• Maira

Oktoberbrudar 2005!

Hej!

Jag tror nästan inte att jag sett några inlägg från oktoberbrudar här. Visst måste vi väl vara flera?

Skulle det inte vara trevlig med en tråd där vi kan följas åt?

• Svar på tråden Oktoberbrudar 2005!
  • Maira

Vi ska gifta oss i Uppsala den 15 oktober och har hunnit ganska långt i planeringen och bokandet I dag ska jag ner till resebyrån och bekräfta vår bokning av bröllopsresa!

• Maira

Är jag verkligen den enda oktoberbruden?

• Junis

Såklart du inte är ensam
    Vi gifter oss 1 oktober. Längtar verkligen nu när det börjar närma sig!!!

Gifter oss i den söderförort till Sthlm som vi är uppvuxna i. Har också hunnit hyggligt långt i planeringen och bokat de flesta "större" grejer, men mycket finns fortfarande bara i huvudet (eller inte alls )

När har ni tänkt skicka ut inbjudningarna? Tror du april/maj är för tidigt??

• Maira

Vad roligt att vi åtminstone är två Junis!Var borta en stund från datorn.

Vi hade nog funderingar på maj eler senast juni. Då gifter vi oss två veckor efter er så april eller maj tycker jag verkar rimligt. Bra om de kommer ut innan semestrarna börjar.

Vi ska flytta från Uppsala nu i april men kommer tillbaka för att gifta oss, därför måste mycket bokas och planeras redan nu. Floristerna tycker att jag är väldigt tidigt ute när jag nu frågar om bukett till oktober.

• Junis

Ha, ha. Jamen, det är väl skönt att boka blommor redan nu så är det ur världen sen.

Jag tycker vi har så mycket klart men egentligen är det ju bara kyrka, präst, festlokal, fotograf, frisör, transport och transport som är färdigbokat. Allt annat har vi bara tänkt ungefär (eller som sagt inte alls) hur det ska vara. Tänker att det tar vi sen! Gaaaah, vad man kommer att få slita sen!!

Nu är det klänningen som är på tapeten som iof mamma ska sy, men det måste ju ändå provas modeller och spånas om hur man vill ha. För att inte tala om det viktigaste - RINGEN!! Skulle kunna slita mitt hår för mindre, finns ju sååå mycket snyggt. Men roligt är det iallafall!!

HÅller med om att inbjudningarna ska skickas ut före semestrarna. Å så slipper man höra pappas tjat om när vi ska skicka dem (fick han bestämma så skulle de ha varit iväg redan i februari )

Åker till fjällen i morgon och har laddat med de två senaste bröllopstidningarna jag hittade i butiken. Här ska suktas i 63 mil!!
    Är tillbaka om en vecka!

Ha det bra //Junis

• Maira

Vad härligt med en vecka i fjällen!

Guldsmeden kommer att ha min vigselring klar den 4 april.

Klänningen har jag köpt. Hade sett en i ett skyltfönster för mer än ett år sedan och trodde inte att den skulle finnas kvar, men när sambon friat gick jag dit för att titta i alla fall. Och där hängde den! Provade den och blev örälskad direkt. Provade också lite andra klänningar, men ingen var lika mycket "jag". Kommer dock inte att sy in den förrän i höst eftersom man aldrig vet om man råkar gå upp eller ner ett par kilo.

Jag tycker att layouten på inbjudningskorten är det allra svåraste just nu. Vet inte alls vad vi ska hitta på.

Ha det så trevligt i fjällen!

• joan

Hej, visst är vi flera!

Det fanns en tråd för ett tag sedan som nu är stängd där vi var några stycken till; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m864486.html

Själv gifter jag mig den 1 oktober och har kommit så där halvlångt i planeringen, mycket finns i huvudet men är inte konkretiserat ännu. Håller som bäst på att leta brudklänning och fotograf men har bokat lokal, vigselförättare, solist, fixat tärnklänning m.m.

• LlovesT

Hejsan! jag gifter mig den 8 oktober i en kyrka utanför Borås! Trevligt med en tråd där man kan följas åt och planera! Vi ska ha ett sk budgetbröllop som vi hoppas hamnar på under 25000kr och det verkar det göra! Då är ingen resa inräknat, den kommer vi ta senare!

Jag har bokat men ej fått bekräftat kyrka, jag har hittat en festlokal som jag (eller rättare sagt min mamma ) ska boka nu i veckan.
    Klänning, jag har bestämt mig för nixa men har inte bestämt om jag ska ha 845 eller 850
    www.nixa.se/pictures/bride_notrain/850.jpg

www.nixa.se/pictures/bride_notrain/845.jpg

Vi har bestämt oss för att ha buffe från catering, men det är ej klart vilken catering eller vilken meny vi ska ha än. Vi ska köpa all dryck själva.

Vi har bestämt att det blir närmaste familjerna plus några nära vänner som vi ska bjuda så det blir ca 30 personer allt som allt.

• hbn00002

Hejsan! Jag har inte bokat än men jag ock min älskling siktar in oss på den 14 el 15 oktober (ja vi funderar ev på en fredag) alt helgen efter. Vi ska bara vara närmsat familjen så det blir ca 16 gäster. Vi har funderat på Ulriksdals slottskapell och att ha mat efteråt på wärdshuset. Antagligen relativt tidigt på dagen.

Nu i helgen åkte vi för vi ville se kapellet inifrån men jag hade tagit fel på datumen så vi har fortfarande inte sett det! Men känns det bra kommer vi att boka det. Det är väldigt fint utifrån.

LlovesT: Jag tycker båda klänningarna var fina. Har du större byst sitter kanske nummer två bäst på dig. Vid mindre eller normalstor skulle jag ta första klänningen. Jag älskar vringat och det brukar framhäva midjan tycker jag!

Vad roligt att det finns lite höstbrudar. När brukar löven vara som rödast? Är lite orolig att de alla ska ha fallit av träden när det väl är dags men vi kan inte gifta oss tidigare eftersom min killes syster gifter sig i augusti.

• LlovesT

hbn00002 ---
    jag fyller år i början av oktober och då brukar det alltid vara fina löv! så om det inte blir onormalt kallt eller varmt så borde det vara det de första veckorna av oktober i år också!

Svar på tråden Oktoberbrudar 2005!