• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • blåsippa

jag har också koksalt o är helnöjd. Jag r drygt 160 lång o väger 48kg la in 275 . Hur mkt ska du ha?

• piluttapinglan

denna där! vart var det du skulle jag har tappat tråden lite tyvärr...
    själv ska jag op på plastikkirurggruppen i sthlm på ons kl 12 ska jag vara där..jag längtar som tusan!!

• ISLA

Mamma03
    Jag var på den första konsultationen hos Cosmo den 31 mars, och sa då att jag ville op så snabbt som möjligt så att jag skulle kunna sola och bada till sommaren som vanligt. Ca 1 vecka senare ringde de och sa att det var en tjej som hade avbokat sin tid. Så den 3 maj op jag. Så det gick snabbt, trodde inte att jag skulle få någon tid innan sommaren, så det blev en liten chock när syster Gerd ringde .

• algit

Mamma o3
    Jag bokade tid till operation samtidigt som jag bokade tid för konsultation.
    För jag jobbar på en skola och ville ha lovet som "sjukskrivningstid".
    Annars har de nog ca 3 mån. väntetid tror jag .

• piluttapinglan

är det någon som har några tips och råd till mig innan op på ons?? vet någon om man får sprutor eller sånt innan op??

• ISLA

Piluttapinglan
    För mig var det så här:
    Kvällen innan op påbörjade jag min penicilinkur. På morgonen när jag kom dit fick jag börja med att duscha och ta på mig deras kläder. Sen fick jag ett gäng olika piller, bl.a lugnande. Kommer faktiskt inte ihåg vad de andra pillerna var för några. Sen när jag lagt mig på op britsen så satte de in en nål i armen. Jag som annars får panik och verkligen avskyr när jag blir stucken i armen, brydde mig just då inte det minsta, bra med lugnande .
    Sen höll de en mask framför ansiktet, sen minns jag inget mer.
    Så var det för mig i.a.f

• algit

Puttepinglan:
    Samma för mej typ fick lugnande så jag liksom bara följde med även om jag fick vänta lite länge på min op.
    Sen var alla underbara snacka lugnande med mig o sen fick jag en spruta o bara somnade.
    Detta är det sista du behöver oroa dej för .
    Lycka till

• Denna där

Jag ska lägga in 500 cc koksalt. är 1,68 och väger 60 kg.
    jag ska operera mig i lilla Ockelbo utanför Gävle (Estetisk kirurgi).
    Har op tid kl. 10, så är nog nästan precis färdig när det är din tur piluttapinglan!

• Denna där

ville bara tillägga att jag bytt nick till _kakan_ i fortsättningen om någon funderar!

Svar på tråden Bröstförstoring