• Äldre 10 Mar 12:00
    38079 visningar
    176 svar
    176
    38079

    Bröllopsformen 1.0

    Jaha ja.


    Den eviga frågan om att komma i form till dagen D såväl att gå ner lite till mycket. Frågan är om detta är en inspirationstråd eller en bekännelsetråd, för att träna vet man ju att man måste men att erkänna när man trycker en kaka i ansiktet istället för att gå på gymmet är väldigt effektivt sätt att motarbeta att man gör det igen.



    Så tråden handlar med andra ord inte bara om hur duktig man är som tränar utan snarare att erkänna när man inte gör det och hur man skall ändra på detta beteende.


    Givetvis kan man få skryta med resultat med, men framför allt berätta vad man missat och hur man gör för att undvika att göra det igen eller tips på hur man gjort för att inte stoppa fel saker i ansiktet på sig själv

    Såååå
    Vad gör du för att komma i form eller att hålla formen och framför allt hur ofta intelar du dig själv att det är ok att larva och frångå planeringen.


    Live free, ride free
  • Svar på tråden Bröllopsformen 1.0
  • Äldre 20 Jul 08:57

    Fredags:
    Tidsbrist så vi hann bara med bicep sedan en 45min promenad, men blev  1h40min nästan i alla fall på kvällen och 1h cardio på morgonen som alltid.


    Live free, ride free
  • Äldre 30 Jul 08:12

    Verkar vara en härlig tråd för inspiration! Jag gifter mig inte förrän nästa sommar, men behöver gå ner sådär 7-10 kg innan det är dags efter att sambokilona smugit sig på! Försöker träna varannan dag såhär i uppstarten. Då bara styrka eftersom jag tycker att konditionsträning är dödstråkigt! Hur går det för er andra?

  • Äldre 15 Aug 03:37

    Precis läst igenom hela tråden här på jobbet och känner mig sjukt peppad! jag ska inte gifta mig förrän 2017 men behöver ändå peppas för att komma igång med träningen nu efter semestern. Var på Kreta i EN VECKA och gick upp 1,5 kilo, BLÄ säger jag bara. 

    Men nu blir det nya tag, har köpt hem så det finns massor av nyttigheter i kylen, brukar köra på det relativt simpla att dra ner på kolhydrater. Äter havregrynsgröt till frukost ibland och lite knäckebröd och så men till maten äter jag helt enkelt grönsaker istället för ris och pasta, vissa gånger äter jag bara fullkornspasta eller bönpasta istället men oftast tar jag strimlad isbergssallad som ersättning, funkar fint!

    Ang träning har jag lite panik då jag ska springa midnattsloppet nästa helg och inte har löptränat på 4 veckor x) det ska bli spännande.... ska springa med GRC på tisdag och får panikträna hela veckan för att orka milen.... GAH känner verkligen pressen!

    Jag vill gå ner 5 kilo och har... ja, 2 år på mig, men vill bygga upp ganska mycket muskulatur på ben och rumpa, det tar ju sin lilla tid. Jag har som alla andra drömmen om att vara i mitt livs form när det är dags för dagen D :))

  • Äldre 16 Aug 09:34
    Bridezilla92 skrev 2015-08-15 03:37:43 följande:

    Precis läst igenom hela tråden här på jobbet och känner mig sjukt peppad! jag ska inte gifta mig förrän 2017 men behöver ändå peppas för att komma igång med träningen nu efter semestern. Var på Kreta i EN VECKA och gick upp 1,5 kilo, BLÄ säger jag bara. 

    Men nu blir det nya tag, har köpt hem så det finns massor av nyttigheter i kylen, brukar köra på det relativt simpla att dra ner på kolhydrater. Äter havregrynsgröt till frukost ibland och lite knäckebröd och så men till maten äter jag helt enkelt grönsaker istället för ris och pasta, vissa gånger äter jag bara fullkornspasta eller bönpasta istället men oftast tar jag strimlad isbergssallad som ersättning, funkar fint!

    Ang träning har jag lite panik då jag ska springa midnattsloppet nästa helg och inte har löptränat på 4 veckor x) det ska bli spännande.... ska springa med GRC på tisdag och får panikträna hela veckan för att orka milen.... GAH känner verkligen pressen!

    Jag vill gå ner 5 kilo och har... ja, 2 år på mig, men vill bygga upp ganska mycket muskulatur på ben och rumpa, det tar ju sin lilla tid. Jag har som alla andra drömmen om att vara i mitt livs form när det är dags för dagen D :))


    Ja, jag inser att jag aldrig mer kommer nå den forna formen, hade min topp när jag fyllde 30 för 3 år sen, men några kilo ner och några muskler ska jag väl hinna lägga på mig innan nästa sommar. Men drömmen om de forna magrutorna är glömd ;) 

    1 kg till ner på 2 veckor nu, så det går som beräknat. Innan jul ska jag nå målet och sen gäller det bara att hålla den vikten fram tills sommaren!
  • Äldre 17 Aug 13:36

    Blir så sjukt peppad av att läsa den här tråden! Vad duktiga ni är allihopa!! Glad

    Vi planerar bröllop om 6 mån, varken jag eller sambon lider av någon direkt övervikt men däremot har vi under vårt 6 år långa förhållande blivit riktigt soffpotatisar! Fy bubblan. Jag som under hela min uppväxt tränat handboll 3 gånger i veckan plus ridlektioner känner mig riktigt otränad. Men de senaste veckorna har vi båda två kommit igång med löpning och det känns riktigt bra! Vi pushar varandra i att försöka slå varandras tider, jag märker att det fungerar speciellt bra på sambon - han vill ju inte vara sämre än mig hehe Flört

  • Äldre 24 Aug 08:24

    Tillbaka på jobbet, tillbaka med rutiner.

    Lite skönt faktiskt vi har enbart promenerat på semestern och det har varit bristfälligt det med.

    Men första dagen på jobbet idag och de sedvanliga 60min på crosstrainern innan

    Kör på alla


    Live free, ride free
  • Äldre 24 Aug 10:06

    Det går tungt nu? vikten hoppade plötsligt upp ett halv kilo fast jag hållt min kostplan utan att fuska en enda dag. Kommer heller inte iväg till gymmet så jag försöker istället utmana mig (en kompis hakade även på), en kroppsdel per dag minst 100 reps. Igår t.ex var det mage. Då körde jag 200 reps tills magen kramade totalt. Men allt som allt går det kanske bra! 2,5 kilo minus på en månad. 

    Har ju ändå 10 månader på mig att förlora ca 7 kilo så det ska nog gå fint!

  • madmox­xi1177
    Äldre 24 Aug 11:47

    Jag har sjukgymnastik nu. Räknas det?! Gråter

  • Äldre 24 Aug 11:50
    madmoxxi1177 skrev 2015-08-24 11:47:28 följande:

    Jag har sjukgymnastik nu. Räknas det?! Gråter


    Självklart! När jag gick på sjukgymnastik en gång i tiden så var det bra träning! Min sjukgymnast körde rätt hårt med mig.
  • Äldre 24 Aug 12:44
    madmoxxi1177 skrev 2015-08-24 11:47:28 följande:

    Jag har sjukgymnastik nu. Räknas det?! Gråter


    Svettas du så räknas det
    Live free, ride free
  • Äldre 25 Aug 14:21

    Min träning hamnat lite på sidan. Möten och annat inför bröllopet som norpar av den lediga tiden. Tur att mina tärnor slängde in ett välbehövligt pass på möhippan i lördags. 
    Jag fick dock agera instruktör, men det gick ju bra det med, typ Drömmer


  • Äldre 27 Aug 09:58

    Har läst tråden och tycker det är imponerande hur alla kämpar på. Också skönt att läsa att det inte bara är jag som faller för frestelser ibland. 

    För mig funkar det bäst när jag har en bra träningskompis. Det gör det mycket roligare och mer motiverande. I övrigt försöker jag inspirerar mig själv genom tidningar och bloggar typ www.facebook.com/fitnessmaten och www.binolino.com. Kommer nog aldrig bli perfekt men det drar mig i rätt riktning. Håller med om att mycket av det är bara fööör ytligt, men man är ju bara människa. 

  • madmox­xi1177
    Äldre 27 Aug 12:10

    tråkiga är at jag brutit armbågen, så jag kan typ inte träna. hon kan inte pusha mig för vi måste få upp rörligheten. så lag ligger och flexar och sträcker... inga mångder kalorier där inte...

  • Äldre 27 Aug 12:31
    madmoxxi1177 skrev 2015-08-27 12:10:25 följande:

    tråkiga är at jag brutit armbågen, så jag kan typ inte träna. hon kan inte pusha mig för vi måste få upp rörligheten. så lag ligger och flexar och sträcker... inga mångder kalorier där inte?


    Du kan göra saker ändå! promenera, squats, hålla koll på kosten! Deppa inte ihop bara, det är långt kvar till 2016! Solig
  • madmox­xi1177
    Äldre 27 Aug 12:59
    ampe skrev 2015-08-27 12:31:38 följande:
    Du kan göra saker ändå! promenera, squats, hålla koll på kosten! Deppa inte ihop bara, det är långt kvar till 2016! Solig
    jag e super depp. men jag har laddat ner och är på dag 2 av 30 days butt och abs challenge. nösta vecka får jag lov att börja dansa igen :) så jag ska försöka komma iväg på det. plus att min nya telefon har ett kaloriräknings program i sig så jag loggar allt som passerar min munhåla :D 
  • Äldre 27 Aug 13:17
    madmoxxi1177 skrev 2015-08-27 12:59:28 följande:
    jag e super depp. men jag har laddat ner och är på dag 2 av 30 days butt och abs challenge. nösta vecka får jag lov att börja dansa igen :) så jag ska försöka komma iväg på det. plus att min nya telefon har ett kaloriräknings program i sig så jag loggar allt som passerar min munhåla :D 
    Det är bra! Siktar själv på 300 squats idag. 230 gjorda och benen briiiinner! Mäter o väger i stort sett all mat o för dagbok i app. Jag SKA va i form på bröllopsdagen! ;)
Svar på tråden Bröllopsformen 1.0