• Maira

Oktoberbrudar 2005!

Hej!

Jag tror nästan inte att jag sett några inlägg från oktoberbrudar här. Visst måste vi väl vara flera?

Skulle det inte vara trevlig med en tråd där vi kan följas åt?

• Svar på tråden Oktoberbrudar 2005!
  • Junis

Vi skickade våra idag Mot alla etikettsregler, jag vet, men vi struntade i det. Det blir ju som sagt semestrar sen och vi kan ju knappast ha osa då vi själva inte är hemma. Så vi har satt osa till mitten av juni för efter semestern (sent i augusti) tycker jag blir för sent och för att slippa hålla på med bröllopet när vi är bortresta så vill jag gärna ha lite tid mellan osa och semestern för att fixa å planera. Så har vi gjort iaf!

De flesta som blir bjudna vet dessutom redan om det så det blir ju inte nån överraskning precis. (Och som bonus slipper vi höra pappas tjat, han hade helst velat att vi skickat dem i februari )

• Mstobemrs

Oj! Vi har inte ens gjort våra inbjudningar än *känner mig smått stressad*
    Men jag har iallafall köpt klänning nu, pust :)

• i höst?

Vi har inte ens bokat kyrka och lokal!
    Oj, oj....

Har nästan bestämt oss i alla fall, så vi bokar nog i nästa vecka...

• Bordeaux

ihöst: ja det börjar nog bli dags om ni tänkt er redan i oktober
    m

• i höst?

Ja, du har rätt. Börjar bli lite stressigt...
    Har dock hjälpt en kompis ordna bröllop på ett par veckor så det går nog... ;)
    Vad tycker ni är viktigast att ta tag i först? Så klart bokning av kyrka och restaurang, men sen då?
    Tips mottages tacksamt!

• hbn00002

Hihi!
    Nu är kyrkan bokad. Ringde prästen och hon tyckte inte det var ngr som helst problem. Verkade jättetrevligt. Så nu är kyrkan vi önskar viga oss i bokad till den 1 oktober 2005 kl 16.00. Det känns jättebra.

Och på fredag ska vi titta på tyg till min klänning!

• Bröllopstokiig

Nu har jag köpt mönster till klänningen. Men tyg återstår. Har dock hittat kik klänningen som jag gillade i andrahand i min storlek. Ska åka och pröva den om ett par veckor. Har inte prövat den i rätt storlek förut men det är den storleken som de sa att jag hade. Kanske (eller troligen) blir det blir köpe ändå.

I fredags kom bekräftelsen på bokningen av kyrkan!!!

Ska på kortkurs den 16:e.

Mamma och pappa har jag lovat att de ska få lämna förslag på var vi kan ha middagen, så de ska forska lite i det.

Roligt att ha kommit igång med allt på allvar nu.

• Bordeaux

halloj igen.
    I dag har vi fnulat lite med bordsplaceringen , vet ju inte om alla kommer än men det var kul ändå.

vi är lite oense om att bjuda vissa personer . kan ni ge mig tips.

1. en kompis till min storebror som alltid har funnits i mitt liv så att säga , var till o med lite kär i honom när jag var liten. ni vet brorsans kompis lite spännande. men han har alltid varit som en bror för mig

min killes åsikt: han känner honom inte och vi umgås inte

2. en ganska ny kompis som jag har blrjat umgås med tackvara att vi fick barn nästan samtidigt och att vi gick en komvuxklass tillsammans.

3. en kompis till min svåger , vi träffar honom inte så ofta förutom hos dom på deras fester.
    men han är rätt rolig att festa o ha skoj med.

min killes åsikt: det är en kompis till svågern och inte till oss, han tyker att det känns konstigt, för då måste vi bjuda honom o honom o honom o då blir det ju skit många

hur skulle ni ha gjort

• Tissa

Jasså här var fler okt brudar! så kul!
    Vi gifter oss den 29 okt i Arlövs kyrka

• Junis

Bordeaux:

Ang nr 1: Att sambon inte känner honom behöver ju inte spela ngn roll, han kanske har bjudit nån som inte du känner??! Men om ni ändå aldrig umgås så behöver ni väl inte bjuda honom för "gammal vänskaps skull"? Det tycker inte jag iallafall.

Nr 2: Om det är en ny kompis som du kommer fortsätta att umgås med kan väl det vara ett ypperligt tillfälle att bjuda in henne till bröllopet så att du visar att hon betyder mycket för dig.

Nr 3: Håller med din sambo där, om ni bara umgås på svågerns fester och inte annars skulle inte jag ha bjudit honom. Känns som att du vill bjuda honom för att han är rolig att festa med?? Det kan ni ju göra på en vanlig fest istället? Iallafall om ni måste bjuda in 5-10 st till pga detta.

Så skulle jag ha gjort, men jag vet ju inte mer än vad du har beskrivit. Hoppas att ni kan komma överens, det är svårt att dra gränsen för vilka man ska/inte ska bjuda.

//Junis

Svar på tråden Oktoberbrudar 2005!