Januari februaritråden 08 del 3
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
c t,
När åker ni upp?
Låter som du fick en kul hippa...hur lurade de dig? Vad fick du mer göra?
Alla ni som inte har gift er än, hur mycket har ni kvar att göra?
Vi har förutom lite småpyssel som städning och sånt, festprogrammen ska skrivas ut, bordsplaceringen ska finputsas och läggas in i festprogrammen, placeringskorten ska fixas. Sen ska vi köpa alkoholfri dryck till festen, och lite andra småsaker.
Hur ligger ni till?
Kommer ni åka någonstans efteråt, på bröllopsresa?
Grattis alla fruar! Verkar som ni haft en härliga dagar
Vilken hippa ct! Hejar på Akvavit...mer detaljer. Har hört att det ska vara superjobbigt att dansa stång
5 dagar kvar. träffat fotograf idag och m2b har slutprovat kläderna...blev tårögd när jag såg honom...sååå snygg!
Imorgon blir det akutbesök hos en frisör, var till en frisör i Umeå i fredags "den bästa i stan" enligt alla. Bad om blonda slingor men på ett NATURLIGT sätt. Men är nu nästan helblonderad och ser ut som Pamela Anderson (förutom brösten då) känns hemskt! Men det ska nog lösa sig...men det är så j*la irriterande.
Träffade prästen igår och det kändes bra, vi får bestämma vigselprogrammet helt själv, ja förutom det obligatoriska såklart
Nu ska vi träna lite vals och sen ska vi på middag på min favvorestaurang. Behöver nåt annat att tänka på än bröllop känner jag. är helt slut
pannkaka,
så hur mycket har ni kvar att fixa? Är ju nyfiken så jag vet hur jag ligger till....
ska pyssla med dekorationer, piffa till festlokalen provsminkning, nagelfixande på fredag (har inte bestämt om jag ska köra vanlig franskmanikyr med lack eller om jag ska lägga på förstärkningsmaterial, har långa naglar så jag behöver iaf inte förlänga dem) och ordna "vattenkaraffer" (klistra på nya etiketter på gamla vinflaskor, diskade såklart ) sen är allt klart. Ni då?
OK detaljer då
Min kusin mailar i veckan och undrar om vi ska träffas på Bolagret som ligger i Ringen för att sen åka hem till mig och äta middag, kika på Schlagerfestivalen mm
Men jag kommer på att jag dubbelbokat mig och ska dra med pappa och brorsan till Täby C för att handla slipps osv till bröllopet så jag mailar henne och säger att jag dubbelbokat mig och att vi får ses senare.
Vad jag inte visste då var ju att dom hade planerat att kidnappa mig i Ringen hehehe
Så pappa hämtar mig på lördagen, och säger att han bara ska in till stan och hämta en grej på jobbet. Dom hade jätteproblem med att få mig till Skanstull utan att misstänka något. Men då säger jag i bilen att om vi ändå är i stan så kan väl vi åka till Skanstull och yhämta våra vigselringar. Gissa om att pappa och brorsan blev lättade, nu var det ju inga problem med att få dit mig. Så när vi står i korsningen Götgatan/Ringvägen så sliter brorsan ut mig ur bilen och drar in mig på Åhlens. Jag fattade ingenting vad han höll på med men när alla tjejerna hoppade fram så förstod jag ju. Jösses vad chockad jag blev!!
Sen fick jag på mig en rosa t-shirt med texten "Sista Chansen" och en brudslöja. Blev jättefint sminkad på Make Up Store och fick en massa bra tips och produkter till bröllopet
Sen bar det va till en Tai Kwon Do klubb på Åsögatan. Jag blev helt livrädd, trodde jag skulle få faightas mot ett gäng grabbar. Istället blir jag inföst i ett rum där det väntar 15 grabbar (ett svensexegäng) och får en uppvisning av den stackars killen som svensexegänget hade släpat dit hahaha. Han dansade i silverkallingar.
Sen var det min tur, Fick på mig knallblå paljett hotpants och ett orange spetslinne med urringning till magen, Sen fick jag lära mig hur man dansar kring den här stången. FYFAN vad det är jobbigt! Inte nog med att man känner sig jävligt dum, man är osmidig och svag också! Men jg fixade iaf att hänga upp och ner och snurra runt ett par varv. Allt medan tjejerna filmade och drack champagne!
Sen var det finalen, då fick jag på mig en silverpajett klänning som var lika urringad som kort och ett par silver stillettklackar. Sen fick jag göra alla rörelserna från början.
Efter det så fick jag åka hem och byta om, sen bar det iväg till en av tjejerna för snittar och champagne. Där hade dom lagt varsin sak i en korg och så fick jag gissa vem som lagt i vad och sen berätta en liten ankedot om varje tjej. JÄTTESKOJ! Vi skrattade gott allihopa.
Sen satte vi oss i en taxi och åkte till Cliff Barnes för middag, dansade på bordet hela natten. Blev kramad och pussad på av varenda människa där inne som skulle gratta till bröllopet.
Kom hem 3 på morgonen, full, trött, genomsvettig och alldeles euforisk. Det var verkligen så himla lyckat!
Var till frisören igår och det blev INTE heller som tänkt. FAN!! Har panikbokat mig till en annan frisör som ska få tydliga direktiv vad som är fel och vad som bör rättas till för jag känner mig inte som jag. Det känns FEL! Usch och jag som verkligen ALLTID har blivit nöjd hos min frisör och så skiter det sig när det är BRUDFRISYRSklippningen, jag blir galen. Hur piss-otur kan man ha.
Jag till och med förklarade tydligt hur jag ville ha det och vad som var tokigt och så har hon tydligen bokat in en kund kort tid efter mig så kunden kommer och jag känner att hon blir stressad så överhåret och luggen som jag tycker är viktigast för inramningen blir liksom lite klipp och klapp och klart, men jag fick inte känna efter och säga till som jag brukar få göra.
Sedan är det ju så att de kammar håret lite annorlunda än en själv, men det är man ju van vid, men när jag då ska kamma mig i morse som jag vill ha det så går det inte, det ser fördjävligt ut. var nära at ta till saxen själv,men insåg i sista stund att jag nog ska låta ett proffs fixa till det. Jag hade gått tillbaka till min frissa om det inte så vore att hon bor i Sthlm och jag i V-ås och jag tog semester igår för detta = FAN!!!
Akvavit
Vi åker upp på söndag mitt på dagen. HHar blommor, vigselprogram och vinval kvar
Vi åker också uppåt landet i helgen
c t skrev 2008-02-19 10:53:33 följande:
Skoj!
vi kommer ha det så bra tror jag