Oktoberbrudar 2005!
Hej!
Jag tror nästan inte att jag sett några inlägg från oktoberbrudar här. Visst måste vi väl vara flera?
Skulle det inte vara trevlig med en tråd där vi kan följas åt?
Hej!
Jag tror nästan inte att jag sett några inlägg från oktoberbrudar här. Visst måste vi väl vara flera?
Skulle det inte vara trevlig med en tråd där vi kan följas åt?
en mink va de...hade tänkt använda nederdelen...så man lägger den över axlarna.. tyckte det blev lite dyrt..
OK, ja, det var ju en del att göra då... fast 100 spänn var ju inte så mkt att förlora. Men som sagt, tillbaka igen då.
EPJE
Jättesnygg klänning, gillar när de är enkla men eleganta.
Tur att du provade en axelbandslös. Jag letade runt ganska länge innan jag provade en axelbandslös. Önskar jag skulle ha haft en expedit som övertalat mig tidigare. Eftersom det är axelbandslösa som är på modet nu fick man helt plötsligt ett mycket större utbud så det kändes kul.
Krakelspektakel,
va roligt att du gillade klänningen! Ja, enkelt och elegant är helt rätt, tycker jag!
Lycka till med letandet!
Men jag har ju letat klart
Våra inbjudningskort kom igår!!
Alla verkar så pyssliga å händiga här på BT men vi har beställt färdigtryckta från Kortdesign så slipper sambon höra mina vredesutbrott över det. Iallafall blev de supersnygga, är såååå nöjd!!
Sen kom jag på att vi hade glömt att beställa ett extra till oss själva att spara *jämmer & elände* men när jag mailade Kortdesign var det inga problem att beställa nåt extra i efterhand! Toppen!!
När har ni tänkt skicka ut era kort?? Vi tänkte nog göra det rätt snart även om det är "emot" etikettsreglerna. Känns som att vi struntar i dem i det här fallet för vi vill att så många som möjligt ska kunna komma. Ska bli kul att skicka ut iallafall, känns lite mer som att det är på G!!!
SORRY, lite förvirrad!
Nu är det bestämmt. Min syster syr min brudutstyrsel. De på Kik behövdes ändras så mycket så det blev så stor summa mot slutet. Toppen är lite för kort till min långa midja och även kjolen behövdes specialsys för den var för kort. Men det kommer bli inspererat av sjöjungfukjolen med knyttoppen i alla fall:
www.kikstockholm.com/brudn16.htm
Ringde för att boka kyrkan idag. För den kyrkan vi vill gifta oss i finns det bara tid kl 13! Alltså de har bara vigseltid kl 13 annars måste vi byta kyrka inom församlingen ifall vi vill gifta oss senare. Hmm... de sa inte nej men det verkade vara en del pusslande ifall man skulle ha vigseln på annan tid. Först ta reda på om prästen kunde, sen vaktmästare, organist osv..
Vet inte hur vi ska göra? Gifta oss vid 13, det tar kanske en halvtimme, sen äta vid 14-15. Säg att vi äter under 2 timmar (det är ju bara närmsta familjen ca 15 gäster). Då är bröllopet slut vid 5-6! Jag hade tänkt vigsel typ kl 3 eller 4.
Vad tycker ni?
13 är lite tidigt om ni ska ha middag direkt efter. Kolla med kyrkan på nytt innan ni börjar planera allt för mycket kring tidig vigsel.
Vi ska ha vigsel kl 15 och det är ju bara två timmar senare. Det går ju att dra ut på det lite genom att ha snittar innan och vänta lite innan ni sätter er och sen vänta lite mellan rätterna. Tror man lätt fyller upp de två timmarna om man klurar lite.
Snygg topp+kjol förresten!