• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Jojjsan

Hej vaxad!!
    Fan vad härligt!!! Vad bra att allt gick som det skulle också!! Du verkar ju må jätte bra eftersom du kan va här o skriva! hur var det med sövningen? usch e sååå nervös för det!!

Jengirl!
    hur lång tid tar det innan implantaten växer fast då? tar det ca 3 veckor eller?

Kreverad!
    jag kommer få en full B med 310 o jag har inte heller knappt en A kupa nu..så du kanske får en C kupa med 350 då?

Lindistjejen!
    ååhh vad spännande! hoppas allt går bra!! snällt av din mamma att vara med..jag får åka hem samma dag som operationen så det känns skönt!

• Lindistjejen27

Jojjsan: Ja jag har en toppen mamma! Åh ville oxå åka hem samma dag men dr. vill träffa mig dagen efter för att kolla hur jag mår osv... Så då kan jag lika gärna vara kvar eftersom jag bor i en annan stad... När har du tid? Vad ska du lägga in?

• ISLA

Marran05

Hej du!
    Ja, nu är det slut med mysbrallorna . Känns verkligen nu som om det är på väg åt rätt håll. Vi hade barnkalas för vår dotter igår (hon fyllde som sagt var i mars men av olika anledningar har vi fått skjuta på hennes kalas) med 14 vildingar här hemma, sånn tur var var det sommarväder här igår. Min blivande var lekledare och jag stod för grillningen. Glömde t.o.m bort ett tag igår att jag var "nyop", utan att tänka mig för hoppade jag ifrån altanen. Men som tur var gick det bra.
    Precis som efter förra kalaset så kände jag idag, dan efter, mig rätt så trött. Har precis legat i 2 timmar och sovit.
    Var faktiskt i fm och provade en bikini (överdelen då, inte så lätt med underdelen ännu), och det var ju en upplevelse om man säger så !

Hur länge till har du blivit sjukskriven?
    Är du väldigt svullen fortfarande? Jag tyckte faktiskt för första gången idag, att jag inte var så himla svullen ännu. Men så har jag i.o.f inte haft av gördeln ännu idag, kan inte spänna den själv igen, så min blivande måste alltid hjälpa mig när jag gör det.
    Jag lämnade förresten barnen på dagis och skola för första gången idag, kändes också jättebra .

• ISLA

skulle inte stå "att jag inte var så himla svullen ännu" , skulle naturligtvis stå "att jag inte var så himla svullen längre". Men det förstod du nog .

• Swing

Kreverad:
    Om man är någorlunda i normalstorlek/vikt (vilket du är!) så sägs 180g/ml motsvara en kupstorlek. Du borde alltså få en full B-kupa eller liten C. Vill du ha en normal C-kupa så råder jag dig att försöka få ta 400, om din läkare går med på det. Det beror ju på dina kroppsliga förutsättningar. 400 låter stort, jag vet, men det blir inte så stort efteråt, och du har ju inte så mycket eget bröst.
    Lycka till!

• Marran05

ISLA,

Skönt att svullnaden försvunnit!
    Har du fått några instruktioner om att inte använda för tajta byxor/jeans i början eller så? (Med tanke på ärret)
    Jag är sjukskriven tom onsdag, men kommer jobba hemma tors och fredag. Känns fortfarande rätt stelt i magen och ryggen, framförallt på morgonen.

//Marran

• Marran05

ISLA!
    Jag har glömt att fråga dig (tror jag) om du också behövde sy ihop dina magmuskler i samband med op? Mina magmuskler hade nämligen blivit uttänjda i och med mina graviditeter, så därför syddes de ihop dem 4cm. Det kan vara en av anledn till att jag har lite längre läkning på magen dvs svårt att ställa mig upp och sätta mig ner.!?!
    För när jag försöker räta på mig fullt ut så stramar det och drar fortfarande.
    Kram Marran

• Jengirl

kreverad

Det bästa är ju om du och din läkare provar ut olika strl. Man kan inte sitta här och säga vad som blir bra på dig. Det beror på vad man har för förutsättningar.
    Jag är 167 lång, väger 53-54 är väldigt smal runt höfter och liitttenn rumpa .
    Jag har lagt in 295, och jag kan säga att större SKA jag inte ha!! Alldeles lagom. Men sen beror det ju på om du vill ha jättebomber eller bara vill ha naturliga, sådär så folk undrar om dom är äkta el ej .

Jojjsan: jag vet inte hur länge det tar innan dom är "klara" men jag ska ha min sportbehå i 6 veckor.. eller var det mer??
    hmm minns inte

• Lindistjejen27

Det är så himla svårt att bestämma sig för vliken storlek man ska ha! Själv är jag 172 cm lång 62kg 85 cm runt bröstkorgen och är en lite A nu... Funderar på 360cc och uppåt... Fick rådet att kolla i tidningar på bröst, men det är inte så lätt att ta deras propotioner o omvandla till mina! Fler som känner så?

• algit

hej kreverad:
    Jag har 72 cm runt om hade 75 b innan eller 70 c la in 35o ökade 2 cup storlekar.
    Så har du liten a så liten c skulle jag gissa.
    Men det är svårt alla är vi olika.
    Gå till läkaren en gång till o prova ut storlek om du är osäker.
    Men jag lovar ALLA är osäkra på storleken innan

Svar på tråden Bröstförstoring