• Maira

Oktoberbrudar 2005!

Hej!

Jag tror nästan inte att jag sett några inlägg från oktoberbrudar här. Visst måste vi väl vara flera?

Skulle det inte vara trevlig med en tråd där vi kan följas åt?

• Svar på tråden Oktoberbrudar 2005!
  • hbn00002

krakelspektakel: Jättefin klänning. Du blir en vacker brud i den klänningen.
    Själv blir det en andra provning på lördag tillsammans med min blivande svägerska.

• krakelspektakel

Tack, hoppas jag med

Kul att du får svägerskan med på andra provningen. Tycker det är bra att prova lite olika så man ser vad man passar och trivs bäst i. Lycka till i klänningsdjungeln!

• okt2006?

Maira: vart i Uppsala ska ni gifta er och vart ska ni ha festen? Vi ska också gifta oss i Uppsala, fastän inte förrän NÄSTA oktober...

Det finns bilder på jättefina höstiga buketter på www.svartbrud.se

Jag hade hoppats att man inte behövde ha något över axlarna, men det kanske var lite väl positivt tänkt?

• EPJE

krakelspektakel!
    Även jag är oktoberbrud!
    I alla bröllopstidningar kryllar det ju av axelbandslösa klänningar och jag har hela tiden sagt att jag absolut inte ska ha en sådan (som du!). Men i affären sa expediten att just den modellen skulle passa mig mycket bra eftersom jag är 185cm lång. Jag tänkte, okej, jag provar. Jag är glad att hon övertalade mig, för ÅH vad fin jag kände mig! Modellen passade verkligen bra! Ska självklart prova fler modeller, men det känns skönt att det finns en som jag passar i!

• EPJE

Min absoluta favorit, so far, är Euro Bridal nr 3717. Finns på Modeca.com (kollektion 2005) Härlig vidd i kjolen och stort släp!

• Maira

Okt2006?: Vi ska gifta oss i Helga Trefaldighets kyrka och ha festen i Musicum. Vi valde ett stadsbröllop för att vi har många vänner som inte är så nära vänner men som vi vet skulle tycka att det vore kul att komma och dansa med oss efter middagen. Då är det bra att vara på ett ställe som inte ligger långt utanför stan.

Min klänning kan bäras antingen med tunna axelband eller helt utan. Det är en Imogené med röda detaljer och ett mycket vackert släp som går att haka av. Jag är ganska frusen av mig så jag tror att jag kommer att behöva en cape. Beror nog på om man tänkt fotografera sig ute eller inne också. Man kan ju klara sig med att bara behöva vara mycket korta stunder utomhus.

• Stilig Amelia

Såg att ni funderat litet kring cape och så, ingen av er som har kontakter som Junis och lånar en päls? Kan vara skitsnyggt med en kort jacka tycker jag!

• autumn bride

Trodde jag gjorde en smart grej på tal om caper...köpte en på myrorna för 100:- tänkte lämna den till en sömmerska men hon skulle ha 1000 + moms...så tillbax på ruta ett....
    Skulle passa så bra ju med en röd/brun mink cape till höstens färger...

• Stilig Amelia

Ååh, var det en rödbrun mink alltså? För 100 spänn?? Otroligt! Vad är det som behöver sys om då?

• autumn bride

de hade rea :)
    den är lång och lite sliten på ärmarna...och hemska knappar...

Svar på tråden Oktoberbrudar 2005!