• ev2013

    "Tjuvstartar" mitt nyårslöfte - ska ni med?

    Nu får det banne mig vara nog... min plan var att jag skulle äta i sans och balans i dec och börja på allvar med mina överflödiga kilon vid årsskiftet... men allt blev total katastrof och sluta med viktuppgång, och godisätande i mängder! Nu står jag inte ut med mig själv, imon är det jag som börjar att äta enligt "Dukan-dieten!


    Usch varför gör man så här mot sig själv... det är de två första bitarna ur godisskålen som e goda, inte det resterande 3 hg som man trycker i sig... glassen som stod i kylen behövdes inte ätas upp, den blir inte dålig
    av att stå kvar osv...


    Imon blir det att rensa, allt som jag inte kan låta bli skall ut! ( Hmmm... om det ändå bara var godiset jag åt, men ibland kan jag till och med över äta keso, smörgåsar, yoghurt... ja det som finns hemma... ) Men de onyttiga ska ut!


    Är typisk människa som e " nyttig" eller " onyttig... saknar det där mellantinget... GHA!Men hur som helst, nu skall jag se framåt! I mars gifter jag mig troligtvis, vi planerar att gifta oss i smyg i vår ensamhet när vi ändå skall ut och resa. Tills dess vill vara 6 kilo lättare, jag har två och en halv månad på mig... Nu jäklar! Är det någon som vill hänga på, eller har tankar, tips och ideer?

  • Svar på tråden "Tjuvstartar" mitt nyårslöfte - ska ni med?
  • tovemaja

    Hej flickor!
    Jag hoppar mer än gärna in i er tråd... jag har undvikit vågen lääääge nu och även blundat för faktumet att alla mina kläder är för små. Men nu, nytt år m.m ställde jag mig på vågen... jo,jo 10kg mer än min trivselvikt. Väger nu 76,1 och vill helst ner på hälsosammare 66 innan bröllopet 13 juli. Är jag runt 70 sitter klänningen bra... snacka om att bröllopet är moroten! INte anledning till att gå ner i vikt men en jäkligt bra morot! Jag satsar på kosten först och träningskort från februari. Det betyder INTE att jag inte ska röra mig... blev skidåkning idag och simhallen imorgon. Skönt med jobbet så inte sötsuget tar över!

    Som flera av er redan skrivit, godis i mängd hemma i kombination är uselt recept på viktnedgång. Min plan är att väga mig varje söndagmorgon innan frukost, tappa 0,5kg i veckan och då vara vid målvikten 13 juni. Då har jag en månad att stabilisera mig sedan... Mitt första stora mål är att nå 74 kg, vilket borde bli 13 februari.... håll tummarna för mig är ni snälla så gör jag detsamma för er!

    Lycka till!

  • lordoz

    tovemaja: Det låter som ett mycket rimligt upplägg! Hoppas det går bra för dig! Håller absolut alla tummar och tår.. :)

  • FrökenMäkelä

    Hade vägning idag och äntligen börjar 95kg:s hoppet infinna sig. Vågen visa imorse 95,8 så nu är det inte lågt dit. Byta ju våg och den nya visar ca. 1kg mer :(( så nu har jag gått ner ca. 10kg på 4månader. Men jag kommer forsätta att försöka gå ner så varje minus är ett plus för mig. Och absoluta drömmen är att komma under 90kg åtminstånde till bröllopsdagen.

    Idag är det exakt 8månder kvar :))

  • JochP

    Det fixar du, Fröken M! Du har ju varit jätteduktig hittills som har gått ned så mycket. I morgon är det min vägdag. Som vanligt är jag nervös. Det gick ju jättebra förra veckan, men det känns inte som jag gått ned så mycket den här veckan. Hoppas det har hänt någonting på vågen iallafall. Det blir spännande. Har just cyklat en mil på träningscykeln. Nu blir det dusch.

  • Boringbrick

    Har ju knappt någon träningsmotivation, men sa ändå ja när min bror ringde och frågade om vi ska träna på morgonen imorgon. Så då blir det alltså morgonträning trots brist på motivation och trots att jag är otroligt morgontrött Bra jobbat alla här inne och ett fortsatt lycka till!

  • tovemaja

    Är impad av er, kul att föjas år! Sitter här och käkar min gröt... på jobbet idag väntar kikärtsgryta med bovete. Jag tror på dagen! Blir dock ingen träning idag utan en kortare promenad i snön efter jobbet. Heja oss!

  • lordoz

    Imponeras av er/oss alla! :)

    En fråga, vad har ni för motivationsknep när allting skiter sig?? De där dagarna som man verkligen bara känner BLÄÄÄÄ!!! om, hur gör ni då?

    Dels i fråga om träning,  men även ifråga om att INTE falla tillbaka och äta onyttigheter...

  • Hotlena

    Ja lordoz, det är det svåraste. Att få det gjort när man absolut inte vill. Jag kan lyckas lura mig själv genom att byta om till träningskläder. När man väl är ombytt så är det ganska lätt att göra lite grann också. Kanske inte blir veckans bästa pass men man gör nåt. För ofta fastnar man (i alla fall jag) i att hela processen tar tid och är jobbig, byta om, träna duscha, klä sig, sminka om sig. Men tar jag steg ett så känns det inte så långt till steg två. Där har jag iofs fördel då jag tränar hemma. Behöver inte känna att jag ska ta mig till gymet också.
    Nåt annat som funkar för mig är att kolla på the biggest loser, jag älskar det programet! Å när jag ser hur dom sliter och kämpar blir jag alltid sugen på att göra detsamma! =) Jag vill vara där med dom ;)

    Cravings behöver jag däremot hjälp med jag också. Får jag ett sug så släpper det inte förrän jag får infria det =/ hujja, vad det kan gå illa. Jäkla hjärna.

    För övrigt så har jag idag hittat en 90 dagars utmaning med jillian michaels som jag tänkte hoppa på. I alla fall starta en testperiod och se hur det känns. Den heter Body Revolution och är 30 minuter träning 6 dagar i veckan. Jag kommer nog lägga till lite extra cykel eller crosstrainer några dagar för en extra boost. =)
     

  • ev2013

    Grattis! 6 hg är alltid 6 hg, för stor skillnad på några veckor ! :)


    JochP skrev 2013-01-15 17:37:01 följande:
    -0,6 kg den här veckan. Inte så mycket men det går åt rätt håll.
Svar på tråden "Tjuvstartar" mitt nyårslöfte - ska ni med?