• Sussi0­8
    Äldre 11 Jan 14:04
    38974 visningar
    373 svar
    373
    38974

    Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?

    Jag tänkte gå ner så snabbt som möjligt innan vårt bröllop i juli genom att träna och äta så rätt som möjligt dvs ingen kur el liknande. någon fler? Ska vi hjälpas åt? Jag är inne på max 15 kg men vi får se :)

  • Svar på tråden Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?
  • CeKe
    Äldre 31 Mar 08:26

    Oj, det är ju jättebra jobbat! Grattis!

    ja, jo, jag och sömmerskan pratade om det. Det vore första gången sen jag var 15 som jag haft minsta fundering på att fylla ut bysten! Den brukar va stor nog och önskas mindre! hahaha. Klänningen är ju inte klar än heller, så det går ju att göra ändringar...

    Dock fortsätter jag gå ner. Helt sjukt! Har inte tränat på 3 veckor nu, först pga förkyldning och nu pga en sträckning i knät så att jag linkar fram.. Nu vill jag inte ner ett hekto till! För nu börjar min yrsel komma tillbaka.. Jag kan helt enkelt inte väga mindre än ca 62,2, för då får jag sådana blodtrycksfall att det är besvärande.


    JollyO skrev 2010-03-30 23:12:23 följande:
    Hej, nu är jag tillbaka efter lite välbehövlig BT-fasta! Har bantat lite under tiden, väger ungefär 71 kilo nu så jag har gått ner nio kilo nu på tre månader! Helt okej. Denna veckan har jag ätit en massa men skärper förhoppningsvis till mig snart igen... Klänningsbeställning på tapeten snart..!Ceke: Härligt jobbat! Du kanske kan skaffa en såndär siliconbh som man limmar fast på brösten för att fylla ut lite?
  • Annahg
    Äldre 6 Apr 10:34

    Nu har jag äntligen tagit tag i det här med maten. Köpte en gi-kokbok och blev jätteinspirerad, men tycker inte att det händer så mycket på vågen. Har förstått att det här med "rivstart" finns. Bör man testa den? Eller tror ni att det räcker med vanlig gi? Äter inget godis, knappt något bröd (bara hembakt efter gi-recept), gröt ibland, ingen potatis, ris eller pasta. Äter ofta all bran i filen och gärna ett kokt ägg till frukosten. Tränar regelbundet... Känner mig mycket mer "i form" sen jag började äta nyttigare, men vågen visar inte så mycket mindra som jag skulle vilja. Är inte mycket överviktig, utan ska bara bli av med de sista graviditetskilona som envist sitter kvar runt magen... Varför är det så svårt??? Ni som kör med gi - vad säher ni? Tar gärna emot tips och råd!!! :)

    Köpte för övrigt en brudklänning på blocket. Mycket stilren och enkel att sy in. Lagom nu, så förhoppningsvis får jag användning för symaskinen om ett par månader. Ska piffa upp den med en extra tyllunderkjol och lite pärlor. Känns bra att inte behöva stressa så mycket över klänningen nu när den hänger i garderoben!!!

  • Skugga­n
    Äldre 7 Apr 21:44

    Shit, jag får nog hoppa in här. Jag råkade se mig själv från sidan i "spegel-väggen" i spinningsalen och det var ingen rolig syn. Vi har försvisso ingen fungerande våg så jag vet inte vad jag vill tappa, men får jag bort lönnfettet så är jag nöjd.

    Lite mer träning, lite mindre godis och bättre mat är väl tanken.

  • sun moon
    Äldre 9 Apr 10:10

    72,9 idag.. ny lägstanotering faktiskt.. utan att tänka så mkt på hur/vad jag äter och utan att träna.. Jag har inte kommit igång med min träning ännu. Knät känns ok och höften gör ont ibland.

    Så ca 1 kg har jag gått ner på en månad.. inte mkt men lite

  • lärkan
    Äldre 9 Apr 10:53

    Jag slänger mig på detta också om det finns plats för en till {#lang_emotions_sunny}


    Började dagen med havregrynsgröt och kaffe. Försöker satsa på att äta nyttigt, träna och gå härliga promenader. Har ingen våg hemma, så det borde jag ju införskaffa mig genast... Ska iväg och träna Atlethic idag innan det blir fredagsmys.


    {#lang_emotions_flower} En stor kram till er alla och hoppas att ni mår bra och inte är allt för hårda med er själva!!


    - Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
  • Skugga­n
    Äldre 9 Apr 11:10
    lärkan skrev 2010-04-09 10:53:05 följande:
    Jag slänger mig på detta också om det finns plats för en till
    Började dagen med havregrynsgröt och kaffe. Försöker satsa på att äta nyttigt, träna och gå härliga promenader. Har ingen våg hemma, så det borde jag ju införskaffa mig genast... Ska iväg och träna Atlethic idag innan det blir fredagsmys.
    En stor kram till er alla och hoppas att ni mår bra och inte är allt för hårda med er själva!!
    Vi har en våg som just nu är trasig och jag skulle vija fixa den. Men på sätt och vis kan det vara sunt att skippa vågen. Man kan variera i vikt utan att varken ha gått upp eller ner, framför allt om man tränar mycket styrka, och på så vis är ett måttband ofta mer tillförlitigt. Eller hur kläderna sitter.

    För ska man vara krass så ser ju alla hur klänningen sitter på bruden men ingen kommer tvinga upp henne på en våg för att bedöma om hon har 2 eller 10 kilo för mycket.

    Själv har jag fått hela 3 vardagar fria för träning! Sambon tycker det är så viktigt att jag kommer iform (dras med foglossningar sen en graviditet) så han tar alla kvällsbestyr så jag får träna. *Kärlek*
  • HK8
    Äldre 9 Apr 12:17

    Annahg: Även fast du äter nyttigare och tränar betydet det inte att vågen visar mindre.

    När du tränar så bygger du muskler. Muskler väger mer än fett, så oroa dig INTE om vågen visar mer, gå aldrig efter en våg när du tränar! Du kan ha blivit smalare men du kan ha gått upp i vikt när du får mer muskler =)

  • CeKe
    Äldre 9 Apr 13:14

    Jupp! Här är en som inte tränat de sista veckorna och då samtidigt rasat några kg i vikt I och för sig inte så dumt då även måttbandet krymt, men klänningen har blivit för stor!!! Jaja, det går ju som sagt att ordna med lite silikoninlägg i bh:n..

  • lärkan
    Äldre 9 Apr 15:57
    Skuggan skrev 2010-04-09 11:10:20 följande:
    Vi har en våg som just nu är trasig och jag skulle vija fixa den. Men på sätt och vis kan det vara sunt att skippa vågen. Man kan variera i vikt utan att varken ha gått upp eller ner, framför allt om man tränar mycket styrka, och på så vis är ett måttband ofta mer tillförlitigt. Eller hur kläderna sitter.För ska man vara krass så ser ju alla hur klänningen sitter på bruden men ingen kommer tvinga upp henne på en våg för att bedöma om hon har 2 eller 10 kilo för mycket. Själv har jag fått hela 3 vardagar fria för träning! Sambon tycker det är så viktigt att jag kommer iform (dras med foglossningar sen en graviditet) så han tar alla kvällsbestyr så jag får träna. *Kärlek*
    Ja, det är sant, det är lätt att fixera alldeles för mycket på vågen. Lätt att bli en slav under vågen, så jag ska nog börja med måttbandet så länge. Tror föresten att det finns en våg på gymet, får smyga dit när ingen är i närheten...

    Ikväll blir det kanariepotatis, tsatziki, kyckling och en stor sallad {#lang_emotions_laughing}


    - Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
  • Skugga­n
    Äldre 9 Apr 19:09
    lärkan skrev 2010-04-09 15:57:21 följande:
    Ja, det är sant, det är lätt att fixera alldeles för mycket på vågen. Lätt att bli en slav under vågen, så jag ska nog börja med måttbandet så länge. Tror föresten att det finns en våg på gymet, får smyga dit när ingen är i närheten...

    Ikväll blir det kanariepotatis, tsatziki, kyckling och en stor sallad
    Ja en våg på gymmet är skitbra. Så kan man säga att man bara får väga sig typ första passet varje månad eller nåt sånt. Ananrs blir det lätt att man står och grämer sig över att man lagt på 1 kg vilket egentligen kanske bara beror på att man har lite vatten i kroppen eller ätit en stor middag, typ.
  • aikido­aasa
    Äldre 9 Apr 19:30

    Fick äntligen se en bild på min klänning bakifrån... den hade inte snörning som vi först trodde jag och hon i butiken. (resten med klänningen var så underbar så jag ville ändå ha den)

    För att vara på den säkra sidan med att jag verkligen kommer ner i den på den dagen så SKALL minst 4 cm bort runt midjan!

    Det känns som ett möjligt mål, speciellt som jag just nu börjar bli lite sådär uppsvälld som man kan bli vissa dagar...

    I can do this!
    We can do this!

  • lärkan
    Äldre 10 Apr 13:50
    Skuggan skrev 2010-04-09 19:09:46 följande:
    Ja en våg på gymmet är skitbra. Så kan man säga att man bara får väga sig typ första passet varje månad eller nåt sånt. Ananrs blir det lätt att man står och grämer sig över att man lagt på 1 kg vilket egentligen kanske bara beror på att man har lite vatten i kroppen eller ätit en stor middag, typ.
    Bra idé, ska försöka att hålla mig till att inte väga mig allt för ofta!! Har sprungit fram och tillbaka till tvättstugan hela morgonen och nu ska jag städa så det blir nog ingen träning förrän imorgon...

    Önskar er alla hjältinnor och hjältar en underbar dag!!


    Detta ska vi klara av, lätt som en dans {#lang_emotions_sunny}


    - Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
  • Nilla2­007
    Äldre 12 Apr 12:45

    hej hej!

    Jag gifter mig sista juli och går nu ner i vikt m hj av cambridge. EN fråga, hur gör ni med klänningen? Med hjälp av cambridge kan jag lätt tappa 25 kg på 15 veckor med cambridge. Hur ordnar man det med klänningen? Inte köpt den ännu, me de flesta har väl flera månaders leverans, eller? hur gör ni?

Svar på tråden Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?