Oktoberbrudar 2005!
Hej!
Jag tror nästan inte att jag sett några inlägg från oktoberbrudar här. Visst måste vi väl vara flera?
Skulle det inte vara trevlig med en tråd där vi kan följas åt?
Hej!
Jag tror nästan inte att jag sett några inlägg från oktoberbrudar här. Visst måste vi väl vara flera?
Skulle det inte vara trevlig med en tråd där vi kan följas åt?
krakelspektakel: Tack
Min m2b tyckte inte att det spelade ngn roll. Han tyckte 13 verkade bra. Jag vet inte. Känner mig velig. Jag är lat och gillar inte när det blir struligt. Än så länge var det inget uppbokat den dan.
Hej!
Oj vad många vi var som gifter oss i oktober, vi ska också gifta oss den 1:a. Planeringen har inte gått så bra, det enda som är klart är kyrka och präst (Fast då blir vi i vilket fall gifta, och det är ju det viktigaste *ler*), frisör och make-up. svägerskan fixa buketten och kanske bordsdekorationerna också. Har köpt skor och tyget till och har precis börjat skrädda lite, men det kommer att bli många timmar vid symaskinen... Ska och kika på lokal och boka bröllopsresa i morgon eller till helgen.
Det är nog lokalen och maten som bekymrar oss mest just nu, bara det blir bokat så känns det nog bättre sen...
Lycka till!
Funderar på samma datum och har kommit betydligt kortare... Har pratat med restaurang och kyrka idag och konstaterat att det är ledigt, ska kanske våga boka snart också...
Bra mycket kvar alltså... Men så klart kul att ha så mycket roligt kvar! Vet i alla fall vad jag ska ägna sommarsemestern åt... ;)
Tycker det är kul att vi är så många som valt ett höstbröllop, 1:a oktober verkar vara ett extra poppis datum också
När vi först gick ut med att vi skulle gifta oss på hösten blev folk ganska förvånade och undrade varför, men nu börjar de tycka att det är ganska bra att det inte är mitt i sommaren.
hittade ett tips på en höstdukning:
www.brudobrollop.se/manadsarkiv/dukning_dekoration/sep_02/september_02.html
Någon som har fler?
i höst?: Fin dukning!
Jag håller på och ringer runt och det verkar vara okej att de viger oss i önskad kyrka kl 16.00. Har pratat med präst och kantor och de var väldigt trevliga och verkade inte tycka det var ngr problem. Hon på pastorsexpeditionen överdrev tycker jag. Hon är ledig idag. Ska ringa och få det bokat på måndag. Är lite rädd att ngn ska "sno" tiden!
Tycker att 1/10-05 är ett perfekt datum. Vi förlovade oss 1/1-05. Lätt att komma ihåg också. Vårt andra alternativ var den 15/10-05.
hbn00002:
Vi blev också erbjudna kl 13 från början men då sa min sambo att det var alldeles för tidigt. Tidigast 15 sa han och då gick hon med på det. Sen pratade vi med festlokalen som tyckte att 16 skulle vara en bättre tid varpå vi ringde till prästen (i första hand) för att se om vi kunde flytta vigseln. Det var inga problem tyckte han och så ändrade han med pastorsexpeditionen. Sedan ringde damen på pastorsexp upp och påpekade att hon minsann inte hade tvingat nån att vigas kl 15
Snacka om att ta illa vid sig..... Men festarrangören sa att det var vanligt att folk blev erbjudna kl 13 eftersom det tydligen är direkt efter dop för att prästen ska slippa åka hem emellan och så. Kan man ju förstå, men det är ju himla tidigt för en vigsel (om man nu vill ha middag mm på kvällen). Oj, blev långt det här men summan av kardemumman är att vi nu gifter oss kl 16! Hoppas det blir bra!!
5 månader kvar . börjar känna mig lite stressad.
men vi har det mästa färdigt så nu gäller det bara att skicka ut inbjudningskorten.
när ska ni skicka ut dom och hur lång OSA datum ska ni ha.
monica
Jag undrar samma sak!
Har hört från ett håll att fyra månader innan är lagom för att skicka ut inbjudningskorten, men 3 månader verkar vara den vanligaste åsikten.
OSA verkar de flesta tycka 1 månad innan vigseln.
Vad tycker ni andra? Ska man skicka 3 månader innan blir det ju i slutet på juni, och alltså mitt i semestrarna. Är det ändå ok?