• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Mamma03

Thanks girls:)
    Håll tummarna för mej och mina (förhoppningsvis) nya boppar;)

• algit

Hej mamma till 2!
    Det är nog som jag trorr de läkarna delar bara lokaler inte åsikter om bröstop.
    Men som du säger man måste ju rätta sig efter nån annars blir man ju knäpp.
    Och de smartaste är väl den läkare man valt.
    Vi blir nog fina alla ändå.

Igen ingen som har fått "ondare " igen efter att inte känt nåt på ett tag.
    Känns spänt fast brösten är mjuka.
    Har en öm punkt långt inne i bena bröstet.
    Ska ringa dit imorgon.

• lemon

ALGIT!

Jag hade ont i snittet runt bröstvårtan igår, på undersidan. Sved som attan bara man petade där!Blev orolig jag med, men sen tänkte jag att det är väl vävnaderna som läker. Idag känns det ignenting! Höll igång rejält i helgen då vi ska sälja vårt hus o håller på o piffar upp det lite, och städar o bär grejer.

IZadora!

Maila Gunnar, han svarar direkt när han har tid. Jag har mailat honom massor när jag varit orolig o ringt oxå, man har ju betalat en del för allt. Han sa till mig att jag inte skulle vara orolig. Brösten faller ner, tyngdlagen gör sitt."Att det är så många rekommendationer beror på att det finns begränsad vetenskap. Däremot vet de flesta kirurger av erfarenhet att sportbh i två månader ger ett optimalt resultat." Det var vad han skrev, och jag litar på min läkare.

Det är så olika vad alla säger, men jag tror man ska lyssna på sin läkare.

• Pernilla 25

Hej!!
    Hittade den här sidan när jag sökte på google om bröstförstoringar, verkar väldigt bra.

Ska opereras om 3 veckor, är väldigt förväntansfull och börjar bli lite nervös.

Ni som har gått igenom operationen, hur kände ni er när ni vakna upp efteråt?

Är här någon som gjort operationen via armhålan?

• Swing

Hej piluttapinglan:
    Själva kupan i 75D (som jag har) motsvarar kupan i 80C (som du vill ha).

Jag bara undrar lite: om du har bh i omkrets 75 nu, varför tror du att du ska ha 80 efter operationen?

Jag och alla jag vet har samma omkrets före och efter. Måttet runt bröstkorgen under bysten ökar ju inte(?). Bh:n ska ju dessutom sitta stadigt. (De flesta kvinnor har ju enligt undersökningar bh med för löst band och för liten kupa. Jättefult).

• ISLA

Pernilla 25

Jag var inte illamående eller hade det minsta ont faktiskt. Trodde att det skulle vara jättehemskt när man vaknade upp, men det kändes ingenting. Satte på Tv:n och började ringa runt till min blivande och alla kompisar på en gång. Trött var man så klart och torr i halsen.

• Denna där

Hej tjejjer!
    Nu är det bara en vecka kvar till min op. Ni som precis gjort det kanske har några värdefulla tips på saker som jag bör tänka på?
    Nått speciellt som bör inhandlas m.m?
    Har fixat så en kompis är här och tar hand om mej första dagarna, det kanske är viktigast!

• Marran05

Hej Isla! Jag har inte chattat på ett tag, men blev glad när jag såg ditt svar! Jag känner mig bättre nu ,har fått en kräm att smörja in mig med så att blåmärkena skall fösvinna fortare. Känner också att jag kan gå lite mer upprätt nu, så här 2,5 veckor senare, men det stramar fortfarande en del så klart :) Bristningar som du nämnde kan man inte operera bort, men i mitt fall hade jag ganska mycket överflödig hur på magen, så jag har endast lite bristningar under naveln kvar och det känner jag är helt ok. Huvudsaken är att magen är platt och det är jag så glad för :) jag är iofs fortfarande svullen på magen, men man kan ju se hur det kommer att se ut när det är färdigläkt. Ska börja jobba igen nästa vecka, men får ta det lite lugnt i början tror jag :) Hur länge ska du vara hemma?
    Kram Marran

• Mamma till 2

Pernilla 25 !
    Kul att du hittade hit
    Jag opererades för 3 veckor sedan. Jag har snitten under brösten. Men jag hade inte alls ont när jag vaknade upp, och inte på många timmar efter det. Man får jätte bra med smärtlindrande. Men jag var SÅ trött !! Opererades kl 17, vaknade upp lite över sex och kollade ner på brösten och drack lite vatten (man blir jätte torr i halsen) sedan sov jag till 23. Kunde nästan inte sova något under natten sedan, var väl utvilad . Hade inte ont så länge jag låg stilla, men när jag skulle gå på toaletten eller försöka ändra ställning DÅ gjorde det ont.
    Första veckan efter op är jobbig, väldigt jobbig tyckte jag. Men efter 2 veckor var jag precis som vanligt igen. Nu efter 3 veckor har jag nästan glömt bort att jag har opererats

Lycka till & fråga på bara !

• Marran05

Hej Pernilla 25!

Jag op min bröst för ca 1 år sedan (gelehallon impl) och det gick jätte bra. Själva op görs ju under full narkos, men inte så mycket som vid större ingrepp, så man är väldigt pigg efteråt och får gå hem ca 2-3 tim senare, så det är verkligen inga konstigheter. Första vecka känns det jobbigt att gå i och ur sängen och man kan bara ligga på rygg i ca 2 veckor och det känns som om det ligger ett uppslagsverk på brösten i början. Men som tur är finns det smärtlindring :) Det kommer gå så himla bra! Jag skulle kunna göra om det igen om jag behöver i framtiden :) Dock har jag inte gjort det via armhålan utan jag blev snittad under brösten och ärren syns knappt, man får titta väldigt noga med stark lampa om man ska ana snitten, så jag är helnöjd!!
    Häln Marran

Svar på tråden Bröstförstoring