Januari februaritråden 08 del 3
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
c t,
Ni ser helt fantastiska ut, så stilrent och vackert, och ni ser verkligen otroligt lyckliga ut. Så härligt!! Hoppas vi får se lite fotografbilder sen. Kul att se att det är några i tråden som fått ett riktigt vinterbröllop, även om ni fick resa långt för att få det...
Gick det bra allting till slut, med toastmaster och allt?
Pannkaka, visst är det härligt att man fortfarande går omkring på små moln. Jag och min man går hemmao ch kallar varandra överdrivet för man och fru, och man känner sig nästan nykär, det är underbart!
Igår delade vi dessutom på en flaska bubbel eftersom jag inte kunde hålla mig längre utan ringde Skatteverket och fick reda på att jag nu officiellt har samma efternamn som min man!
I övrigt väntar vi fortfarande otåligt på fotografens bilder!!
Allt löste sig verkligen till det bästa- inga problem med Bestman som fick hoppa in som Toastmaster eller att jag stod utan tärna på min dag. Alla hjälpte till och det blev perfekt.
Längtar också efter fotografens bilder
Lite fascinerande det där, saker och ting tenderar att lösa sig i slutänden, även om det blir långt ifrån vad man tänkt... Huvudsaken är att man kan slappna av på sin dag och njuta av det som är.
ct - vilka otroligt vackra bilder på er!
jag har lagt in några av fotografens bilder, samt några privata på vår sida
annaochcalle.weddingannouncer.com
Det är så kul att gå in och titta på era bilder. Alla är så himla fina!
c t: Wow vad vackra ni var, och vad mysigt med iskyrkan. Hoppas att ni hade riktigt härlig dag och vad skönt att det löste sig med toastmaster/bestman.
pannkaka: Superfina bilder från fotografen, ni var jättefina!
snöflinga: Jättefina bilder! Suprskoj att se!
Tänk att man har varit med om en sån fest själv för inte så länge sedan.
Har lagt in några bilder från bröllopet, såsom presentationsbilden
Wow, vad läckra ni var, skottdagen2008. Kul att se dina bilder! Så häftigt med de långa tomteblossen, önskar att jag haft det också!
Skottdagen: Jättefina bilder! Håret blev ju jättebra!
Tack alla för komplimangerna!
Jag väntar fortfarande på fotografens bilder. Hoppas dom hinner komma före påsk, tänkte pyssla med tack-korten då.
Vad skriver ni i era tack-kort?
ct: Jag gjorde fina temakort hos korthuset.se
Alltså sådana som man brukar skicka med sina barn på, som julkort fast vi valde kvadratiska med hälsningen vid sidan om och längst ner två guldringar.
Man skriver klart vad man vill ha som hälsning. Vi valde: Hjärtligt tack för all uppvaktning i samband med vår stora dag! Man kan signera dem klart också, så kommer allt hem färdigtryckt och klart.
Eftersom vi köpt lös rättigheterna till våra bilder så kunde vi alltså trycka upp egna kort med fotografens bild. Vi betalade 3,95 kr/st. + frakt. Superbilligt om man jämför med de man beställer via fotografen.
Ja det var ju riktigt smart, problemet är att vi ska ha 2 kort. Ett från lysningen och ett från bröllopet och jag tror inte att det blir bra då.
Textförslaget ska jag spara
Skottdagen2008,
Jättekul att få se bilder, ni var jättefina!! Vilken härlig cape, och vad mysigt det såg ut med slädturen!!
c t,
VI har inte bestämt vad vi ska sriva i tackkorten....funderar på nåt enkelt, kanske bara ett tryckt Tack...
och sen en handskriven text med typ "Tack för den fina lyktan, den kommer lysa upp våra dagar"..
Annars bara "Tack för att ni hjälpte till att göra vår bröllopsdag så underbar!"
Eller nåt sånt...som sagt, vet inte riktigt än
Halloj tjejer,
Nu var det länge sen jag var inne här!!
Håller faktiskt på med tackkorten nu - har tagit oss ganska lång tid att välja vilket kort vi vill ha som just tackkortsbild men nu har vi äntligen beställt och fått hem dessa. Ska försöka fixa lite ikväll. Svårt att välja text, men det blir nog ett klassiskt "Hjärtligt tack för alla omtanke och uppvaktning i samband med vårt bröllop" + handskriven, personlig text till varje gäst/par.
Kram!
I våra tackkort skrev vi ungefär "varmt tack för uppvaktningen i samband med vårt bröllop" + en personlig hälsning till den kortet skickades till, beroende på om de hade givit present eller om de hade gjort något annat under vigseln eller så. Vi skrev alla kort för hand och det har varit otroligt uppskattat - speciellt att de var så personliga
Vi ska också göra våra tackkort själva då vi vill att de ska likna både inbjudan och fetprogram och även för att få den där personliga skriften typ "tack för den handvävda pläden" eller "tack för bidragt till resan, det gav oss möjlighet att åka till Venedig"
Föresten, jag har inte hittat alla vackra bilder ännu på er ännu januari/februaribrudar. Det vore så himla skoj att kika . Har sett de som lagt in i sina gallerier, men är det några somhar andra hemsidor man kan få njuta av.