Inlägg från: Snöflinga76 |Visa alla inlägg
  • Snöflinga76

Januari februaritråden 08 del 3

Hej alla tjejer!

Har missat en hel del under jul och nyår.... men hittade nya tråden i alla fall. Ja, det närmar sig...
    Har varit i Boden och Luleå nu i två veckor och nu börjar det mesta vara klart. Vi har köpt:
    Min M2B kostym och skor
    Mina underkläder och strumpor...
    Min vigselring
    Mina hårstenar

Och min svägerska har gjort min frisyr två gånger nu! Det blev urtjusigt. Så nu är jag redo snart!!!
    Lycka till alla januaribrudar och Grattis! Vi februaritjejer finns väl kvar här ett tag till!

• Snöflinga76

Stort grattis till er som redan gift er! Längtar själv...

• Snöflinga76

Grattis vinterbrud och ni andra som har gift er i helgen!

Själv har jag blivid hippad i helgen. Vännerna kom och hämtade mig i lördags kl. 9.30 !!! Ammade dottern och tog med mig bröstpumpen och sedan hade vi en underbar dag!
    Fick fika frukost på stans mysigaste café, iklädd tyllkjol, slöja, princesskrona med blinkande "stenar"...
    Därefter bar det iväg genom stan till min kompis Yogastudio med ett härligt Yogapass med mina väninnor.
    Efter det fick jag åka till en skönhetssalong och fick 90 minuters ansiktsbehandling. Men sen följde två timmars paus hemma med dottern så att hon inte behövde vara utan mamma hela dagen (hon är ju inte ens 6 månader). Klocka 18 hämtade de mig, fixad och klar, för en timmas discobowling. Slog en strike på första slaget!
    Efter bowlingen åkte vi hem till en av tjejerna och där avnjöt vi en underbar buffé som de alla lagat åt oss och hade supertrevligt hela kvällen. Halv ett på natten kom jag hem och kröp ner till mina två älsklingar. Trött men glad!

Drack ju inget eftersom jag ammar men hade superkul i alla fall!
    Den 16/2 smäller det!!! Lycka till alla ni som gifter er innan dess!!!

• Snöflinga76

Tänkte bara göra listan komplett med mitt datum. Bättre sent än aldrig...

080202 Gotland-08 (Visby
    080202 Vinterbrud-08 (Luleå)
    080202 Edli (Västra Götaland)

080214 Thailand 08

080216 jennysnartfru (Stockholm)
    080216 ja2007 (Strängnäs)
    080216 Strawberryhoney
    080216 Aroma (Gällivare)
    080216 Frussan Dalarna

080218 Nanna_3000 (Ishotellet, Jukkasjärvi)

080223 Akvavit (Dalarna)
    080223 Snöbrud08
    080223 Pannkaka (anna & calle) Njutånger

080225 c t (Ishotellet, Jukkasjärvi)

080229 Skottdagen 2008 (Kiruna)
    080216 Snöflinga76 (Kiruna)

• Snöflinga76

Grattis alla nygifta och vilken underbar dag du verakr ha haft Qozze!!!

NU är det mindre än två veckor kvar tills jag gifter mig och självklart är jag nervös, hur är det för er andra tjejer som har sitt kvar? Har en del kvar att fixa... klänning ska sys upp och sys in lite men det blir under sista veckan.

Hur klarade ni som redan är "klara" att hantera nerverna på bröllopsdagen? Jag är lite nervös och har lite för mycket kontrollbehovskänningar.....

• Snöflinga76

Hej!

Nu är man fru... efter en fantastisk dag! Vi hade det underbart och var så lyckliga hela dagen! Bättre än jag kunde tro.
    Har inte så många foton ännu, det kommer flera men kika gärna ni som vill på :
    annaochcalle.weddingannouncer.com

Ska skriva mer en annan dag!

• Snöflinga76

Tack tjejer och grattis till alla som hunnit gifta sig medan man själv varit i "bubblan". Ni som har ert kvar kan jag bara säga lyckos er! Det var så härligt att jag vill göra om det igen!!!

Lycka till allihopa!

• Snöflinga76

Lite om vår stora dag...

Matade lillpigan för sista gången vid 9-tiden och åkte sedan till ett hotell i stan där vi bokat deras bastu och jaccuzi-avdelning. Jag, min tärna, min svägerska (tillika min frisör), min bästa kompis och min kusin bubblade, och drack skumpa... så mysigt. Sedan gjordes jag fin i håret, sminkades och åt lite lunch. Sedan blev det lite stressigt...

Iväg till fotografen. Min vännina och tillika florist var där med min underbara bukett, som var superfin!
    Vi fotades men lillpigan var lite trött och kinkig med lite feber och all uppståndelse...

En timme innan vigseln åkte vi till kyrkan och det var skönt att hinna bättra på sminket, andas lite extra och prata tillsammans. Sedan hördes klockorna klämta....

Vigseln och dopet var så vackert. Vi hade en tjejgrupp som sjöng till piano. En sång under vigseln "Av längtan till dig" av Cajsa-Stina Åkerström och Åsa Jinder och sedan under dopet "Sång till friheten" av Björn Afzelius. Då var inte många ögon torra. Vi var så rörda jag och min man...

Våra föräldrar överraskade oss med en taxi utanför kyrkan (en stor buss med skinnsoffor, stjärnhimmel och musik) samt en korg med skumpa, glas och lite gott i. Vi fick därmed 30 minuters åktur runt stan, då vi hann prata av oss om allt i kyrkan, släppa lite på nerverna och njuta som nygifta.

När vi sedan kommer åkande fram till vår festlokal är facklor tända och genom fönsterna ser vi en stor fin bild på oss två, på vit duk med projektor. Det var en överraskning!

Sedan följde mingel med gästerna och skål för oss. Maten var supergod och alla var så nöjda. MAssor av tal och andra påhitt, superkul! Tårtorna var kanongoda!!!
    Till sist började vår trubadur att spela och han var verkligen suveränt bra. Alla dansade och roade sig långt in på natten!

Vi avvek vid 2-tiden med en febrig liten bäbis som sov sött i sin vagn. Tyvärr möttes vi av ett upp och nedvänt hem... Några av våra vänner hade roat sig med det under festen... Inte alls kul efter en sådan lyckad dag men man får väl bita ihop och tåla det...
    Så någon bröllopsnatt att tala om blev det då inte, då allt verkligen var upp och ner. Vi fick börja att möblera om och damsuga sängen tills klockan var 4 och vi stöp i säng...

Men vi är så lyckliga och önskar bara att vi fick uppleva allt igen...

kommer lägga in fler bilder hela tiden på annaochcalle.weddingannouncer.com

• Snöflinga76

Wow, vad läckra ni var, skottdagen2008. Kul att se dina bilder! Så häftigt med de långa tomteblossen, önskar att jag haft det också!

• Snöflinga76

ct: Jag gjorde fina temakort hos korthuset.se
    Alltså sådana som man brukar skicka med sina barn på, som julkort fast vi valde kvadratiska med hälsningen vid sidan om och längst ner två guldringar.
    Man skriver klart vad man vill ha som hälsning. Vi valde: Hjärtligt tack för all uppvaktning i samband med vår stora dag! Man kan signera dem klart också, så kommer allt hem färdigtryckt och klart.
    Eftersom vi köpt lös rättigheterna till våra bilder så kunde vi alltså trycka upp egna kort med fotografens bild. Vi betalade 3,95 kr/st. + frakt. Superbilligt om man jämför med de man beställer via fotografen.

Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3