om han kan fixa en sån byst till dig, o om inte så why not !(min byst blev nästan exakt som den jag hade sett ut nr 60 på qvinna.info). LYCKA TILL !

• KickanF

Ville bara rätta det jag skrev innan:
    Jag menade att det kan vara svårare att få ett naturligt resultat om man inte ammat om man lägger in 550 t ex. I allefall om man tittar på före- och efterbilder.
    Hoppas att du inte blir mer förvirrad av alla olika råd här..... Kanske bäst att kolla med expertisen (läkaren) som har erfarenhet av många bröst. Vi har ju mest erfarenhet av våra egna om man säger så. I allefall när det gäller storleken. :D

• Mamma03

Är här någon som fått sin OP finasierad av Medicalfinance?
    Jag har tänkt på detta då jag inte har nån annan möjlighet och då jag tyvärr har anmärkning hos KK p.g.a jag bleb grundlurad av ett företag jag jobba hos så har jag INGEN chans känns det som:(
    Pratde med en tjej på finasieringen och hon sa att dom godkänner lånet OM jag har en medlåntagare! Vad innebär det,har liksom inte fått svar på det? Är det samma som en borgenär? Vem får räkningen liksom?

• blåsippa

Med låntagare måste väl vara någon annan som har inkomst o inga anmärkningar som är lika ansvarig för lånet som du så att säga.

• Jengirl

Mamma03

Hej! Så här funkar det på Medical Finance.
    Om du har en betalningsanmärkning kan du få lån beviljad av dom om du har en medlåntagare som har fast inkomst och INTE har någon betalningsanmärknig.
    Medlåntagaren söker lånet med dig. Och kommer att stå som en säkerhet. Det är inte samma sak som borgenär, du står som låntagare dvs du får räkningen, men om du mot all förmodan inte skulle betala så vill dom ha en säkerhet som dom kan skicka räkningen till. Alltså, du är låntagare du får räkningen!

• KickanF

Nu har brösten börjat att snygga till sig lite= blåmärkena bleknat o svullnaden lagt sig o de har mjuknat. Men magen..... när blir den normal !!! Idag är det 8 dagar sen jag opererade mig o jag ser fortf. ut som om jag är i 6:e månaden.!! Min sambo blev rädd han såg den. Nästan så att man funderar på att göra en grav.test. ;)
    Har ni andra också svullnat upp så i buken. Ska dricka lite te nu och se om jag kan "driva ut lite vätska". Så kanske jeansen passar imorgon igen.

• Jengirl

Mamma03

Förtydling, du står som Huvudlåntagare MEN medlåntagaren måste fylla i alla uppgifter som du och kommer att stå med på papperna som medlåntagare.

Hoppas det var till någon hjälp.

Svar på tråden Bröstförstoring