• fashiongirl

    minus 5 kg!

    Hej på er!

    Ätit lite onödigt på sista tiden, klart jag märkt att kläderna sitter lite tajtare än innan men att det skulle vara plus 5 kg det var en chock idag när jag klev upp på vågen. Brukar aldrig väga mig och inte tänka på vikt men nu ska dessa bort innan det blir mer. Tillbaka till min nyttiga livsstil som jag iprincip haft hela mitt liv.

    På måndag börjar jag...någon som vill hänga med??

  • Svar på tråden minus 5 kg!
  • Småland09

    Halloj, får man vara med här trots att man inte går på cambridge? Har under de senaste åren gått ner runt 5 kilo och nu vill jag ner ett par kilon till innan bröllopet i augusti. Kör på vettiga val, lite gi-tänk, sluta små-äta, mindre mängder alkohol - och då bara vin samt en hel del träning. Har tur med ett jobb som uppmuntrar oss att gå o träna på luncherna och gym bara över gatan från jobbet. Har sprungit en hel del tidigare, men denna vintern har det varit lite svårt med löpningen för det bara SNÖAR hela tiden.. :-S

    Väger 67 idag och vill väldigt gärna ner till 62-63 till bröllopet, men inser att vikt bara är en siffra och nöjer mig om jag hamnar runt 64 men har mindre och färre valkar

  • fashiongirl

    Har hållit mig borta från vågen..tror nästan jag har lite våg-skräck hehe. Är en sån person som aldrig har hållit på och vägt mig så känns så konstigt att kolla vikten ofta nu.

    Eller nu är det väl mer att jag blir så besviken om det knappt är någon skillnad på vågen.

    Men magen är nästan platt nu :D woho beach 2009....så nått gör jag väl rätt iaf! Tror det kanske är det som är grejen för mig, tänka betydligt mer på träning än vad jag stoppar i mig.
    Men ska bli bättre på att inte småäta en massa!!

    Hoppas det går bra för er alla!

  • fashiongirl

    Inte jätteavancerad träning kan jag tillägga att det är. Men det funkar!!

    Detta gör jag varje dag:
    40 min powerwalk
    30 min pilates (direkt efter promenaden som blir som lite uppvärmning)

    60 situps, 60 benlyft (på sidan), 60 rygglyft (brukar göra 10 av allt*6) + 20 armhävningar
    Görs ibland på morgonen isamband med pilatesen, ibland senare. Iaf nån gång under dagen ska det göras....tycker själv att 60 stycken låter mkt men jag lovar det går supersnabbt att göra, bara man börjar!!

    Så brukar det även bli en promenad (1-1,5 h) på kvällen.

  • Emmox

    småland09: visst kan du hänga på =) vilken diet spelar ingen roll. Lycka till ;)

    bongen80: orbitrek? oj, är de inte dyra? Lycka till! Det kommer säkert gå galant för dig. Vilja och tålamod är ingredienserna.

    fashiongirl: oj! Vad duktigt du är. Att du orkar träna såå mycket! Jag var på F&S och styrketräna samt konditionstränade. Sen blev det lite kyckling och grönsaker. Det var så gott ;)

  • bongen80

    Ja jo den kostade alla fall ca 2300:- inkl frakt, men det är nog inget mot vad gymkort kostar, o jag måste ha grejerna lättillgängliga annars blir det inte av. Jag ser det som en investering för hälsan. Jag har betydligt mer att gå ner än 5-10 kg, så den lär komma till användning.

  • Emmox

    bongen80: jag hade gärna velat ha en sådan hemma =) Va roligt för dig!! Skönt att träna hemma.

  • bongen80

    Jo man känner ju sig själv ganska bra efter sisådär 28 år... Helst av allt skulle jag ha en egen Anna Skipper lurandes bakom hörnet

  • Hubba

    Hej!

    Jag vill oxå gärna gå ner ca 5 kg innnan augusti... har ätit Modifast från Apoteket fast jag har bara ätit det på halvfart för att inte tappa sugen... men undviker pasta, potatis och bröd... försöker att äta mycket grönsaker och gärna en fruktsallad per dag med Keso... då står man sig jättebra...
    Har hållt på i ca 3 veckor men har inte märkt något direkt på vågen men däremot på kläderna... Så man kan ju hoppas på att det ger resultat...

  • Emmox

    Hubba: jag tror du lyckas med dina fem kilo innan augusti =)

    bongen80: haha ^^

    -

    Idag har jag lagat min favorit: farsans köttfärsås med hela chaminjoner

  • Emmox

    oj, halva texten försvann! Hur som helst, så har jag gått ner 4,4 kg på dessa 3 veckor jag hållt igång. Fast jag börjde ju med kombinerad i måndags så.

    Ska ta 3 påsar cambridge t.o.m söndag sen ska jag bara ta två st per dag tills jag har gått ner två/tre kilo till och sen ska jag avsluta kuren helt.

Svar på tråden minus 5 kg!