Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Marran05
Är du också jättesvullen på magen? Jag får knappt på mig några byxor, får gå i mysbyxor.
Hur känns det att du ska börja jobba snart igen?
Det är nu 15 dagar sen jag op mig, och i.o.f gör man stora framsteg varje dag, men ändå att börja jobba igen om 16 dagar(är alltså sjukskriven i en månad)känns väldigt främmande nu. Vet inte hur du har det, men jag orkar inte gå några längre sträckor. Min mamma har kört runt mig lite de senaste dagarna för jag har haft lite ärenden jag varit tvungen att göra, och hon får köra ända fram till dörren dit jag ska, sen orkar jag gå i några få minuter, sen måste jag sätta mig och vila mig. Det är verkligen strängt för ryggen att gå böjd!
Dessutom har jag fortfarande en del vätska längst ner i magen.
En sak jag måste fråga dig, när du kissar, luktar det illa då? Det har det gjort på mig sen några dagar efter op.Har glömt att fråga min läkare vad det kan bero på, om det kanske är för att man har vätska? Vad tror du?
Hej Isla,
Skönt på ett sätt att höra att det är ngn som har det som jag. Känner igen mig precis, orkar inte gå längre sträckor och blir jätte trött i ryggen. Ja jag har fortfarande mycket vätska kvar och får inte på mig annat än mysbyxor heller. Gjorde min op 2 maj. Var på efterkontroll i måndags och det var på gränsen att jag behövde punkteras, men det innebär ju också vissa risker, så hon tyckte vi skulle avvakta. Nej det luktar inte illa om urinen vad jag kännt!?! Kan undersöka saken, men inte tror jag det beror på sårvätskan !? Men hör efter med sjukhuset de vet säkert.
Det känns lite jobbigt att börja jobba nästa vecka i och med att jag inte riktigt kan räta på mig, men ag tycker samtidigt att det blir bättra för varje dag. Men jag börjar bli lite otålig på vätskan i magen. Nu vill jag kunna börja använda jeans och jag kan ju inte springa omkring i joggingbrallor på jobbet.
Varför är du sjukskr i en månad? Självvalt el på rekommendation?
Kram Marran
Jag måste bara höra med er, får ni ibland sådanna där riktiga rysningar i brösten så att man blir alldeles iskall i bägge brösten, om ni förstår hur jag menar?
Min läkare sjukskriver alltid bukpatienter i en månad, man kan även få det förlängt om man känner att man behöver det. Trodde att det var likadant för alla.
Säger detsamma, skönt att höra ifån någon som har det likadant. Jag op förresten den 3 maj.
Börjar inte du också bli trött på att inte kunna göra något? Och gör man något litet så är man helt slut sen.
hej ISLA!
Jag har ryst hela dan idag till å från i brösten.
Hmm
Jengirl
Har du det? Mina bröst ha gjort så i några dagar nu, kan det vara implantaten som blir kalla eller vad?
Hej igen Isla
Kul att ha ngn att chatta med som har det likadant. Jo ag börjar bli riktigt trött på att inte kunna göra nått, det är inte riktigt jag att ligga i en soffa hela dagarna. Har dessutom 2 barn som jag skulle vilja kunna aktivera på olika sätt, så jag längtar tills jag mår bättre... Vart gjorde du din op? I Sthlm el? Jag gjorde den på Akademikliniken i Sthlm.
Kram måste äta lite lunch och sedan iväg till dagis och hämta barnen... vi hörs snart igen hoppas jag. //Marran
Marran 05
Har också 2 barn, men sånn tur var så aktiverar de sig själva, men man vill ju så gärna vara med dem och hitta på saker. Men de har varit så otroligt duktiga, hjälpsamma och goa. De har båda två hjälpt mig jättemycket och låtit mig vara helt ifred.
Åker du och hämtar barnen själv? Hade jag aldrig klarat ännu. Idag är min blivande i Tyskland, så idag hämtar min blivande svärfar barnen på dagis och fritids.
Jag gjorde mina op på Citadell i Lanskona.
ISLA
Jo idag är första dagen jag ska hämta själv för min man är bortrest. Får se hur trött jag är när vi kommer hem!
Vi hörs igen måste rusa... nej jag glömde bort ...... snigelfart var det ja
Marran05
ÅHHH äntligen nås som har opererat sig på akademiklinken i sthlm . Jag har oxå gjort det dock bara bröstförstoring. Vilken läkare hade du?