• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • loppalina

Hej mamma till 2!

Roligt att höra att du mår så bra:)

Äntligen börjar sommaren närma sig 8) Visst är det skoj att kunna ha en bikini som sitter snyggt, det är ju nästan så man inte kan slita sig från spegeln :D :D :D

• Jengirl

loppalina

Hej tjejen! Jag jobbar som telefonist, sitter mest stilla.. Så No problemas!

Ja det är underbart att komma tillbaka till det vanliga. Längtar bara så efter att få SLÄNGA den här sportbehån som man har dygnet runt! ÅÅ så skönt när man får ta av sig den och kunna ha tuttarna lite fritt.. . Å köpa massor av snyygga behå:S!

• KickanF

Oj, oj. Första dagen på jobb idag. Gick bra tack vare värktabl. Det enda som var jobbigt var ju att jag inte berättat om varför jag varit borta. Någon frågade om jag haft influensa, -nä, inte direkt, sa jag då !Sen fick jag leda in samtalet på annat.
    Hade dock berättat för en kollega att jag skulle opereras. Så då kom ju klart frågan - varför det ? Fick dra en vit lögn om att jag tagit bort en bröstböld (vilket jag också gjort, men för 2 år sen).
    KÄndes ändå inte alls bra att ljuga. Ångrar mig verkligen att jag inte tog semester istället. så hade man sluppit detta dilemma.
    Som pricken över i:et så satt de dessutom o pratade om anorexia. O kom on på skönhetsoperationer och men kollega uttryckte sig -Ja, det är ju inte klokt med tjejerna i TV som skönhetsopererar sig. O där satt jag med mina fortfarande ömma, spända nygjorda bröst. !!
    Kan tillägga att jag är rätt ny där.

• loppalina

Hej KickanF!

Vad roligt att du oxå mår bra :)

Angående jobbet så har du ju ingen skyldighet att berätta om du inte vill. Men visst underlättar det om dem vet så man slipper massa dåliga bortförklaringar. Hade jag varit du så hade jag nog inte heller berättat, (man känner ju på sig om det är läge eller inte).

Sedan är det ju så lämpligt att prata om skönhetsoperationer eftersom att det är så många dokusåpakändisar (pust vilket ord)som opererar sig och Extream makover;)

• algit

Tack ISLA för infon.
    Låter logiskt men allt han säger låter bra eller hur?
    Allt jag har undrat över sen när man frågat honom blir man lugn ,han vet vad han pratar om det är jag fullständigt övertygad om.
    Också tror jag att han tar till sig nyheter som är bra, och inte kör på agamla hjulspår.

Mamma till 2: Lite konstigt när de delar klinik våra läkare att de har såna olika förhållningsregler eller?
    Ring och fråga.
    Visst är det kul med bikini, kläder o bhar!!!!!!!!!!!!!

Kickan F: Skönt att din första arbetsdag gick bra.
    Tänk inte på att du måste berätta det måste du INTE.
    Visst är det "kul" när folk kommer in på såna diskutioner.
    Det gjorde min svärmor ,jag hade tänk berätta för henne men just den dagen kom hon igång på nåt tv program hon sett om plastikop. hon ojade sig o förfasade sig.
    Tror ni att jag sa nåt nej det gjorde jag inte .
    Och nu känns det sent.
    Men hon lär ju se det .Vi ska åka til Mallorca i sommar men det får jag ta då.
    Jag orkar inte bry mej om vad andra ska tycka.

• piluttapinglan

Hej!Tänkte bara tacka för en toppen sida som innehåller de flesta frågor och svar...
    Är en tjej som ska op den 25 maj och är jättenervös, jag har börjat undra om jag verkligen har valt rätt storlek?? finns det någon annan som också kände så här?? jag är 164 lång och väger runt 60 kg är 320-380 för lite då?vad motsvarar det i bh storlek? hoppas någon kan hjälpa mig!!!

• piluttapinglan

glömde fråga om det är någon som vet något om plastikkirurggruppen,det är dit jag ska så all info uppskattas...

• Denna där

piluttapinglan:
    Det är svårt att veta vad det motsvarar för bh-storlek eftersom man är byggd på olika sätt beroende på hudfett m.m. Jag tycker du ska ringa och tjata lite på läkaren om du är osäker.
    Jag ska själv opereras den 25 maj för bröstförstoring! Så de börjar dra ihop sej lite nu!
    Men som sagt, om du är osäker, ring och prata lite med läkaren som ska göra ingreppet. Kanske känns bättre efter det!

• algit

Hej puttepinglan!
    Det är jättesvårt har vi förstått som snackar härinne.
    Det beror på så mycket ,vad har du tex för bh storlek idag?
    Även hur bred bröstkorg man har.
    Du får prova ristestet.Ta motsvarande mängd ris lägg i en strumpa och stoppa in i en bh så får du ett ungefärligt reultat.
    Ligger kliniken i Malmö?
    Du ska vete att ALLA går igenom samma som du nu att man blir osäker på storleken.

• Swing

piluttapinglan: Opererade mig på Plastikkirurggruppen i Sthlm i augusti, dr. L.B. Mycket nöjd med allt! (utom att jag inte fick mina före- och efterbilder,trots att jag ringt och tjatat på receptionisten ett par ggr).

Storleken beror ju på vad du vill uppnå! Jag gissar att du skulle passa i upp till 400g om du har B-kupa eller mindre nu. Det borde ge dig D. Dom gör inte jättebröst på den kliniken. Jag hade full 75B, la in 360g MM anatomiska geléhallon och har full 75D. Jättenöjd. Doktorn ville inte lägga in större, men nu efteråt tycker JAG att 1-2 strl större hade varit OK. Det skiljer inte så mycket och måste ha fått plats mer. NU skulle jag vilja ha E-kupa. Är ju 40+, 169 lång, 64 kg. Har ammat och har tillräckligt med hud osv.

Brösten ser naturliga ut (inga bollar som putar ut upptill) och storleken är inget nån reagerar särskilt på. Har bara berättat för ett fåtal nära vänner. Var "sjuk" och hemma från kontorsjobbet i en vecka.
    Lycka till!

Svar på tråden Bröstförstoring