• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • algit

Hej Kickan F!
    Visst ÄR det kul att handla bh?
    Jag har blivit ett bh freak.
    Är du nöjd med storleken nu?
    En träff i sommar hade varit jättekul.

• algit

Hej sliQ!
    Jag opererades av Cosmo för 10v.sen.
    Är supernöjd med allt.
    Brösten ser helt naturliga ut.
    Enligt honom ska man massera fast det är gelehallon med textuerad yta för ett bättre och naturligare resultat.
    För att brösten inte ska växa fast i ett och samma läge det är ju inte riktiga bröst.
    Och det känns bara bra att massera,när brösten känns spända känns det mycket bättre efteråt när man har masserat.

Enligt sjuk sköterskan som jobbar där har de haft två kapselbildningar på de 15 år hon jobbat där.

• algit

Ska säga det med att när jag var där för att operera mig så var alla såååååå underbara.Man blir behandlad som en prinsessa.
    Har bara hört positivt om det stället.
    det var däremot en tjej som skrev här innan som opererats av Weislander som inte var så nöjd.

• sliQ

algit: tackvare ditt inlägg ibörjan med just princess-faktorn så ändrade jag. ringde å kollade m hälso & sjukvårdsnämnden. dr W har fyra anm. ingen prick. cosmo hade en anm. ingen prick, 93 var det och han sa att d var inte ens en bröstoperation.
    hur som helst så fick ja just ont imagen eftersom jag som allandra läst att men bör ha gelehallon. och dessa ska inte masseras. (tycker ändå att cosmos anledningar låter riktiga. MÄRKLIGT att han och johan ger olika tips...)

ville haft anatomiska för att få just toppiga söta bröst. men nu ville han inte köra på dem. ??? han sa att man har dem på de som förlorat ett bröst i ex cancer.. men jag tror ju att de är finare. fasiken vad jobbigt! vill inte ångra mig sedan.

algit: visst hade du lagt i lågprofil? hur ser dina ut? (har du en fin undre bröstpol?)
    hur mkt la du i?
    har du fått nån antydan till kapselbildning?

å så skönt att du varit hos honom! :) men jag är rädd att man behöver byta ut dem om en 6 år?! vet du om dina var halv eller ickeflytande?

• algit

Hej sliQ:Jag tror att han och Johan bara delar lokaler typ.
    Vad man förstår när man pratar här med många som opererats så kör de olika läkarna med "sin grej".Och Cosmos är nog gelehallon via armhålan.
    Och alla ger olika råd efteråt.
    Och vad som är bäst att lägga in kan bara du bestämma, vad du tycker låter bäst.

Jag har mellanprofil 350 ,ja de är runda och fina runt om en liten liten antydan till rundning upptill.
    Ser mycket naturligt ut möjligen för snyggt.
    Jag ville absolut inte ha runda bollar som man ser på en del.
    Jag tror oxå att resultate blir olika beroende på hur man sett ut innan.
    Jag har ammat tre barn och tränat jättemycket hade tillslut bara tomma påsar kvar.
    Nej ingen antydan till kapselbildning mina är efter 10v. rätt mjuka känns nästan som vanliga bröst och jag ville ha lite fastare därför tog jag gelehallon inte koksalt.
    Jag har ickeflytande tror jag allafall.

• algit

Man behöver inte byta dem om 6 år.
    Vad jag fattat så kan man ha dem 15 år typ och längre om det inte blir problem.
    Jag tror jag skulle bli kallad om 10 år på koll.

• Jengirl

sliQ

Ursäkta sa han att man bara använde anatomiska på dom som har haft bröstcancer??? Hmm det låter märkligt tycker jag. Jag har då ICKE haft bröstcancer och har anatomiska gelehallon. Och jag har toppiga fina perfekta bröst. Jag tycker du ska ringa till akademikliniken som har den mest samlade erfarenheten i världen på just anatomiska implantat och fråga om detta verkligen stämmer. Jag har dock ammat ett barn, har du barn?

• algit

Det är det jag menar anatomiska är inte cosmos "grej".
    Alla talar för sin sak.
    Jag var inne på det i början med att ha anatomiska men de klinikerna här i skåne verkar inte så inne på det.
    Däremot att ha snittet i armhålan som inte verkar så "inne" uppåt landet.
    Detta är helt mina egna teorier efter mycket surfande på kliniker i landet.
    Det går väl trender i detta som i allt annat.
    Det jag tror på är att bestämma vad man vill sen gå till en läkare som är "inne" på det som man vill ha.

• Jengirl

Jag tycker det är dåligt att "ljuga" om en sån sak, om man nu vill framstå som en seriös kirurg.

• ISLA

SliQ
    Jag op av Dr. Cosmo för 17 dagar sedan. Är supernöjd med allt! Kunde verkligen inte varit bättre. Bra och kunnig personal, de vet verkligen vad de pratar om. Och att de verkligen tar sig tid för en och bryr sig om patienten och inte bara pengarna, som tyvärr en del plastikkliniker verkar göra.

Svar på tråden Bröstförstoring