Januari februaritråden 08 del 3
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
Här kommer så Skottdagen2008s bröllopsdag (låångt)
Man kan väl säga att dagen började hos frissan kl. 08.00. Då hade jag ätit hotellfrukost, hämtat min tärna och även en lättare lunch som vi skulle äta innan fotografen. väl hos frissan så gick det rätt fort. Var inte ett dugg nervös. Frissan blev först lite för tantig, men efter lite guidning så blev den som jag önskade.
Kl. 09.15 kom min m2b dit med min lillebror. M2bs frisyr skulle också fixas av ett proffs. Jag och tärnan åkte vidare hem till lillebror där vi skulle sminka oss, klä på oss och få i lite mat.
Kl. 12.00 samlades alla i följet hos fotografen. Då hade m2b och lillebror även hämtat blommorna till oss alla. Buketten blev inte helt 100%, men 95% i alla fall. Jag tror det blev en litet missförstånd i blomsterbutiken, men den var vacker ändå.
Var inte ett dugg nervös än heller och m2b var så himla stilig. Vi var verkligen supersnygga ihop och det sa även fotografen, dvs att det var så kul att fotografera ett ihopstylat par och inte ett par där hon valt sin outfit och han sin så att de såg snygga ut var för sig, men inte ihop. Han tyckte vi verkligen hade lyckats få ihop hela gänget utan att vara för stelt stylade. efter över 2 timmar var vi klara och då hade vi bilder på följet också. Kan ångra lite att vi inte tog några allvarligare bilder för han bad oss le hela tiden och de blir lite mycket kanske.
Efter detta åkte vi så äntligen mot kyrkan. Jag och tärnan åkte i en bil och m2b med marsalker i en annan och tur var ju det så att jag skulle kunna sjunga upp min röst inför den hemliga solosången.
Vi kom dit en kvart innan och satt i bilen och bara väntade. Så var det då äntligen dags och kan ni tänka er, jag var inte så nervös nu heller. Det kändes bara så naturligt och självklart så när vi tågade in i kyrkan log jag åt alla jag såg och kollade mig runt om kring och inte bara rakt fram med ett stelt leende. M2b gick tyvärr lite för fort så vi hann nästan ikapp prästen, men jag kunde ju inte dra i honom precis.
Väl framme vid altaret gick allt så himla fort. plötsligt hade vi kysst varandra och det blev tyst. Hon som kompade på pianot satte sig och jag såg hur m2b kollade på vår soloist och inte fick ihop det då hon satt kvar!! så började hon spela och jag liksom bara kollade lite konstigt på honom som att jaha, vad händr nu och så började jag sjunga och dt gick jättebra såger mina gäster, själv var jag lite nervös tyckte jag, men de sa att det då inte märktes i alla fall. Jag tyckte rösten nog skulle klingat lite bätre om jag inte varit nervös. Efter solosången gick allt på en räls och all nervositet släppte. Plötsligt var det över i kyrkan och vi gick ut på trappan och tog emot gästrna som hade tomtebloss längs sidorna till hästsläden.
Efter hästslädeåktningen genom helaq Jukkasjärvi satte vi oss i bilen och for till lokalen. Där togs vi emot med brudskålen och kramade alla. Vi satte oss och åt och drack och lyssnade på tal, tyvärr inget från min familj då de är så himla nervösa och verkligen inte vill hålla tal. Vi lyssnade på möhippan och svensexan och sjöng allsånger och så var det dags för tårtan. Den kom in och var 5 våningar hög!
Åt så tårtan och så skulle vi dansa vals och jag säger bara det, den valskurs vi har gått kunde vi skippat för jag trampade på min klänning vid fler än ett tilfälle och den var för snäv och hade för litet släp för att kuna lyftas upp och för långt för att inte vara i vägen så jag trampade den på kanten hela tiden. Tur att vi då bröt till showen "You´re the one that I want" och den gick superbra för då lyfte jag ordentligt på klänningen upp till knäna.
Efter detta var det dags för skoleken och så mingel och dans. vi var sist i lokalen och gick därifrån kl. 3 på natten. Sov, sov, sov i 4 timmar sedan var det dags för hundsläde fast före det hade jag gett secret boxen och skivan med solosången
Skottdagen2008,
Åh, kul att få höra om din dag! Sist ut i denna tråden! .-D
Skönt att höra att allt gick bra med solosång, och vad mysigt att åka släde!! Ni lär ha fått ett riktigt vinterbröllop!! Stort grattis!!
Och nu väntar vi på fina bilder på det fina paret!!
Pannkaka,
insåg nyss att jag glömt att gratta dig!! Jag har ju varit inne och läst en massa och tänkt tanken, men sen har det liksom trillat bort. Så, stort GRATTIS till er också!! Ni var så superfina, och du var ju inte alls för blond, inte så det stör oss som inte känner dig i alla fall!
Och bildpelet är helt underbart...måste kolla om vår fotgraf kan göra ett liknande...
Grattis skottdagen! Låter som en kalasdag och fest. Bilder, bilder, bilder...
Grattis alla andra också om jag har missat att gratta någon Det är verkligen roligt att läsa om alla och se allas bilder efter alla månader som vi har hängt här.
Nu är vi hemma från vår underbara bröllopsresa. Har lagt in lite bilder, mest på hemsidan edlibo.weddingannouncer.se
Ett riktigt härligt vinterbröllop fick vi, enda dagen med snö hittills den här vintern. Det snöade hela morgonen och när vi gick ut genom kyrkporten sprack molnen upp och solen strålade mot oss. Festen var också mycket lyckad, enda problemet var klänningen som var lite för lång att dansa vals i.
Lite om vår stora dag...
Matade lillpigan för sista gången vid 9-tiden och åkte sedan till ett hotell i stan där vi bokat deras bastu och jaccuzi-avdelning. Jag, min tärna, min svägerska (tillika min frisör), min bästa kompis och min kusin bubblade, och drack skumpa... så mysigt. Sedan gjordes jag fin i håret, sminkades och åt lite lunch. Sedan blev det lite stressigt...
Iväg till fotografen. Min vännina och tillika florist var där med min underbara bukett, som var superfin!
Vi fotades men lillpigan var lite trött och kinkig med lite feber och all uppståndelse...
En timme innan vigseln åkte vi till kyrkan och det var skönt att hinna bättra på sminket, andas lite extra och prata tillsammans. Sedan hördes klockorna klämta....
Vigseln och dopet var så vackert. Vi hade en tjejgrupp som sjöng till piano. En sång under vigseln "Av längtan till dig" av Cajsa-Stina Åkerström och Åsa Jinder och sedan under dopet "Sång till friheten" av Björn Afzelius. Då var inte många ögon torra. Vi var så rörda jag och min man...
Våra föräldrar överraskade oss med en taxi utanför kyrkan (en stor buss med skinnsoffor, stjärnhimmel och musik) samt en korg med skumpa, glas och lite gott i. Vi fick därmed 30 minuters åktur runt stan, då vi hann prata av oss om allt i kyrkan, släppa lite på nerverna och njuta som nygifta.
När vi sedan kommer åkande fram till vår festlokal är facklor tända och genom fönsterna ser vi en stor fin bild på oss två, på vit duk med projektor. Det var en överraskning!
Sedan följde mingel med gästerna och skål för oss. Maten var supergod och alla var så nöjda. MAssor av tal och andra påhitt, superkul! Tårtorna var kanongoda!!!
Till sist började vår trubadur att spela och han var verkligen suveränt bra. Alla dansade och roade sig långt in på natten!
Vi avvek vid 2-tiden med en febrig liten bäbis som sov sött i sin vagn. Tyvärr möttes vi av ett upp och nedvänt hem... Några av våra vänner hade roat sig med det under festen... Inte alls kul efter en sådan lyckad dag men man får väl bita ihop och tåla det...
Så någon bröllopsnatt att tala om blev det då inte, då allt verkligen var upp och ner. Vi fick börja att möblera om och damsuga sängen tills klockan var 4 och vi stöp i säng...
Men vi är så lyckliga och önskar bara att vi fick uppleva allt igen...
kommer lägga in fler bilder hela tiden på annaochcalle.weddingannouncer.com
EdLi,
vad fina ni var, kul att få se lite bilder!! Gillar den första bilden på er, närbilden i profil! Vad mysigt att ni lyckaes pricka in en dag med snö!!
Snöflinga,
vad jobbigt med huset. VI var lite nervösa att någon skulle ha gjort något hemma hos oss eftersom vi har nycklar hos kompisar, men som tur var slapp vi sånt. Trist att behöva börja med att städa, jag förstår inte riktigt hur folk tänker när de tror att sånt är kul.
Men ni fick en underbar dag i övrigt i alla fall, och buketten var verkligen jättemysig, med videkissarna!
har precis fått massa bilder från fotografen. ska välja ut favoriter och beställa. men det är så svårt. sitter också och tittar när jag inser att jag och mamma (mest mamma) kämpade med klänningen i 5 månader och jag får inte ha den mer! vilken orättvisa
btw...har lite fler bilder i galleriet nu.
Pannkaka
Gud vilken vacker klänning. Ja hela du var vacker. Vi fick bilderna idag. KOm hem från Aruba för några timmar sen. Jetlaggad och trött. Skriver mer en annan dag.
Grattis till er som gift er under de senaste två veckorna!