Oktoberbrudar 2005!
Hej!
Jag tror nästan inte att jag sett några inlägg från oktoberbrudar här. Visst måste vi väl vara flera?
Skulle det inte vara trevlig med en tråd där vi kan följas åt?
Hej!
Jag tror nästan inte att jag sett några inlägg från oktoberbrudar här. Visst måste vi väl vara flera?
Skulle det inte vara trevlig med en tråd där vi kan följas åt?
Jag har tänkt sy en kortare cape i fleece eller krossad sammet. Vi kommer inte hinna vistas utomhus så mycket så jag tror att det räcker.
Det har jag också tänk göra. Hade tänkt mig en som gick till höften ungefär, men sedan kom jag på att en lång skyddar klänninen bättre mot ev. regn och att en kort som räcker strax under brösten är snyggare, så nu vet jag varken ut eller in.
Hej,
Här är ytterligare en oktoberbrud, nämligen den 1:e.
Vi har kommit hyfsat långt i planeringen. Klänning och skor är fixat, kollar på catering, lokal och kyrka fixad, DJ till festen och tema för inbjudan etc fixade. Frisör är bokad och hon smikar också. Känns som om läget är under kontroll
Vad långt alla har kommit!! Våra planer om kyrka och värhus krossades av att mina föräldrar inte tycker om ulriksdal (tycker det inte är prisvärda och har dålig service), suck. Så nu är jag tillbaka till ruta noll. Inte nu i helgen men nästa ska vi ta en ny tur och se om vi kan hitta en ledig kyrka. Har en krog i åtankar.
Klänningen lite lättare. Varit ute och provat en gång. Det mesta såg jag dum ut i men Kik klänningarna var som skapta för min figur (i alla fall om man tittar på bröllopskläder inom rimmlig budget, och då slipper min syster sy). Ska pröva nya kolektionen nästa helg. Jag var så läcker i sjöjungfru kjolen med släp och lite tyll därfram. Kan dock inte bestämma mig för topp. Ska också pröva klänningen men den fanns inte nere i göteborg så jag måste ta mig till stockholm för att prova den.
Längtar efter att få pröva den här klänningen:
www.kikstockholm.com/nyhetern4.htm
Kjolen var så fin och likväl toppen på:
www.kikstockholm.com/brudn16.htm
Den här toppen var också riktigt snygg på mig:
www.kikstockholm.com/brudn13.htm
Min älskling ska ha en svart kostym. Så vi ska ha ett enkelt och mkt litet bröllop. Tycker att stilen på klänningarna passar det enklare bröllopet.
Vad tycker ni man ska ha till? (tänker på kylan) Slöja (till tubtoppmodellerna i så fall)? Lite varmare vit kappa?
Och vad ska ni ha för blommor (om ni börjat titta på det)? Vilka blommor är lite biligare i oktober?
Kram Helena
Hej Helena,
Gillade också KIK-klänningarna när jag var där och kollade i mars och hade väl mer eller mindre bestämt mig för sjöjungfrukjol med topp. Men så var jag hemma i min hemstad och hittade en tvådelad NIXA-klänning som var billigare och påminde om KIK-klänningen så jag slog till. Den duger gott åt mig
Blommor har jag bara funderat lite på. Har en kompis som är florist tänkte be henne rekommendera och göra något enkelt, men snyggt. Litar på att hon fixar det.
/H
oktober1: Har du bild på klänningen du köpte?
hbn00002: Jag gillar också KIKs klänningar. Faktum är att toppen i din tredje länk "Knyttopp med sprund" ligger på min "3-i-topp lista" just nu!!
Fast min mamma ska ju sy klänning så jag är mer ute efter ideér till modeller. Kul ändå!!
Har beställt klänning nu, blev en sån jag "absolut inte" skulle ha när jag började leta. Nämligen en axelbandslös med släp.
Är liiite nervös eftersom jag inte kunnat prova den innan jag beställde, har däremot provat liknande, så jag hoppas modellen är ok.
Här är en bild på den, men jag ska ha smala axelband också vilket inte finns på bilden.
www3.bridesave.com/search/index.cfm&product_id=15142
hbn00002:
har ingen bild på min klänning. Den finns inte med på Nixas hemsida. Den är tvådelad med en axelbandlöstop (finns axelband att sätta dit), korsettliv så det är snörning bak. Kjolen är ganska så rak. Hade hellre velat ha KIK:s sjöjungfrukjol eftersom jag är liten och behöver hjälp med att få lite former
//H
En till oktober brud
Vi gifter oss den 8:e oktober. Inte kommit så långt i planeringen.
Lokalen/kyrkan bokas nog nästa helg. Vi står i valet och kvalet mellan 2 ställen. Har inte börjat kolla på klänningar ännu men ska ta tag i det snarast
Hoppas på vacker höstdag med många fina färgade löv...
.. är också intresserade av vad ni ska ha för blommor ch tips på vilka som passar på hösten. Lika¨så, vad ska ni ha runt axlarna? Capé/bolero? Jag funderar på en vit bolero...
Lycka till i all planering! Snart är det vår månad... 'Bara' lite mer än 5 månader kvar... Huh.. vad stressigt det blev