• Maira

Oktoberbrudar 2005!

Hej!

Jag tror nästan inte att jag sett några inlägg från oktoberbrudar här. Visst måste vi väl vara flera?

Skulle det inte vara trevlig med en tråd där vi kan följas åt?

• Svar på tråden Oktoberbrudar 2005!
  • Blivande Jacobsson

LlovesT: Jag tänkte nog ha ett par stövlar/stövletter. Såg ett par fantastiska i matt satin i en brudbutik men jag vågade inte skå till då jag inte är helt hundra på klänningen ännu.
    Kanske kan vara något?

• LlovesT

vi kommer att skicka inbjudningar i Juli eller senast augusti, så de inte har hunnit planera något annat.
    har funderat på att köpa stövletter, fast då blir det i en vanlig skoaffär, de stövletterna är snyggare! jag får kika runt lite

• Bordeaux

det här med skor är ett dilemma för mig.
    jag har råkat ut för hälsporre heter det. inteskönt alls. måste dessutom ha inlägg i skorna. har hittat ett par jätte söta vita skor på dinsko, utan klack, med en pärla och ett silverfärgat hjärta som sitter fast på kanten. men jag ska nog försöka hitta ett par sandaler som man kan sätta på sig på småtimmarna.
    m

• hbn00002

Hmm... Lite nervös. Ska ut och prova klänningar för första gången imorgon. Få se om jag hittar ngt. Ska ha med mig två systrar! Har sett lite jag gillar här på internet men vet inte om jag kommer att passa så bra i den typen av modell som jag gillar och som skulle passa i stil till bröllopet. De brukar kräva nån som är smal eller riktigt vältränad. Jag är mitt emellan. Lagom sval och lite granna vältränad. Håll tummarna för mig!

Hittar jag inget så får min syster sy åt mig!

• Junis

Halloj!

Är tillbaks från fjällen nu, brunbränd å fräknig fast bara i ansiktet förstås!! Inga brutna ben tack och lov...

Har just frågat min bror om han vill vara toastmaster på bröllopet. Han såg glad ut men ska fundera lite på saken, han tror att han skulle vilja det iaf sa han
    Har snart frågat alla som vi vill ha inblandade och samtliga har svarat ja. Känns roligt!

Såg att ni har diskuterat skor. Har inte ens tänkt på att det inte ska gå att ha "vanliga högklackade". Stövletter låter fint, men inte ska man väl vara ute så mkt att man behöver bekymra sig över att frysa om fötterna??

Maira: Fleececape tror jag räcker bra. Hade också funderingar på det, men nu har jag fått låna en minkboa (jag vet, det är synd om de små minkarna, men den här är ca 60 år gammal så det borde vara preskiberat) av en på jobbet som jag kanske ska ha. Får se om den passar i stilen med klänningen sen. Annars låter fleece som en toppenide'.

Bordeaux: Vi ska gifta oss i Botkyrka kyrka, inte så nära Österhaninge mao.
    LÄngtar också, många 1 oktoberbrudar!!

• Bordeaux

I dag har vi varit på vigsel information:)
    underbart ,
    massor information och svar på frågor. trevlig präst:)
    kul när präster har humor.
    nu börjar det kännas verkligt på något sätt.

• krakelspektakel

Här är en till 1:a oktoberbrud.

Håller på med inbjudningarna för fullt så det känns att det börjar närma sig...

Bordeaux; har ni redan haft vigselinformation, trodde det var typ en månad innan man hade det?

• Bordeaux

krakelspektakel:
    det var information för alla som gifter sig under året.

egen information ska vi ha typ 14 dagar innan

monica

• krakelspektakel

Ahaa, då förstår jag
    Tyckte det var lite tidigt.

• autumn bride

ni som oxå gifter sig 1:a oktober vad ska ni ha på er över, de kan ju va kallt??

Hade tänkt sy om en päls till en cape men de blev lite dyrt...behöver tips till nåt som passar till en klänning med lång trumpetärm(lite älvl lik)

Svar på tråden Oktoberbrudar 2005!