• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • KickanF

Vet inte om det är rätt eller fel att massera, men gör det för det känns rätt. Litar på min magkänsla. (vilken nu inte är så svullen längre).
    Vi får planera mera för en sydsverigeträff sen.

• Jengirl

SliQ

Tydligen inte kunniga nog för anatomiska gelehallon. Vill du ha det så tycker jag du ska titta efter en annan klinik. Du ska ta det som känns bäst, och om han säger att man bara op det på dom som har haft bröstcancer, då är det båg. Eller så har han inte tillräckligt med kunskap om anatomiska. Anatomiska gelehallon är ju bröstformade implantat, kan man få snyggare bröst?? . Jag är supernöjd med mina. Så låt dig inte bli övertalad, ta det som känns bäst för dig! Det är det viktigaste.

• ISLA

SliQ
    Såg nu att du undrade över det här med att om man ska massera brösten. Det här skrev jag för några dagar sen:

Nu har jag varit hos min läkare och klippt bort ändarna på stygnen. Och jag passade på att fråga honom, som jag lovade er om det här med bygelbh/inget och massera/inte.
    När de här implantaten med textruerad(eller hur det nu stavas?)yta kom så skulle de växa fast och då skulle man INTE massera, men allt eftersom utvecklingen har gått framåt så har de kommit fram till att det inte är bra om de växer fast(och dessutom inte så snyggt med ett par bröst som alltid står rakt ut i exakt samma vinkel hela tiden), och därför har de utvecklat implantaten och nu ska de INTE växa fast och man SKA massera. Han sa att det är möjligt att en del kirurger fortfarande använder sig utav de äldre implantaten.
    Och anledningen till att jag inte har haft något slags band över boobisarna för att trycka ner dem, är att redan på samma kväll när de tog bort mitt förband så satt brösten på rätt plats. En anledning till att det var så är att jag hade tillräckligt med hud. På de som inte har det måste huden töjjas ut och därför kan de ta tid innan boobisarna kommer på rätt plats.
    Och anledningen till att man använder bygelbh är att då får en naturlig och fin "början" på brösten.
    En sak till förresten, om man masserar brösten flera gånger om dagen den första tiden så blir brösten mycket mjukare, som vanliga bröst.

• algit

Hej alla!
    Trots alla olika budskap vi får så är vi rätt nöjda alla här med våra nya behag eller hur?
    Tänk va de,läkarna alltså skulle bli nervösa om de läste vad vi snackar bakom deras rygg hahaha
    Lite roligt är det.

Man får gå på sin känsla ,vad man vill ha för inplantat och om man får förtroende för läkaren.

• ISLA

algit
    Jag berättade för Cosmo när jag var där sist att vi är ett gäng tjejer som har/ska op sig, och att vi disskuterar vad våra läkare säger o.s.v Och jag berättade för honom att vi disskuterade honom , han bara flinade lite.

• Jengirl

algit

håller med dig! känslan är det viktigaste!
    Vad som känns bra är också bra!

• algit

ISLA:Kul du berättade väl inte var så han går in o läser hahahah.
    Han har nog inte tid till sånt.
    När jag opererades var han där till 22 och var där nästa morgon halv7.

• Pernilla 25

Algit:
    Tack för dina svar, jag känner mig betydligt lugnare och har mer koll på vad som väntar mig.
    En av anledningarna till att jag ville göra op via armhålan var för att det inte skulle synas och precis som du sa: Det är ju ingen som går och tittar där.

Jag ska opereras den 7 juni, lite mer än 2 veckor kvar bara, i Malmö på PKC.
    Jag längtar dit!! detta är något som jag velat göra så himla länge och nu är det äntligen snart dags, men lite nervös är man allt.

Kram Pernilla!!

• KickanF

Oj, råkade trycka iväg det men här kommer resten:
    Kaonon ! att du frågade så att vi äntligen fick ett rakt svar på om man ska massera/inte massera osv. Lät vettigt. Så jag kör på det.
    Nu får jag väl försöka slita mig från BT o jobba lite;)

Svar på tråden Bröstförstoring