• Maira

Oktoberbrudar 2005!

Hej!

Jag tror nästan inte att jag sett några inlägg från oktoberbrudar här. Visst måste vi väl vara flera?

Skulle det inte vara trevlig med en tråd där vi kan följas åt?

• Svar på tråden Oktoberbrudar 2005!
  • EPJE

Va roligt med en tråd för oss oktoberbrudar! Vi gifter oss den 8:e oktober i Strängnäs Domkyrka! Har bara bokat kyrka och restaurang ännu. Blev lite stressad när jag läste hur långt en del av er har kommit!!! Har hittat klänningen på bild, men inte kommit längre...

• Wilda

Tjenare brudar!! Jag ska oxå gifta mig i oktober, den 15:e närmare bestämt... Börjar få lite panik med klänning, de säjer att man ska ha bestämt sig innan maj är slut..hmmm..jobbigt..

• hbn00002

Som jag skrev innan funderar vi på antingen 14 el 15 oktober. Beror när kapellet är ledigt. Tycker ni att det är en dum idé att gifta sig på en fredag? Min kille tyckte det lät konstigt och att alla skulle behöva ta ledigt från jobbet, men när vi räknade var det bara 6 som behövde ta en dag ledigt, är det fel att tycka dom ska göra det? De är nära anhöriga. Bröllopet blir väl i så fall ca 14-15 (inte för sent nu när det bara ska bli middag och ingen direkt fest). Tror vi.

• Wilda

hbn00002
    Det kan vara svårt att ha bröllopet på en fredag då många vill ta chansen och göra sig fina, njuta av dagen utan att tänka på jobbet.. Fast å andra sidan, om det bara var 6st som skulle behöva ta ledigt...fråga dem om det är ok.. Ska ni ha ett stort bröllop?

• Mstobemrs

Här är en till som gifter sig i oktober, närmare bestämt den 1:a...vi har en hel del att ta tag i, just nu så känns det som det mesta. . . :(

• Bordeaux

här är en till som gifter sig 1 oktober.
    Junis, såg att ni ska gifta er i söderförort. var? vi gifter oss i österhaninge kyrka.

längtar

m

• hbn00002

wilda. Det blir totalt ca 16 gäster på vårat bröllop. Övriga gäster är pensionärer eller studenter så vi måste kolla att de inte har ngr tentor. Men det är vanligare för dem att ha tentor på lördagar. Så jag vet inte. Jag tycker att det skulle kännas lugnare att ha på fredagen. Framförallt som jag tror att det blir mindre folk ute vid Ulriksdal då. Kanske sattsar på 15:e i första hand och om det inte funkar 14:e.

Välkokmmna alla nya oktoberpar!

• Maira

Hurra, vad roligt att det blev något av tråden!

Jag hoppas också på fina löv och gärna rönnbär att göra dekorationer till dukningen av. Om vi har riktig tur med vädret kanske det går att ta bröllopsfotona ute bland sprakande höstfärger. Men jag räknar kallt med att det kommer att regna.

Tror ni att det räcker med en fleccecape över klänningen de stunder man är ute eller behövs det något varmare?

Dags att gå på lunchpasset med Step Up. Man ska ju inte bara vara snygg utan orka dansa hela natten också...

• LlovesT

en fleece cape låter som en bra ide!

men vilka skor ska man ha? sommarskor är kanske ingen höjdare? jag ska dessutom gifta mig på landet, menar inte att jag ska trava runt på åkrarna men parkeringarna är inte asfaltsbelagda

• Blivande Jacobsson

Här är en till 1:a oktoberbrud! Kyrka är bokad och likaså festlokal.

Bröllopsnatten är bokad på två (!) olika hotell, har lite beslutsångest, det ena är uuunderbart men ligger ca 5 mil bort, det andra ligger mer lättillgängligt och i närheten av många gästers husrum, dvs passar bra för en ev. presentöppning dagen efter men är bara "sådär" i standard. Rummet i sig är ok men hotellet är slitet och inpyrt. *sucka*

Velar med cateringen också. Trerätters ska vi ha men vi vet inte ännu av vem! Vi har möjligheten att få maten lagad på plats av en kocka till ett mycket btra pris men jag nojjar lite eftresom hon är ensam, tänk om hon blir sjuk eller rent av "trillar av pinn..." Trist att stå där med 15kg hjortfile att laga till i brudklänningen. Jaja, jag får väl ta med mig ett förkläde En cateringfirma kan ju gå i konkurs åxå ifs?!
    Tema är också spikat, glädje och färg. Det kommer nog bli ganska långt ifrån barndommens drömmar om meterhöga silverkandelabrar och lyxiga krämvita linnedukar och det känns jättebra!
    Klänningen kommer jag förmodligen låta sy upp, en ganska enkel klänning med djupuringning och tunna axelband och en kappa över det med släp och lite ståkrage. Ska kolla nixas sortiment innan jag bestämmer mig helt bara!
    När ska ni andra skicka ut era inbjudningar?

Svar på tråden Oktoberbrudar 2005!