• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • linslusen

Pernilla25: Vart ska du operera dig nånstans? Och vad ska du har för implantat?
    Själv har jag runda geléhallon hög profil :)

• KickanF

Pernilla:
    Du har rätt i att denna tråden verkligen är en ventil. Här finns inga fördomar. Har du berättat om din operation för familjen osv ? Själv så har jag bara berättat det för mina närmsta väninnor, svägerska o pojkvän såklart. På jobbet vet de inget. Sitter där på fikarasten med mina nyoperade spända bröst som sticker o spänner fortfarande o låtsas som de regnar. :D

• KickanF

Dina:
    det är svårt att välja storlek. Beror väldigt mkt på vad man har i sig själv innan också.
    Jag la in 550 gelehallon o det låter mkt då de flesta bara lägger in 300-350. Men tyckte inte heller att implantaten såg spec. stora ut. Dessutom hade jag utammade tomma bröst att fylla upp också. Jag "velade" mellan 500/550 cc.
    Mitt råd är att försök verkligen att förmedla till din läkare vilken storlek du vill ha ( t ex genom bilder eller ta med en BH som du vill fylla upp sen) så får han hjälpa dig att välja rätt implantat fär att få dina "drömboopies". Han vet ju mkt bättre om hur resultatet kommer att bli. Har varit inne på Sandens sida o sett att han gör "alla" storlekar, både small o extra large.

• Sharkie

Hej alla!

Är nu nästan en vecka sedan jag tog bort stygnen och nästan 3 veckor sedan jag gjorde min op. Det känns mycket bättre nu när man tagit bort stygnen. Det stramar inte lika mycket.
    På söndag ska jag sova utan min sportbh för första gången, vilket ska bli väldigt skönt.
    Jag kan heller inte sova på sidan ännu. Det gör inte ont men det känns lite obehagligt, typ. Men jag har nästan vant mig vid att sova på rygg. Dessvärre vaknar jag flera gånger på natten så på dagen känner jag mig trött hela tiden. Är det någon som känner igen sig? I natt var det nog första natten efter op som jag sov utan att vakna flera gånger. Jag funderar nästan på att skaffa mig sömntabletter. Finns det några receptfria sömntabletter?

• Sharkie

Förresten en annan sak jag har funderat på.
    Nu till sommaren när man ska sola sig på beachen och måste ha tejp för att skydda snitten (jag har under brösten), hur gör man för att det inte ska synas? De flesta, om inte alla, bikinitoppar är ju ganska små. Man kommer ju se att jag har tejp under brösten Dvs jag har nyligen gjort en bröstop. Det får gärna se det utifrån mina snygga bröst men det behöver ju inte bli övertydligt genom att de ser min tejp över snittet, om ni förstår vad jag menar. Måste man använda baddräkt hela sommaren? Jag vill ju bli brun på magen också.
    Hur ska ni andra göra?

• ISLA

Sharkie
    Men då menar du att dina ärr kommer att synas under bikinin då? Solar du ärren kommer du garanterat att få riktigt fula ärr, å var försiktig och tejpa dem ordentligt under bh:n .

• ISLA

så var försiktig, skulle det ju stå

• Pernilla 25

linslusen:
    Jag ska operera mig i Malmö på PKC, jag ska oxå ha geléhallon.

Kickan F:
    Jag har berättat det för en vännina, min mamma och min mormor och självklart för min sambo. Vågar inte berätta det för min far, han har fördomar om bröstoperationer så det känns lite jobbigt.

Det är svårt för andra och förstå hur det känns att inte vara nöjd med sina bröst dessutom har de flesta i min närhet rätt stora bröst så de förstår det verkligen inte.
    Använder inlägg som man har i bh:n idag (har gjort det ganska länge) och när jag först berättade för en av mina vänninor att jag ville göra op tyckte hon det var onödigt, jag kunde ju fortsätta använda inläggen i bh:n. Lätt för henne att säga som har c-kupa.
    Jag oroar ofta mig för att inläggen ska synas om jag har ngt urringat på mig eller att de ska råka ramla ur min bh.
    Därför ska det bli så skönt att äntligen få göra op, äntligen så kan jag känna mig riktigt kvinnlig vilket jag inte direkt gjort innan förutom under mina graviditeter, och slippa oroa mig för mina inlägg.

• Sharkie

Isla:
    Själklart ska jag tejpa ärren. Jag kommer vara jätte försiktigt och noggrann. Men det är det jag menar, att tejpen kommer att synas under bikinin. Jag får försöka hitta en ganska stor "heltäckande" topp eller något.
    Jag har iallafall varit iväg och köpt en svart, jättefin bh häromdagen. Det är så otroligt roligt att prova bh och toppar numera. Jag tror jag ska åka iväg in till stan idag och kolla lite mer.

• blåsippa

Lätt för andra att säga att man ska fortsätta använda inlägg!! De skulle själva ha det så får e se! En varm dag är det ju hemskt tycker jag blir varmt o svettigt nej det är nog så att andra kan ha svårt att förstå hur man har det!!

Det är så skönt att ha op sig , att ha normal stora bröst, att kunna ha en vanlig behå eller ingen alls, att slippa känna sig som en planka o att inga kläder sitter det minsta snyggt, bekymra sig för att ta barnen till badhus, efter op har jag badat med mina barn flera ggr...

Svar på tråden Bröstförstoring