• Maira

Oktoberbrudar 2005!

Hej!

Jag tror nästan inte att jag sett några inlägg från oktoberbrudar här. Visst måste vi väl vara flera?

Skulle det inte vara trevlig med en tråd där vi kan följas åt?

• Svar på tråden Oktoberbrudar 2005!
  • hbn00002

Bordeaux: Oj, svårt. Beror väl på er budget. Storlek på bröllpet och hur stort ni vill hålla det. Kan vara bra att ha med lite stämningshöjande kompisar - men de skulle nog inte ta illa upp av att inte bli bjudna (om ni vill hålla nere gästlistan).

Nu kanske jag gjorde er ännu mer förvirrade?

Lycka till med gästlistan.

• Tissa

Vi har bokat kyrka,festvåning,svit,köpt klänning,håller på så smått med inbjudingskorten, ska åka och provsmaka på bröllopstårta snart

Åh allt e så kul!!!**Längtar så**

• EPJE

Hur går det för er, alla oktoberbrudar? Verkar som om detta är en lugn period, inte så mycket inlägg! Har själv varvat ner lite, men ska snart sätta igång med inbjudningarna. Har även bestämt att jag ska beställa klänning innan den 1 juni.

• i höst?

Jag ligger ju lite efter er andra (verkar det som) men har äntligen bokat festlokal och kyrka till 1/10! Känns jättespännande!

Håller nu på med inbjudningskorten. Har ni skickat ut era än?

• EPJE

i höst, vi har skickat efter flera prover på inbjudningskort, men inte kunnat bestämma oss! Jag har tänkt skicka ut dem i slutet av juni. Håller som bäst på att färdigställa inbjudningslistan! Restaurangen som vi bokat vill att vi ska ta bort 5 gäster!!! Jag tror inte att du ligger efter oss iallafall, har massor kvar, gifter oss 8/10.

• Still_A_Miss

Här är en till som ska gifta sig den 1 oktober. Jag antar att jag har det mesta fixat - men det är lite småpyssel kvar. Just nu håller jag på att lägga upp klänningen, vilket ju tar lite tid när man gör det själv . Sen har jag bestämt mig för tårta, men har inte beställt den (ska inte ha dekoration, eftersom en vän till min mamma gör den). Sen håller jag på för fullt med festprogrammen etc. Men inga större saker kvar.

Eftersom vi inte har slantarna, så bokar vi inte resa nu, utan tar nog någon sista minuten resa när vi vet hur mkt vi får av svärföräldrarna (vi vet att vi kommer att få ngt).

• i höst?

Hoppas kunna skicka ut mina inbjudningskort i början av Juni.

Epje:
    Tror du att alla ni bjuder tackar ja? Läste i en tidigare tråd att det är ganska vanligt att man får några nej, så man kanske törs chansa och bjuda lite över... I och för sig är det väl fler som har förhinder i semestertider än i Oktober, men ändå... Vore ju trist om ni plockat bort några ni vill bjuda och sen får ni ändå några tomma platser pga några nej tack.

• EPJE

i höst, det är ju sant som du säger. Och förmodligen kommer det också bli så att vi bjuder några fler än vad som får plats. Det är en chansning, tänk om alla kommer! Det går ju säkert att ordna, men det är synd om det blir för trångt.

Tycker att det här med inbjudan är jättesvårt. Jag önskar att jag var så pass tuff att jag strök några som jag inte känner är så viktiga, men vissa som tillhör släkten känns det som jag "måste" bjuda även om jag inte riktigt tycker om dem. Fler som har samma dilemma?

• i höst?

Det är jättesvårt med släkten! Jag har försökt dra tydliga gränser, typ mammas och pappas syskon, men inga längre bort än så.
    Vad gäller vänner är en bra strategi att bjuda såna som man umgås på tu man hand med. Har också upptäckt att t.ex julkort eller semestervykorts listan är ett ganska bra rikt märke. Har du inte deras adress är ni nog inte så nära ändå... ;)
    Fast det finns ju alltid några "mitt emellan" som man funderar kring...

Vår restaurang föreslog också ett barn-bord lite vid sidan om. Kanske kan bli en lösning om alla inte får plats vid bordet som ni tänkt er.

• EPJE

Ja, ett barnbord är ju smart eftersom det kan vara lite vid sidan, men problemet är att det inte finns några barn på listan!!! Vi har valt att inte bjuda några barn. Vi sätter de tråkiga släktingarna i rummet bredvid!

Svar på tråden Oktoberbrudar 2005!